Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzeltürkay, Eda Yaşa
dc.contributor.authorGenç, Merve
dc.date.accessioned2019-11-07T09:38:49Z
dc.date.available2019-11-07T09:38:49Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationÖzeltürkay, Eda Yaşa, Genç, Merve . (October 31, 2015). GELENEKSEL VE ONLINE MAĞAZALARDAN ÜRÜN SATIN ALIM SÜREÇLERİNDE TÜKETİCİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESINE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 24, 303-318.en_US
dc.identifier.issn1304-8880
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1127
dc.description.abstractTeknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar sayesinde tüketicilerin satın alma süreci daha hızlı ve kolay hale gelmiştir. Fiziksel mağazaların sunduğu birçok hizmete ek olarak ürünleri istediği anda istediği ülkeden istediği zamanda sipariş edebilmektedir. Alışveriş mecrasına yeni kavramlar kazandıran internetin buradaki rolü yadsınamaz. Bu çalışma Adana ve Mersin illerinde faaliyet gösteren beş üniversitenin toplam 122 öğretim elemanına uygulanmıştır. Bu çalışma, geleneksel mağazalara göre online mağazalardan belirlenen ürün gruplarıyla ilgili olarak satın alım yapan öğretim elemanlarının, satın alım süreçlerine etki eden kriterleri ve bu kriterlere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Tanımlayıcı bir araştırma olarak tasarlanan bu çalışmada verilerin analizi için frekans dağılımı, aritmetik ortalama ve güvenilirlik analizinden yararlanılmıştır. Anahtar kelimeler: Online Mağaza, Geleneksel Mağaza, Tüketici, Tüketici Davranışı.en_US
dc.description.abstractProgressions in the field of technology result in the variation of needs and demands in humans lives. Today, a consumer, as an individual, can reach the product that s/he wants without much effort. The process of purchasing a product has become a lot easier and quicker by means of online stores. In addition to the services which are provided by physical stores, consumers can order products from whichever country s/he wants and whenever s/he wants. The role of the internet which brings in new concepts to the shopping channel cannot be ignored. This study was conducted with totally 122 academicians who are working at five universities in the region of Çukurova (Adana and Mersin Providence) Aim of this research is to identify the issues that are related to academician’s purchasing decisions from online stores rather than traditional stores and also determining the perspectives of them in terms of the identified products. This study was designed as a descriptive research and data was analysed by descriptive and reliability analysisen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Mağazaen_US
dc.subjectGeleneksel Mağazaen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectOnline Storeen_US
dc.subjectTraditional Storeen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.titleGeleneksel ve onlıne mağazalardan ürün satın alım süreçlerinde tüketici görüşlerinin belirlenmesıne yönelik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA STUDY FOR DETERMINING THE CONSUMERS’ PERSPECTIVES ON PRODUCT PURCHASING PROCESSES TOWARDS TRADITIONAL AND ONLINE STORESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-9248-1371en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-6775-5158en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage303en_US
dc.identifier.endpage318en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster