Tüketici değerinin müşteri sadakati üzerindeki etkisinin belirlenmesi: türk akıllı telefon kullanıcıları üzerine bir araştırma
Künye
Özeltürkay, Eda Yaşa.(2017). TÜKETİCİ DEĞERİNİN MÜŞTERİ SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİ: TÜRK AKILLI TELEFON KULLANICILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA.16. ULUSAL İŞLETMECİLİK KONGRESİ, 16,267-269.Özet
Özellikle son yirmi yıllık süre zarfında pazarlama alanında çalışan akademisyenlerin ve
uygulayıcıların da en çok tartıştığı konuların başında ilişkisel pazarlama kavramı yer
almaktadır. Tüketici için değer yarat olgusuyla başlayan ve ilk olarak 1983 yılında Berry
tarafından pazarlama alanına modern bir kavram olarak kazandırılan “ilişkisel pazarlama”
yaklaşımı “ müşteri ilişkilerini, cezbetmek, sürdürme ve arttırmak” olarak ifade edilmiştir
(Egan, 2011: 16). Tüketici ve firma için ortak paydada uzun dönemli ilişkiler inşa edebilmek
için en önemli başarı anahtarı (Chi, vd.,2011: 422) olarak müşteri değerini yaratabilmek,
sürdürebilmek ve çoğaltabilmek görülmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada öncelikle tüketici
değeri kuramında yer alan tüketici değerinin boyutlarının marka sadakati üzerindeki etkisi
akıllı telefon sahibi olan tüketici görüşleri çerçevesinde incelenmiştir.