Y Kuşağı tüketicilerinin cep telefonu ve gsm operatörleri tercihi: mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tercihlerini belirlemeye yönelik pilot bir araştırma
Künye
Özeltürkay, Eda Yaşa, Bozyiğit, Sezen.(2012).Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma.Cag University Journal of Social Sciences,9(1),29-42.Özet
Y Kuşağının deneyim alanlarının diğer kuşaklara göre daha geniş olması
dolayısıyla tüketim faaliyetlerinde de farklılıklar oluşmaktadır. Özellikle iletişim
kanallarını maksimum düzeyde kullanabilme eğilimleri bu farklılıkları daha açık
olarak ifade etmektedir. Bu çalışma kapsamında, Türkiye nüfusunda % 25’lik bir
orana sahip olan Y kuşağı tüketicilerinin cinsiyet ve gelir özellikleri ile iletişim aracı
olarak kullandıkları cep telefonlarının ve tercih ettikleri GSM operatörlerinin
ilişkisi incelenmiştir. Mersin ilindeki iki üniversitenin toplam 294 öğrenci ile yapılan
anket çalışmasının sonuçlarına göre bireylerin cinsiyetleri-cep telefonu markası;
cinsiyetleri- GSM operatörü ve gelir-GSM operatörü arasında anlamlı bir ilişki
çıkmamasına rağmen deneklerin gelirleriyle kullandıkları cep telefonu markası
arasında anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Yani tüketiciler gelirleri arttıkça daha pahalı
cep telefonu markalarını tercih etmektedirler. Test edilen bir diğer hipoteze göre cep
telefonu markaları ile GSM operatörleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Çalışma sonuçlarına göre en çok tercih edilen GSM operatörü %46,6’lık bir pay ile
Türkcell’e ait iken, en çok tercih edilen marka Nokia (%54,3)olmuştur. Cep telefonu
satın alırken ilk sıradaki özellik, özelliklerine alışılan bir marka olmasıdır Consists of wider experience areas for consumption activities, Generation
has lots of differences from the other generations. In particularly, they also have the
abilities for using communication channels with the maximum level more clearly. In
this study, we examine the consumption patterns of Y generation that are
represented approximately 25% of Turkey’s population. The aim of the study is to
investigate the relationship among gender, income characteristics within their
preferences mobile phones and GSM operators of this generation. The survey was
conducted with 294 students who were also students of Mersin and Cag
Universities. The result of the study indicated that there were no significant relation
within individuals’ gender and mobile phone brand they used; within their gender
and GSM operator they preferred, and within their income and preferred GSM
operator. Besides this, there is a significant relation between their income and their
preference of Mobile Phone brand. This positive relation means that when their