Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzeltürkay, Eda Yaşa
dc.contributor.authorBozyiğit, Sezen
dc.date.accessioned2019-11-07T09:36:07Z
dc.date.available2019-11-07T09:36:07Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationÖzeltürkay, Eda Yaşa, Bozyiğit, Sezen.(2012).Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma.Cag University Journal of Social Sciences,9(1),29-42.en_US
dc.identifier.issn1304-8392
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1116
dc.description.abstractY Kuşağının deneyim alanlarının diğer kuşaklara göre daha geniş olması dolayısıyla tüketim faaliyetlerinde de farklılıklar oluşmaktadır. Özellikle iletişim kanallarını maksimum düzeyde kullanabilme eğilimleri bu farklılıkları daha açık olarak ifade etmektedir. Bu çalışma kapsamında, Türkiye nüfusunda % 25’lik bir orana sahip olan Y kuşağı tüketicilerinin cinsiyet ve gelir özellikleri ile iletişim aracı olarak kullandıkları cep telefonlarının ve tercih ettikleri GSM operatörlerinin ilişkisi incelenmiştir. Mersin ilindeki iki üniversitenin toplam 294 öğrenci ile yapılan anket çalışmasının sonuçlarına göre bireylerin cinsiyetleri-cep telefonu markası; cinsiyetleri- GSM operatörü ve gelir-GSM operatörü arasında anlamlı bir ilişki çıkmamasına rağmen deneklerin gelirleriyle kullandıkları cep telefonu markası arasında anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Yani tüketiciler gelirleri arttıkça daha pahalı cep telefonu markalarını tercih etmektedirler. Test edilen bir diğer hipoteze göre cep telefonu markaları ile GSM operatörleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışma sonuçlarına göre en çok tercih edilen GSM operatörü %46,6’lık bir pay ile Türkcell’e ait iken, en çok tercih edilen marka Nokia (%54,3)olmuştur. Cep telefonu satın alırken ilk sıradaki özellik, özelliklerine alışılan bir marka olmasıdıren_US
dc.description.abstractConsists of wider experience areas for consumption activities, Generation has lots of differences from the other generations. In particularly, they also have the abilities for using communication channels with the maximum level more clearly. In this study, we examine the consumption patterns of Y generation that are represented approximately 25% of Turkey’s population. The aim of the study is to investigate the relationship among gender, income characteristics within their preferences mobile phones and GSM operators of this generation. The survey was conducted with 294 students who were also students of Mersin and Cag Universities. The result of the study indicated that there were no significant relation within individuals’ gender and mobile phone brand they used; within their gender and GSM operator they preferred, and within their income and preferred GSM operator. Besides this, there is a significant relation between their income and their preference of Mobile Phone brand. This positive relation means that when theiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectGSM operatoren_US
dc.subjectMobile phoneen_US
dc.subjectY generationen_US
dc.subjectCep telefonuen_US
dc.subjectGSM operatörüen_US
dc.subjectMarka tercihien_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectY kuşağıen_US
dc.titleY Kuşağı tüketicilerinin cep telefonu ve gsm operatörleri tercihi: mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tercihlerini belirlemeye yönelik pilot bir araştırmaen_US
dc.title.alternativePreference of Consumers of Y Generatıon By Using Mobile Phone and GSM Operators: A Pilot Study to Determine the Preferences of University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCag University Journal of Social Sciencesen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-9248-1371en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-0951-3588en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster