Y Kuşağı tüketicilerinin sms reklamlarına yönelik tutumları: mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tutumlarını belirlemeye yönelik pilot bir araştırma
Künye
Özeltürkay, Eda Yaşa, Bozyiğit, Sezen, Özyörük, Deniz.(2011).Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN SMS REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARI: MERSİN İLİNDEKİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TUTUMLARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK PİLOT BİR ARAŞTIRMA.16. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ,16,122-139.Özet
Bu çalışmada, 1977-1994 tarihleri arasında doğan ve şu an Türkiye nüfusunun % 25’ini oluşturan
Y kuşağının Kısa Mesaj Hizmetlerine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Cep
telefonları gibi mobil araçların hızla yaygınlaşması, pazarlama için yeni bir iletişim mecrası
ortaya çıkarmıştır. Günümüzde cep telefonları ile çoğunlukla kısa mesaj reklâmcılığı
yapılmaktadır. Mersin ilinde yaşayan ve Y kuşağına dâhil olan 294 üniversite öğrencisi ile
gerçekleştirilen bu araştırmanın sonuçları cinsiyet değişkeni hariç, çoğunlukla önceki çalışmaları
destekleyecek nitelikte çıkmıştır. Bu çalışmada cinsiyet bakımından anlamlı bir sonuç
çıkmamıştır. Çalışmadaki hipotezleri test etmek için t testi, Pearson ve Spearman korelasyon
analizi kullanılmıştır. Ayrıca tutum boyutlarını ortaya çıkarmak için Faktör analizi yapılmıştır.
Genç tüketicilerin SMS reklâmcılığına karşı tutumlarını belirleyen boyutlar ise katkı sırasıyla,
bilgilendirme, eğlence, kişiselleştirme ve suiistimal etme içerikli olarak belirlenmiştir We aimed to reveal the attitudes toward the Y generation (who were born between 1977&1994
years and is approximately equal to 25% of Turkey’s population) to the Short Message Services
(SMS). The rapid expansion of mobile devices such as mobile phones lead to this new
communication channel for marketing revealed. The data was gathered from students of Çağ &
Mersin university. Analyzing 294 survey results support the previous studies results except
gender variable. There is also no significant result for Age, income, and about their attitudes
when they received. According to the data and its statistical background, the authors prefer factor
analysis, Descriptive analysis and for validating the hypothesis t test, Pearson and Spearman tests
were used. Their attitudes toward SMS advertising, contribute to determining the dimensions of
informative, entertainment, personalized and corruption message. The results indicate that Y
generation still do not like so much receiving those kinds of messages.