Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 188, listelenen: 41-60
-
Tüketicilerin fenomen instagram hesaplarından ürün satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Rahat anne hesabı üzerinde bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Tüketim, günümüzde ekonomik, sosyal ve kültürel bağlamda gündelik hayatın merkezinde yer alarak, insanların yaşam tarzlarını değiştirmektedir. Değişen bu yaşam tarzı ile birlikte insanlar gelişen teknolojiye ayak uydurarak ... -
Gıda perakende sektöründe özel markalı ürünlerin mağaza sadakatine etki eden faktörlerin belirlenmesi: İndirim mağazaları örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Perakende sektörü, ekonomi ve lojistik gibi birçok alana etki eden organize bir yapıdır. Tüketici ihtiyaçlarının önemli bir kısmını karşılayan ve kapsayan perakende sektörü, değişime ve gelişime sürekli açık olan, ekonomik ... -
Sosyal kimlik ve algılanan faydanın, tüketicilerin Instagram kullanım niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi: Adana ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Geleneksel medyadan dijital medyaya geçişte yaşanılan değişimler kullanıcıların tutum ve davranışlarını da değiştirmiştir. Artan internet kullanımı sayesinde insanlar ve işletmeler arasındaki iletişim şeklinde de yenilikler ... -
Dijital pazarlama araçları kullanımının pitaya üreticileri üzerinde incelenmesi: Mersin ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dijitalleşen ve rekabetçi bir çağda, piyasa talepleri, her geçen gün kendimizi geliştirmeye ve güncellemeye zorlamaktadır. Küreselleşen dünyada, dijital pazarlama araçları kullanımı, tarımsal üreticiler için önem arz etmekte ... -
Sanayi yatırımcılarının devlet teşviklerinden yararlanma aşamasında karşılaştıkları zorlukların incelenmesi: Adana ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin hedefi, ekonomik refah seviyelerini yükseltmektir. Ülkeler refah seviyelerini yükseltmek için mevcut kaynaklarıyla doğru orantılı olarak ekonomik kalkınma planları hazırlar ... -
İleri ürün kalite planlaması (apqp) süreçlerinde verimlilik ve sürdürülebilirlik faaliyetlerinin kalite fonksiyon göçerimi (QFD) perspektifinde modellenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)1980‘lerin başında otomotiv sektörü ile gündeme gelen İleri Ürün Kalite Planlaması şirketlerin müşterilerini çok iyi anlamaları, onların talep ve beklentilerini, yeni ürün devreye alma sürecinde sistematik analiz etmelerine ... -
Kamuda işgören yabancılaşması ve duygusal örgütsel bağlılık ilişkisi (Adana Sosyal Güvenlik Kurumu örneği)
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İşgören yabancılaşması ve duygusal örgütsel bağlılık bilişsel psikolojik bir durum olduğundan sonuçları bireyin iş ve sosyal yaşamını etkileyebilmektedir. Bireye iş yaşamında yüklenen görevler bireyde anlamsızlık ... -
Döviz kuru ve faiz oranı ile hisse senedi arasındaki volatilite yayılımı: Çok değişkenli Garch Modelleri ile bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzde yatırımcıların etkin bir yatırım kararı vermesi için risk ve getiri ilişkisini göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. Risk boyutunu ölçen bir değerleme olan volatilite, herhangi bir değişkenin belirli bir ... -
Spekülasyon ve hedging amaçlı türev araç kullanımının bankaların faiz oranı ve döviz kuru riskine etkisi: Borsa İstanbul'da işlem gören bankalar üzerine bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Finansal sistemde teknolojinin hızla gelişmesi ve değişmesi, globalleşen dünyada sınırların ortadan kalkması, sistemin içinde olan bütün kurumların ve bireylerin maruz kaldıkları risklerin çeşitlenmesine ve belirsizliklerin ... -
İkinci el moda ürünlerine yönelik tüketicilerin çevrimiçi motivasyonlarının belirlenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Son yıllarda tüm dünyada hızla yayılan akımlardan biri olan ikinci el ürünler sayesinde artık tüketicilerin ürün kullanımları ve tercihleri de farklılaşmaya başlamıştır. Özellikle ikinci el giysilerin tekrardan kullanılmak ... -
Psikolojik güçlendirme algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin belirlenmesi (Adana ili örneği)
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı çalışanın psikolojik güçlendirme algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda Adana ilindeki belediyelerde çalışan 443 kişiden veriler anket formu aracılığı ile ... -
Otel çalışanlarının algıladıkları stres ve işkoliklik düzeylerinin kuşaklara göre incelenmesi: İstanbul ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı algılanan stresin ve işkoliklik düzeylerinin X, Y ve Z kuşağına göre farklılıklarının incelenmesidir. Bu bağlamda İstanbul ilinde aktif olarak çalışan 4 ve 5 yıldızlı uluslararası bir grup zincir otel ... -
İnsan kaynakları yöneticilerinin mülakat sürecindeki dinleme türlerinin demografik değişkenlere göre incelenmesi: Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yaşadığımız dönem içerisinde firma organizasyon yapısı dâhilinde en önemli faktörlerden biri “insan”dır. Bu sebeple önce personel yönetimi olarak başlayan yapılanma zaman içerisinde insan kaynakları yönetimine evrilmiştir. ... -
Bireysel yatırımcıların yatırım kararlarını etkileyen faktörler
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bireyler, kazançlarının belirli bir bölümünü temel ihtiyaçlarını karşılamak için tüketirken kalanı da tasarruf etmektedirler. Tasarruf, bireylerin gelirlerinden arta kalan kısımdır. Bireyler, ortaya çıkan bu tasarruflarla ... -
Yazılım sektöründe yönetici ve çalışanların sistem kullanılabilirlik algıları ile iletişim yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Adana Teknokent örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada; yazılım sektöründeki çalışanların sistem kullanılabilirlik algılarının belirlenerek çalışanların ve yöneticilerin iletişim yeterliliklerine göre bir ilişki olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma ... -
Duyusal pazarlamada marka parçalamanın marka değeri üzerindeki etkileri Coca-Cola örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Marka değeri, pazarlamada anahtar bir faktördür. Geçmişte, şirketlerin çoğu, markalarını rakiplerinden ayırmak için görsel-işitsel uyarıcı kullanmaktadır. Artık şirketler, beş duyuyu da (tat alma, koku, görme, dokunma ve ... -
Hastane hizmetlerinde yalın performans sistemi üzerine bir özel hastane uygulaması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzdeki sağlık sektöründe teknolojinin sürekli ilerlemesine bağlı olarak her geçen gün hastanelerde yeni tedavi ve bakım hizmetleri oluşturulmaktadır. Gelişen teknoloji sayesinde sağlık kurum ve kuruluşları hastaların ... -
Üçüncü kuşak üniversitelerin değişim yönetimi: Bir vakıf üniversitesi üzerine nitel bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Üniversiteler, küreselleşen dünyada değişimin öncü kuruluşları haline gelmeye başlayarak geleceğin şekillenmesinde önemli yerlere sahiptir. Küreselleşme, teknolojik değişimler, kamusal kaynakların azlığı üniversiteleri ... -
İşletme eğitiminde sanal dünya uygulamalarının öğrenci motivasyonu üzerine etkisi; "Second life" örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Teknoloji, tarihi gelişimi boyunca birçok alanda yenilikler getirmiştir. Bu alanlardan birisi de eğitimdir. Eğitim teknolojisi kavramının, eğitimde araç gereç kullanımı olarak tanımlandığı yıllar geride kalmıştır. Artık ... -
İnternetten market alışverişi: Tüketici beklentileri ve market web sitelerinin yapısı üzerine bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, tüketicilerin online market alışverişi ile ilgili algılarını ve sanal marketlerin web sitelerinde bulunan özelliklere verdikleri önem derecesini belirlemeyi amaçlamıştır. Tüketicilerden elde edilen veriler ...