Dijital pazarlama araçları kullanımının pitaya üreticileri üzerinde incelenmesi: Mersin ili örneği
Künye
Kelleci, Emre.(2020).Dijital pazarlama araçları kullanımının pitaya üreticileri üzerinde incelenmesi: Mersin ili örneği.Özet
Dijitalleşen ve rekabetçi bir çağda, piyasa talepleri, her geçen gün kendimizi geliştirmeye ve güncellemeye zorlamaktadır. Küreselleşen dünyada, dijital pazarlama araçları kullanımı, tarımsal üreticiler için önem arz etmekte ve ilerleme sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, Mersin'de pitaya üreticilerinin pazarlama faaliyetlerinde dijital pazarlama araçları kullanımını incelemektir. Bu kapsamda, sekiz pitaya üreticisi ile yüz yüze görüşme yapılarak elde edilen veriler, MAXQDA 18.2 programında analiz edilmiştir. Analiz bölümünde yer alan; "ürün ve pazarlama bilgisi" ile "dijital pazarlama araçları kullanımı", ana başlıkları, ilgili alt başlıklarıyla kodlanarak gruplandırılmıştır. Çalışmanın sonucunda, mevcut şartlarda talebin arzdan fazla olmasından dolayı, pitaya üreticilerinin, pitaya ürünlerinin iç pazarda satış sorunu yaşamadığı tespit edilmiştir. Üreticiler dijital pazarlamada, ağırlıklı olarak sosyal medya uygulamalarından Facebook ve Instagramı kullanmaktadırlar. Ancak gelecek dönemlerde beklenen üretici sayısı ve ürünlerin artışından dolayı, sosyal medyada yapılan pazarlama faaliyetlerinin yetersiz kalabileceği öngörülmektedir. Bu araştırmada üreticilerin, dijital pazarlama stratejilerinin olmadığı ve özellikle Google araçları kullanımında yetersiz oldukları tespit edilmiştir. Bu sebepten dolayı dijital pazarlama alanında profesyonel destek almaları gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. In a digitized and competitive era, market demands force us to improve and update ourselves day by day. In the globalizing world, the use of digital marketing tools is important and provides advances for agricultural producers. The purpose of this research is to examine the use of digital marketing tools in the marketing activities of pitahaya producers in Mersin. In this context, data obtained through face-to-face interviews with eight pitahaya producers were analyzed in the MAXQDA 18.2 program. In the analysis section; "product and marketing information" and "use of digital marketing tools" are grouped by coding them with their main titles and related subtitles. As a result of the study, it has been determined that pitahaya producers do not have any sales problems in the domestic market due to the fact that the demand is more than supply in the current conditions. In digital marketing, manufacturers mainly use Facebook and Instagram, which are social media applications. However, it is predicted that the marketing activities carried out on social media may be insufficient due to the expected increase number of producers and products in the future periods. In this study, It has been determined that, producers do not have digital marketing strategies and are inadequate especially in the use of Google tools. For this reason, it was concluded that they should receive professional support in the field of digital marketing.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [189]