Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKelleci, Emre
dc.date.accessioned2020-05-01T09:34:40Z
dc.date.available2020-05-01T09:34:40Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-01-27
dc.identifier.citationKelleci, Emre.(2020).Dijital pazarlama araçları kullanımının pitaya üreticileri üzerinde incelenmesi: Mersin ili örneği.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1362
dc.description.abstractDijitalleşen ve rekabetçi bir çağda, piyasa talepleri, her geçen gün kendimizi geliştirmeye ve güncellemeye zorlamaktadır. Küreselleşen dünyada, dijital pazarlama araçları kullanımı, tarımsal üreticiler için önem arz etmekte ve ilerleme sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, Mersin'de pitaya üreticilerinin pazarlama faaliyetlerinde dijital pazarlama araçları kullanımını incelemektir. Bu kapsamda, sekiz pitaya üreticisi ile yüz yüze görüşme yapılarak elde edilen veriler, MAXQDA 18.2 programında analiz edilmiştir. Analiz bölümünde yer alan; "ürün ve pazarlama bilgisi" ile "dijital pazarlama araçları kullanımı", ana başlıkları, ilgili alt başlıklarıyla kodlanarak gruplandırılmıştır. Çalışmanın sonucunda, mevcut şartlarda talebin arzdan fazla olmasından dolayı, pitaya üreticilerinin, pitaya ürünlerinin iç pazarda satış sorunu yaşamadığı tespit edilmiştir. Üreticiler dijital pazarlamada, ağırlıklı olarak sosyal medya uygulamalarından Facebook ve Instagramı kullanmaktadırlar. Ancak gelecek dönemlerde beklenen üretici sayısı ve ürünlerin artışından dolayı, sosyal medyada yapılan pazarlama faaliyetlerinin yetersiz kalabileceği öngörülmektedir. Bu araştırmada üreticilerin, dijital pazarlama stratejilerinin olmadığı ve özellikle Google araçları kullanımında yetersiz oldukları tespit edilmiştir. Bu sebepten dolayı dijital pazarlama alanında profesyonel destek almaları gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn a digitized and competitive era, market demands force us to improve and update ourselves day by day. In the globalizing world, the use of digital marketing tools is important and provides advances for agricultural producers. The purpose of this research is to examine the use of digital marketing tools in the marketing activities of pitahaya producers in Mersin. In this context, data obtained through face-to-face interviews with eight pitahaya producers were analyzed in the MAXQDA 18.2 program. In the analysis section; "product and marketing information" and "use of digital marketing tools" are grouped by coding them with their main titles and related subtitles. As a result of the study, it has been determined that pitahaya producers do not have any sales problems in the domestic market due to the fact that the demand is more than supply in the current conditions. In digital marketing, manufacturers mainly use Facebook and Instagram, which are social media applications. However, it is predicted that the marketing activities carried out on social media may be insufficient due to the expected increase number of producers and products in the future periods. In this study, It has been determined that, producers do not have digital marketing strategies and are inadequate especially in the use of Google tools. For this reason, it was concluded that they should receive professional support in the field of digital marketing.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijitalen_US
dc.subjectDijital pazarlama araçlarıen_US
dc.subjectPazarlama faaliyetlerien_US
dc.subjectPitayaen_US
dc.subjectDigital marketing toolsen_US
dc.titleDijital pazarlama araçları kullanımının pitaya üreticileri üzerinde incelenmesi: Mersin ili örneğien_US
dc.title.alternativeAn investigation of using digital marketing tools on pitahaya producers: A case of Mersin provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster