Yazar "Özeltürkay, Eda Yaşa" için listeleme
-
Ailenin rol model alınmasının ve aile desteğinin üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerine etkisi
Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen (2015)Girişimcilik son zamanlarda önem kazanan konuların başında gelmektedir. İçinde bulunduğumuz teknoloji ve bilişim çağında, girişimciler için yeni fırsatlar ortaya çıkmakta ve buna bağlı olarak da girişimci sayısı gün ... -
Akıllı saatlerin satın alınma nedenlerini belirleyen faktörler: Keşifsel bir çalışma
Özeltürkay, Eda Yaşa; Şahin, Ayşe; Doğrul, Ümit (2018)Giyilebilir teknolojik ürünlere olan ilgi ülkemizde de dünyadaki gelişmelere paralel olarak artış göstermektedir. Nesnelerin interneti alanında gelecek vaad eden alanlardan biri de giyilebilir teknoloji araçlarıdır ... -
Analyzing college students’ ethics perceptions: a pilot study at a foundation university in turkey
The purpose of this study is to analyze the perspectives of students towards business ethics. A survey focusing on business ethics and the ethical perceptions has been conducted at a foundation university in Turkey. Turkish ... -
Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma
Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen (2012)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde pazarlama alanında yapılmış kayıtlı ve ulaşılabilirliği olan lisansüstü tez çalışmalarının genel profilini ortaya çıkarmaktır. YÖK Elektronik Tez Arşivinde yer alan ... -
Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi
The rapid development of technology and effect of globalization make significant changes mandatory in economic structures in parallel of increasing competition. Especially Y and V generations’ people can easily adapt to ... -
Çevrimiçi tüketici görüşlerinin aıdmsas etkiler hiyerarşisi modeli ile incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma1
Çevrimiçi tüketici görüşleri, elektronik ağızdan ağıza iletişimin bir türüdür ve tüketicilerin internetten bilgi edinmelerinde önemli bir kaynaktır. Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi tüketici görüşlerini etkiler hiyerarşisi ... -
Çevrimiçi tüketici görüşlerinin etkiler hiyerarşisi ile incelenmesi: DAISAMS modeli önerisi
Bu çalışmada, tüketicilerin internetten bilgi edinmelerinde önemli bir kaynak olan ve elektronik ağızdan ağıza iletişimin bir türü olan çevrimiçi tüketici görüşlerinin etkiler hiyerarşisi ile incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Determining motives of mothers who purchase healthy snacks for their children: a phenomenological study
Children mostly prefer eating snacks rather than eating healthier ones, although their mothers try to prevent them from wrong nutrition habits. Nowadays, depending on the consumption patterns of people obesity, overweight ... -
Determining the factors that affect entrepreneurial ıntention: a research on university students
Özeltürkay, Eda Yaşa; Özekenci,Emre Kadir; Yalçıntaş, Deniz (Republic of Turkey Ministry of Youth and Sports, 2019)Entrepreneurial activities are important for the economy of Turkey as an upper-middle income country. The main purpose of this study was to determine the factors that affect entrepreneurial intention of higher education ... -
Determining the factors that affect entrepreneurial ıntention: a research on university students
Özeltürkay, Eda Yaşa; Özekenci,Emre Kadir; Yalçıntaş, Deniz (T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2019)Entrepreneurial activities are important for the economy of Turkey as an upper-middle income country. The main purpose of this study was to determine the factors that affect entrepreneurial intention of higher education ... -
Geleneksel ve onlıne mağazalardan ürün satın alım süreçlerinde tüketici görüşlerinin belirlenmesıne yönelik bir çalışma
Özeltürkay, Eda Yaşa; Genç, Merve (2015)Teknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar ... -
Geleneksel ve web online mağazalardan ürün satın alımlarında tüketici tutumları
Genç, Merve (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Teknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar ... -
How and why consumers use social media: a qualitative study based on user-generated media and uses & gratifications theory
This paper was prepared to provide a better and comprehensive understanding about social media usage. The aim of the study was to analyze how and why consumers use social media. Within the scope of the aim, the user-generated ... -
How and why consumers use socıal medıa: a qualıtatıve study based on user-generated medıa and uses & gratıfıcatıons theory
Özeltürkay, Eda Yaşa; Yarımoğlu, Emel (2019)The aim of the study is to analyze how and why consumers use social media. With the scope of the aim, the user-generated media content and the uses and gratificitions theories were reviewed. The study was designed as a ... -
Instagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışma
Son beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının başında sosyal medya araçlarının geldiği göze çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin baktığı her ... -
İş tatmini ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik sendromu üzerindeki etkisi: bir sanayii kuruluşunda uygulama
Özeltürkay, Eda Yaşa; Boymul, Ebru (2017)İş tatmini, örgütsel bağlılık ve tükenmişlik konuları örgütsel davranış alanında pek çok araştırmaya konu olmuştur. Bu çalışmada özel sektör çalışanlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeylerinin tükenmişlik düzeyleri ... -
Kız çocuklarının gözünde aı̇le şı̇rketlerı̇nde çalışmak: adana ı̇lı̇nde bı̇r alan araştırması
Özeltürkay, Eda Yaşa; Şahindal, Elif (2015)Aile şirketleri, ülke ekonomilerinin gelişimine en büyük katkıyı sağlayan özel teşebbüsler içinde yer alır. İşletme yönetiminin gelecek nesle bırakılması yönünde genel bir eğilim görülen aile şirketlerinde tüm çocuklara ... -
Marka kişiliği algısı ve menşe ülke etkenlerinin tüketici etnosentrizmi üzerindeki etkisi: Starbucks & Kahve Dünyası örneği
Güngör, Yelda (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüzde şirketler marka değerlerini arttırabilmek için çeşitli çalışmalar yapmaktadırlar. Tüketicilerin zihninde bir marka kişiliği yaratabilmek bu çabaların içinde yer almaktadır. Ürünlerin satın alım aşamalarında menşe ... -
Olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine etki eden faktörler: Z kuşağı tüketicilerinin görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma
Biztatar, Hazal (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Teknolojik alandaki hızlı gelişmelere bağlı olarak tüketicilerin satın alma süreçlerinde etkilendikleri bilgi kaynakları da çeşitlenmiştir. Bu kaynaklar arasında yaygın olarak kullanılan ağızdan ağıza pazarlama yöntemi ... -
Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi
Çalışmada Z kuşağı (1995 yılı ve sonrası doğan) tüketicilerinin olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimlerine etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 318 Z kuşağı tüketicisi ...