Yazar "Gülmez, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 23
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A CASE STUDY ON MARKETING ACTIVITIES OF NONPROFIT ORGANIZATIONS IN VIRTUAL WORLD: SECOND LIFE- LIVE AND LEARN IN KENYA "FEED A SMILE" EXAMPLE(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2020) Arı, Gizem; Gülmez, MuratTeknolojinin gelişmesi, sosyal hayatta ve iş dünyasında köklü değişikliklere neden olmaktadır. Teknolojik gelişimdeki trendlerden biri de dijital ve sanal dünyaların yaratılması ve yaygınlaştırılmasıdır. Second Life, günümüzde en popüler sanal dünyalarından biri olarak yeni pazar fırsatları için her farklı türlerdeki girişim ve kurumları desteklemeye devam ediyor. Kâr amacı gütmeyen kuruluşların içinde bulunduğu pazar karmaşıklığı ve sınırlı bir destek havuzu için rekabet eden birçok kuruluşun varlığı göz önüne alındığında, sanal dünyalar kar amacı gütmeyen kuruluşlar için daha önemli hale gelmektedir. Yenilikçi kar amacı gütmeyen kuruluşlar, sanal dünyaların sağladığı destekle varlığını genişletmenin yollarını buldular. Bu çalışmanın amacı, sanal dünyalar gibi yeni dijital platformların kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından pazarlama faaliyetleri için nasıl ve ne ölçüde kullanıldığını belirlemektir. Bu araştırma için popüler ve ekonomik olarak ilgi çeken dünyalardan "Second Life" platformu, bu dünyanın içinden odaklanılacak vaka çalışması olarak ise “Live and Learn in Kenya” seçilmiştir. Bu çalışmada veri toplamak için derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, sanal dünyaların (ör: Second Life), kar amacı gütmeyen kuruluşlara yeni finansman fırsatları ve rekabet avantajı sağladığını ve gelecekte pazarlama faaliyetleri için giderek daha önemli hale geleceğini göstermektedir.Öğe Analyzing college students’ ethics perceptions: a pilot study at a foundation university in turkey(2018) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, MuratThe purpose of this study is to analyze the perspectives of students towards business ethics. A survey focusing on business ethics and the ethical perceptions has been conducted at a foundation university in Turkey. Turkish students and their perceptions on 20 specific ethical behaviors and the relationships with demographic and basic variables were detailed. Ethical crisis usually occurs directly related to disciplines such as law, finance and management etc. Therefore, this study is surveyed to summer school students across 6 departments in Mersin region (n=275 & N=796). The relationship between students’ demographics and other related factors (such as age, gender, year in school, tobacco use, social media account usage, taking any business ethics course or lectures, time spent studying and being employed or trained before or current) were examined but no differences were found. After implementing a factor analysis on the retrieved data, 20 items were reduced to 13 items and classified under three factors entitled with business ethics, personal ethics and materiality ethics. The results show that students’ departments with business ethics factor and the study period of students with personal and materiality ethics factor have significant differences.Öğe Avapreneurship (Avatar Girişimcilik): Second Life Sanal Yaşam dünyasında Girişimcilik sürecine ilişkin bir süreç önerisi(2014) Özeltürkay, Eda Yaşa; Gülmez, Murat; Sağtaş, SaadetThe rapid development of technology and effect of globalization make significant changes mandatory in economic structures in parallel of increasing competition. Especially Y and V generations’ people can easily adapt to the virtual world’s truth. Human life is no longer progressing in parallel with real-life conditions. Open a shop, comparing to the real world, the virtual world’s operating costs are lower and their job potentials are higher and more attractable. In 2003, in the Linden Lab in San Francisco virtual entrepreneurs were appeared and most popular portal is considered to be the virtual world of Second Life (SL). This study’s aim is to investigate the profile of second life users in the world and interview with them about their usage. It is accepted that the most popular virtual world is SL. Who has an active store in avatar-uncover the profiles of entrepreneurs and virtual entrepreneurship is intended to describe. Inspired from the work generated Kieger has done the survey form has been applied the current Snowball sampling method 87 avatars. In addition, profitability and on a voluntary basis is made of five face-to-face with the avatar online. The analysis of frequency and percentage rates of data utilized.Öğe Avatar based ınnovation and co-creation processes in virtual worlds(2019) Gülmez, Murat; Özekenci,Emre KadirThe major objective of this study is to investigate the virtual co creation processes in order to propose an effective way for organizations to attract participants for their projects in virtual worlds. In particular, this investigation will examine the motives of the participants to participate in the co creation projects and how do the organizations design their projects in virtual worlds. By doing so, this study will enlighten the co-creation and avatar innovation processes in virtual worlds and will provide guidance for future projects and studies. Data for this study will be collected using in-world interviews with virtual residents who run organizations as well as who participates in co-creation processes in Second Life virtual world. The results of this investigation will announce after data analysis. The present study makes several noteworthy contributions to growing body of literature on virtual worlds and cocreation. Firstly, to explore the main indicators that motivates of virtual residents to engage in co-creation activities. Secondly, how organizations use virtual worlds as a source of innovation and how should they design their processes in order to attract residents to participate to their projects.Öğe Circular pedagogy - Towards a sustainable yet inclusive educational model(Taylor and Francis, 2024) Morales, Lucía; Verchier, Yann; Pop, Lia; Peev, Ivaylo; Gülmez, Murat; Coetzer, Jon-Hans; Gilani, Hasan[No abstract available]Öğe Determining motives of mothers who purchase healthy snacks for their children: a phenomenological study(2016) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, MuratChildren mostly prefer eating snacks rather than eating healthier ones, although their mothers try to prevent them from wrong nutrition habits. Nowadays, depending on the consumption patterns of people obesity, overweight problems, and lots of illnesses start to occur at younger ages. In today’s competitive marketplace, a few of the companies are trying to understand what the motivational factors are and how mothers decide to purchase healthy snacks for their children. For this research, the phenomenological interviews were completed with 20 mothers by snowball sampling. Open ended questions were asked to identify their profiles, thoughts and behaviors. The purpose of this phenomenological study is to interview with conscious mothers who purchase functional and healthier snacks for their children.The results showed similarity to the results in the previous studies: educated and highincome level people are more precisely keen on healthier snack eating habits for their family members. They pay attention to the importance of the nutrition a lot especially after they become mothersÖğe Determining the factors that affect university students and academicians’ social media usage & gratifications(2019) Özekenci,Emre Kadir; Gülmez, Murat; Bir, Yonca; Onatça, Şefika NilayBy the help of rapid developments in technology and new trends in social media platform, consumers’ behavior on digital platform has started to change. Users adopted a wide range of digital technologies into their communication. It remains unclear why they adopt multiple forms of social media instead of traditional media. In this context, the main purpose of this study investigates factors that affect university students and academicians being on social media, by the context of uses and gratification theory. In this context, data were collected from 345 university students and 87 academicians, by the technique of “easy sampling method“. Data management and analysis is performed by using SPSS 20.0 program. Results indicate that among the factors affecting the social media usage of the university students, there are differences between the genders in terms of the dimensions of socialization and obtaining information. In detail, the female participants are more satisfied than the female participants according to socializing and it is the vice versa for obtaining information. For academicians, there is a significant difference in terms of entertainment and information seeking dimensions, with the male participants having a higher average than the female participants.Öğe Instagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışma(2015) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, MuratSon beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının başında sosyal medya araçlarının geldiği göze çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin baktığı her noktada olabilmek için işletmeler artık geleneksel medyanın yanı sıra internet ve sosyal medya temelli mecraları da yoğun olarak kullanmaktadırlar. Özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler ve bireysel satışçılar (C2C) etkin bir pazarlama ve satış kanalı olarak Facebook, Twitter ve Instagram’dan faydalanmaktadır. Hem kullanıcı sayısı hem maliyetinin düşüklüğü hem de görsel öğelere yer verilebilmesi açı�- sından diğer mecralara göre Instagram’ın işletmeler tarafından tercih edilme olasılığı daha fazla olabilmektedir. Instagram’da, her gün 70 milyon fotoğraf paylaşılırken, 1,35 milyar kullanıcıya sahip olan Facebook’a ise bir günde yüklenen ortalama fotoğraf sayısı 300 milyon olarak kaydedilmiştir (Systrom, 2014). Instagramla ilgili olarak yapılan önceki birkaç çalışmada, sadece firmaların paylaştığı fotoğrafların ve videoların içerik analizi yapılmış olup tüketici profil ve tutumuna ilişkin bilimsel bir veriye rastlanmamıştır. Yeni bir online tanıtım, pazarlama ve satış mecrası olarak kabul edilen Instagram’dan ürün satın alan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarını belirlemek amacıyla bu çalışma tasarlanmıştır.Öğe Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma(2017) Özeltürkay Yaşa,Eda; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, MuratTeknolojinin gelişmesi, tüketicilerin satın alma davranışlarında değişikliklerin yaşanmasına neden olmuştur. Tüketiciler, diğer geleneksel mecraların yanı sıra, internet ve sosyal medya gibi mecralardan da alışveriş yapmaya başlamışlardır. Bu yeni mecralardan birisi de Instagram’dır. Instagram, birçok tüketici için yeni bir mecra olmasına rağmen, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarını ortaya çıkartmaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Adana’da oturan 22 katılımcı ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bu katılımcılara, kartopu örneklem yöntemi vasıtasıyla ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin büyük çoğunluğu kadındır. Katılımcıların yarısı 2 yıldır Instagram hesabına sahiptir ve gün içerisinde 10-15 defa Instagram hesabına bakmaktadırlar. Katılımcıların hepsi öncelikle, işletme ve işletmenin ürünleri hakkında bilgi sahibi olmak için hesapları takip etmekte ve genellikle Instagram’dan kıyafet, ayakkabı, takı ve saat almaktadırlar. Katılımcılar sırasıyla kapıda ödeme kolaylığı, ürün çeşitliliği, fiyatının uygun olması gibi özelliklerinden dolayı Instagram’dan alışveriş yapmayı tercih etmektedirler. Katılımcıların yaklaşık yarısı ürünün altında fiyatının yazmasını istemektedir.Öğe Kullanımlar ve Doyumlar Teorisi Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Aşırı İzleme (Binge Watching) Davranışlarına Yönelik Bir Araştırma(Çağ Üniversitesi, 2023) Gülmez, Murat; Yalçıntaş, DenizTeknoloji alanında meydana gelen hızlı değişimler sonucu ortaya çıkan yeni eğilimler, internet içeriklerinin gelişmesinde önemli bir rol oynamıştır. Bu doğrultuda geleneksel televizyon izleme alışkanlığı da, internetin ve teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte yerini çevrim içi televizyon izleme davranışına bırakmıştır. Çevrim içi televizyon izleme özelliği izleyicilere istedikleri doğrultuda izleme ve içeriklere kolayca erişebilme fırsatı sunmaktadır. Bu kolaylıklar özellikle gençler arasında yaygın ve yeni bir kavram olan aşırı izlemeye (binge watching) yol açabilmektedir. Pilot çalışma niteliğindeki bu araştırmada üniversite öğrencilerinin aşırı izleme davranışlarının altında yatan nedenleri Kullanımlar ve Doyumlar Teorisi kapsamında belirlemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 150 öğrenciden anket formu aracılığıyla veriler toplanmış olup, ardından aşırı izleme davranışında bulunan gönüllü 15 öğrenciyle derinlemesine mülakat gerçekleştirilerek aşırı izleme davranışının altında yatan nedenler açıklanmaya çalışılmıştır. Kısmi en küçük kareler yol analizinden (PLS-SEM) yararlanılarak gerçekleştirilen analizler sonucunda, katılımcıların sosyalleşme amacıyla aşırı izleme davranışında bulunduğu görülmüştür. Ayrıca aşırı izleme sonrasındaki yaşadıkları olumlu doyumların, tekrar aşırı izleme davranışında bulunmaları üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulguların, üniversite öğrencilerinin genel motivasyonları ve video akışı yapan şirketler için stratejik etkileri üzerinde önemli etkileri olacağı düşünülmektedir.Öğe KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK İLETİŞİMİ VE TÜRKİYE’DEKİ YERİ ÜZERİNE KAVRAMSAL BİR ÇALIŞMA(2020) Gülmez, Murat; İnan, Hilalİş dünyasında kurumsal sosyal sorumluluk kavramının önemi günden güne artmaktadır. Bu gelişmeye paralelolarak firmalar sosyal sorumluluklarının daha fazla farkına varır iken, tüketiciler de daha eğitimli ve bilgili hâlegelmektedir. Bu süreçte, şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları konusunda paydaşları ile iletişimkurmaları büyük önem arz etmektedir. Nitel bir çalışma olarak tasarlanan bu çalışmada, kurumsal sosyalsorumluluk kavramı, gelişim süreci ve iletişimi ile ilgili önceki çalışmaların yanı sıra Kurumsal SosyalSorumluluk uygulamalarının rekabete etkisi konuları ilgili literatür kapsamında incelenmiştir. KSS ve KSSiletişimi konularında yapılacak çalışmalar için yol gösterici nitelikte olacağı düşünülmüştür.Öğe Metaverse Users' Purchase Intention in Second Life(Izmir Academy Association, 2024) Demirci, Beste; Yaşa Özeltürkay, Eda; Gülmez, MuratThe Metaverse is a regenerated digital environment that fully immerses people in a virtual world experience. It is often referred to as the “internet of the future” and has drawn the interest of businesses and academics as well. An analysis was carried out utilizing Second Life as a platform in order to investigate this idea and comprehend consumers' motivations to purchase. 267 valid responses to a web-based survey using judgment and convenience sampling were obtained. The collected data was analyzed using SPSS 20 to assess the validity and reliability of the seven-dimension Technology Acceptance Model. Multiple regression modeling, validity and reliability analyses, and descriptive statistics have been carried out. The study's other hypotheses, such as the benefits of telepresence on trust, perceived usefulness, and enjoyment; perceived ease of use on perceived usefulness; perceived usefulness on attitudes; trust on attitudes; perceived social presence on trust and enjoyment; and enjoyment on attitudes in Second Life, were supported by the findings, even though the hypothesis that perceived social presence positively influenced perceived usefulness in Second Life was not supported. This research provides insights into the Metaverse and its users' virtual product purchase intentions, shedding light on its potential impact on future internet experiences. © 2024, Izmir Academy Association. All rights reserved.Öğe SOSYAL İNOVASYON ALANINDAKİ YAYINLARIN GÖRSEL HARİTALAMA YÖNTEMİYLE BİBLİYOMETRİK ANALİZİ(2020) Gülmez, Murat; Oğuz, Suzan; Yalçintaş, DenizGünümüzde teknolojik yenilik ve gelişmeler sonucu ortaya çıkan inovasyon, toplumları ve sosyal yaşamı doğrudanetkilemektedir. Bu etkileşim, sosyal inovasyon kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Sosyal inovasyon,sosyal ilerlemeyi desteklemek amacıyla sosyal ve çevresel sorunlara etkili çözümler geliştirme ve uygulamasürecidir. Bu çalışmanın amacı, son yıllarda öne çıkan sosyal inovasyon kavramı ile ilgili yapılmış araştırmalarıbibliyometrik analiz yöntemi ile incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Web of Science veritabanında sosyalinovasyon kavramı kullanılarak 2010-2019 yılları arası baz alınarak tarama yapılmış ve toplamda 579 yayınaulaşılmıştır. Yayınlar, VOSviewer haritalama yöntemi ile görselleştirilmiştir. Analiz sonrası incelenençalışmalarda en sık kullanılan anahtar kelimenin “sosyal inovasyon” olduğu, en fazla yayın yapan ve en fazla ortakyazarlığı olan yazarın Antonius Schröder olduğu ve en fazla atıf alan yazarın Frances R. Westley olduğugörülmektedir. Ayrıca en fazla yayın yapan ülkenin İspanya (90 yayın), en fazla atıf alan ülkenin ise İngiltere (915atıf) olduğu bulgular arasındadır.Öğe Teknoparkların Özümseme Kapasitesine Etkisive Bu Süreçte Gatekeeperların ( Kapı görevlilerinin) Rolü(Çağ Üniversitesi, 2016) Gülmez, Murat; Sağtaş, Saadet; Kahyaoğlu, Diler YamanBilgi teknolojilerine ve ileri teknolojilere dayalı firma ve kuruluşların Teknopark bünyesindeki varlığı artış göstermektedir. Teknoparklar Üniversite ve sanayi işbirliğini sağlar ve firmalar ile diğer bilim kuruluşları arasında bilgi transferinin gelişmesine yardımcı olur. Bu çalışmanın amacı; teknoparkların özümseme kapasitesine etkisini ve kapı görevlilerinin bu süreçteki rolünü incelemek ve ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Çukurova Teknopark ve Mersin Tecnoscope’ ta yer alan firmalara anket uygulaması yapılmıştır. Yapılan anket değerlendirmeleri ve belirlenen firmalarda yer alan kapı görevlileri ile gerçekleştirilen mülakat görüşmeleri sonucunda bulgular, teknoparkların firmaların özümseme kapasitesi üzerinde olumlu yönde etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca Ar-ge yöneticilerinin ve firma kurucularının bilgi transferi sürecinde kapı görevlileri gibi önemli rol üstlendikleri tespit edilmiştirÖğe The determınants of e-commerce ın turkey and european countrıes: a panel data analysıs(2019) Özekenci,Emre Kadir; Gülmez, Murat; Erbaş, Ünver CansuIn recent years, electronic commerce has become an important topic in the business environment due to rapid development in science and technology. One of the major developments of the past two decades has been the growth of the internet for business transactions among firms. Thus, e-commerce has started to effect businesses and individuals immensely. The main purpose of this study investigates the determinants of e-commerce in Turkey and European countries. Panel data has been used in terms of analyzing factors affecting e-commerce by using macro variables, for the period of 2004 and 2015. Empirical results indicated that internet users, GDP per capita, inflation, and employment rate by educational level have positive effect on ecommerceÖğe Transdisciplinary education for smart sustainable development(Taylor and Francis, 2024) Gülmez, Murat; Yosef, Fathi Alarabi; Pop, Lia; Kamphambale, Daniel; da Rocha, Ozéias Rodrigues; Morales, Lucía[No abstract available]Öğe TRANSITION PROCESS FROM USING MEMBER CARDS TO MOBILE APPLICATIONS: A REVIEW ON THE STARBUCKS APP(Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, 2020) Gülmez, Murat; Sağtaş, SaadetThe mobile applications offered by smart phones through the e-store, which are developed for functional and personal needs, have gone beyond simplifying daily life and have an important place in marketing. Purpose of the study, ın the context of push-pull-mooring theory, is to examine the consumer's intentions to change their behavior and the transition process from the using of member cards to using mobile applications of the brands. In line with this purpose, a survey was conducted with 237 university students who actively use the Starbucks member card and its mobile application. The quantitative data obtained were analyzed using SPSS 22 program. As a result of the study, it was found that there was a significant relationship between the transition process from member card usage to mobile application usage and pushing effect (poor aesthetic design), pulling effect (locatability, transaction convenience, economic benefit, gamification) and mooring effect (perceived substitutability, inertia). Furthermore, it was determined that the stagnation against change has a moderation role on the pushing effect and intention to change.Öğe Tüketiciden Tüketiciye (C2C) E-Ticaret Uygulamalarında Alıcı ve Satıcıların Etik Karar Alma Sürecini Belirleyen Faktörler: Türk ve Alman Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama(2019) Sağtaş, Saadet; Gülmez, MuratE-ticaret uygulamaları, tüketicilere ve üreticilere sağlamış olduğu sayısız fırsatlar ile toplam ticaret hacminin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Ancak e-ticaret uygulamalarının tamamen web tabanlı ağlar aracılığı ile sanal ortamlarda gerçekleştirilmesi bazı etik sorunlara da zemin hazırlamaktadır. Çalışmanın genel amacı, C2C e-ticarette alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörleri açıklamaktır. Bu genel amaç doğrultusunda etik karar alma sürecini oluşturan, algılanan etik problem, etik niyet ve etik davranış arasındaki ilişkiler araştırılarak, bireylerin etik bakış açılarının (idealizm- rölativizm- doğruluk), cinsiyetin ve kültürün etik karar süreci ile ilişkileri bir model yardımı ile incelenmiştir. Çalışmada etik karar alma sürecini etkileyen önemli faktörler arasında kabul edilen kültür ilişkisinin incelenmesi ve araştırma sonuçlarının kültürler arası boyutta karşılaştırılması için e-ticaret uygulamalarını aktif olarak kullanan Türkiye’deki (Çağ Üniversitesi) ve Almanya’daki (Kehl Üniversitesi) 536 üniversite öğrencisi ile senaryo inceleme yöntemi kullanılarak geliştirilen ölçek aracılığında uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda etik karar alma süreci ile kültür arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca C2C e-ticarette alıcıların ve satıcıların etik problem algılarının, etik niyetlerinin ve etik kararlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak C2C e-ticaret kullanıcılarının, kullanıcı yorumlarına, satıcı davranışlarına ve ürün aldıkları satıcı kimliğinin doğruluğuna karşı duyarlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Türkiye'de Pazarlama Alanında Yazılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi(Çağ Üniversitesi, 2019) Gülmez, Murat; Yalçıntaş, Deniz; Kurtulgan, Ayşegül; Özbay, MeltemTeknoloji ile pazarlama anlayışının gelişmesi ve tüketici isteklerinin en uygun şekilde karşılanmasının gerekliliği, pazarlama faaliyetlerine verilen önemi arttırmış, dolayısıyla tüm bunları kapsayacak bir pazarlama araştırması yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Böylelikle pazarlama araştırmaları hem yöneticiler hem de akademisyenlere kullanabilecekleri araçları sunmaktadır. Bu çalışmada, Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) veri tabanında yayınlanan ilk erişime açık tez yılı olan 1981 ve günümüz 2018 yılları arasında, pazarlama alanında yayımlanan erişime açık doktora tezleri, çeşitli parametreler kapsamında değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmede esas olarak pazarlama literatüründe ele alınan konu başlıklarının yıllara göre dağılımını ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca, alana en çok katkı sağlayan üniversite türleri, tezlerin araştırma metodları, veri türleri de ele alınarak bu bağlamda 227 doktora tezi içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgular frekans ve yüzdesel olarak belirtilmiştir.Öğe Türkiye'de Pazarlama Tez Haritası: 2018-2023 Yılları Arasındaki Doktora Çalışmalarının Analizi(Çağ Üniversitesi, 2024) Gülmez, Murat; Zorlular, Beste; Öztürkel, MustafaBu araştırma, 2018-2023 yılları arasında Türkiye'de yazılan pazarlama doktora tezlerini detaylı bir şekilde inceleyerek, pazarlama alanındaki güncel eğilimleri ve dikkat çeken konuları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Yapılan kapsamlı literatür taraması, pazarlamanın günümüz iş dünyasında stratejik bir öneme sahip olduğunu ve teknolojik ilerlemelerin, pazarlama stratejilerini sürekli olarak dönüştürdüğünü vurgulamaktadır. Bu çalışma, 256 doktora tezi üzerinden gerçekleştirilen derinlemesine bir analizle elde edilen bulguları sunmaktadır. Araştırmanın sonuçları, çoğu tezin devlet üniversitelerinde gerçekleştirildiğini, Türkçe'nin en yaygın kullanılan dil olduğunu ve en fazla tezin 2023 yılında üretildiğini göstermektedir. Tezlerin genellikle Sosyal Bilimler Enstitüsü'ne bağlı olduğu ve çoğunlukla nicel araştırma yöntemleriyle hazırlandığı belirlenmiştir. Dijital pazarlama, ilişkisel pazarlama, tüketici davranışları, marka ve müşteri memnuniyeti gibi konular, ele alınan tezlerde öne çıkan başlıca temalardır. Bu çalışma, Türkiye'deki pazarlama alanındaki doktora tezlerinin içeriğini ve metodolojisini detaylı bir şekilde analiz ederek, pazarlama biliminin evrimine ışık tutmayı ve gelecekteki araştırmacılara, akademisyenlere ve iş dünyasına ilham verici bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.