Güncel Gönderiler: İİBF- İşletme - Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 175, listelenen: 101-120
-
Finansal serbestleşme düşüncesi
(2019)Finansal serbestleşme para ve maliye politikası araçları ile devlet tarafından baskı altında tutulan finansal sistemin serbestleştirilmesi olarak tanımlanabilmektedir. Finansal baskı araçlarının kaldırılması ve finansal ... -
2001 Krizi sonrası düzenleme döneminde türk bankacılığı’nın finansal bir görünümü
(2018)Neoliberal politikaların uygulanmaya başladığı 1980’den 2001 krizine kadar olan dönemde Türkiye ekonomisi 1982, 1994 ve 2001 yıllarında 3 ciddi kriz yaşamıştır. Yaşanan krizlerdeki ortak noktalardan en önemlisi finans ... -
Türk bankacılığı’nın dönüşümü: 2001 krizi öncesi neoliberal dönemin geriye dönük finansal bir değerlendirmesi
(2018)Türk Bankacılığı, teknik faaliyetleri ve finansal durumu bakımından 24 Ocak Kararları olarak bilinen standard IMF yapısal uyum ve istikrar programı sonrasında önemli bir dönüşüm geçirmiştir. Nitekim 1990’lara kadar denetimli ... -
Türk bankacılığı’nda faiz oranlarına genel bir bakış: politika ve uygulama
(2019)Para politikasının en önemli ve etkili aracı konumunda olan faiz oranları dışa açık ekonomilerde diğer para ve maliye politikası araçlarının göreli önemi ve etkisini kaybetmesinin ardından ulusal ekonomi yönetimlerinin ... -
Searching for a positive ıntercultural transition between syrian refugees and turkish society
(2019)Existing studies on Syrian refugees in Turkey focused either on the difficulties refugees have been experiencing or on how refugee identities have been unilaterally transformed during their interaction with the host ... -
İş tatmini ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik sendromu üzerindeki etkisi: bir sanayii kuruluşunda uygulama
(2017)İş tatmini, örgütsel bağlılık ve tükenmişlik konuları örgütsel davranış alanında pek çok araştırmaya konu olmuştur. Bu çalışmada özel sektör çalışanlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeylerinin tükenmişlik düzeyleri ... -
Popüler kültür, batıl inançlar ve fal baktırmak: müşteri görüşlerinin belirlenmesi üzerine keşifsel bir çalışma
(2018)Superstitious belief -
Post modern tüketı̇m eksenı̇nde çocuk doğum günü kutlamaları: keşı̇fsel bı̇r araştırma
(2017)Günümüzde çocuk doğum günü partilerinin önemi daha da artarken içerik ve konseptlerinde de değişiklikler gözlenmektedir. Farklı şekillerde organize edilen doğum günü partileri önemli bir sektör haline gelmiştir. Özellikle ... -
Televizyon reklamlarında ünlü kullanımı: kaynağın çekiciliği, güvenilirliği ve uzmanlığının bireylerin davranışsal niyetleri (olumlu aap ve marka bağlılığı) üzerindeki etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı, kaynağın güvenilirliği ölçeğinde yer alan üç boyutun(güvenilirlik, çekicilik ve uzmanlık) televizyon reklamları izleyicilerinin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. 332 lise ... -
Analyzing college students’ ethics perceptions: a pilot study at a foundation university in turkey
(2018)The purpose of this study is to analyze the perspectives of students towards business ethics. A survey focusing on business ethics and the ethical perceptions has been conducted at a foundation university in Turkey. Turkish ... -
Tüketicilerin çevre konusundaki bilinçlerinin eko – etiketli gıdalar için daha fazla ödeme isteklilikleri üzerindeki etkisi: adana ili örneklemi
(2019)Bu çalışmanın amacı, Adana’da yaşayan ve en az bir kez eko etiketli ve /veya organik ürün satın alma davranışı sergileyen tüketicilerin çevre konusundaki bilinçlerinin, eko – etiketli ve çevre dostu gıdalar için ödeme ... -
Nuclear energy as a hegemonic discourse in turkey
(2019)ABSTRACT This paper examines the revival of the nuclear energy initiatives in Turkey and the associated ‘economic growth’ and ‘competitiveness’ discourse of the Justice and Development Party (AKP) as a function of the ... -
Privatization as a hegemonic process in turkey
(2010)T This paper explores the privatization of state owned enterprises in Turkey as a function of an alliance of diverse social forces composed of market-oriented capital groups, mainstream media, national bureaucracies, and ... -
How and why consumers use socıal medıa: a qualıtatıve study based on user-generated medıa and uses & gratıfıcatıons theory
(2019)The aim of the study is to analyze how and why consumers use social media. With the scope of the aim, the user-generated media content and the uses and gratificitions theories were reviewed. The study was designed as a ... -
Acknowledging the flexibilities of the trlps agreement: ensuring the right to access to medicines or a strategy of passive revolution?
(2018)The Doha Ministerial Declaration on the Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights (TRIPS) Agreement and Public Health adopted in November 2001 clarified the right to use the TRIPS flexibilities to promote ... -
A Neo-gramscian analysis of the incomplete doha development trade round
(2019)This paper analyzes the lack of progress and the breakdown of the Doha Round talks in world trade since 2001 from a neo-Gramscian perspective. The failure to conclude multilateral trade negotiations reflect an emerging ... -
Determining motives of mothers who purchase healthy snacks for their children: a phenomenological study
(2016)Children mostly prefer eating snacks rather than eating healthier ones, although their mothers try to prevent them from wrong nutrition habits. Nowadays, depending on the consumption patterns of people obesity, overweight ... -
Ailenin rol model alınmasının ve aile desteğinin üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerine etkisi
(2015)Girişimcilik son zamanlarda önem kazanan konuların başında gelmektedir. İçinde bulunduğumuz teknoloji ve bilişim çağında, girişimciler için yeni fırsatlar ortaya çıkmakta ve buna bağlı olarak da girişimci sayısı gün ... -
Geleneksel ve onlıne mağazalardan ürün satın alım süreçlerinde tüketici görüşlerinin belirlenmesıne yönelik bir çalışma
(2015)Teknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar ... -
Tüketim ve yaşlı tüketiciler: literatür araştırması
(Consumption and Elderly Consumers: A Literature Review, 2010)Pazarlamanın temel amacı, sürekli olarak değişen tüketici istek ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde tespit ederek karşılamak olarak ifade edilmektedir. Her yaş grubuna yönelik istek ve ihtiyaçların tespit edilerek tatmin ...