Güncel Gönderiler: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Toplam kayıt 218, listelenen: 121-140
-
Milli mücadele dönemi Türkiye-Rusya ilişkileri
(2018)Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra Türk-Sovyet ilişkilerinde yeni bir dönem başlamıştır. Türkiye ve Rusya, ortak düşmanları olan emperyalist devletlere karşı yürüttükleri mücadele nedeniyle dostça bir ilişki içerisine ... -
Dünya iş kültürlerini anlamak “avrupa birliği ülkeleri”
(AKADEMİSYEN KİTAPEVİ, 2014)Günümüzde yabancı kültürlerle temas içerisinde olmayan bir kesim neredeyse yoktur. Sanayi, ticaret, ulaşım, turizm, medya, teknoloji ve benzeri sektörlerde hatta siyasette yabancı kültürlerle doğrudan ya da dolaylı ... -
Finansallaşma sürecinde Türk bankacılık sektörü kredi göstergelerindeki gelişmeler
(UBAK ULUSLARARASI BİLİMLER AKADEMİSİ, 2019)Türk Bankacılık Sistemi mevduat bankacılığı ağırlıklı olarak faaliyet göstermektedir. Sektör, esas olarak mevduat yükümlülüğü yaratmakta, varlık tarafında ise, kredi ve menkul değer varlıkların ağırlıkta olduğu gözlenmektedir. ... -
Finansal serbestleşme düşüncesi
(2019)Finansal serbestleşme para ve maliye politikası araçları ile devlet tarafından baskı altında tutulan finansal sistemin serbestleştirilmesi olarak tanımlanabilmektedir. Finansal baskı araçlarının kaldırılması ve finansal ... -
2001 Krizi sonrası düzenleme döneminde türk bankacılığı’nın finansal bir görünümü
(2018)Neoliberal politikaların uygulanmaya başladığı 1980’den 2001 krizine kadar olan dönemde Türkiye ekonomisi 1982, 1994 ve 2001 yıllarında 3 ciddi kriz yaşamıştır. Yaşanan krizlerdeki ortak noktalardan en önemlisi finans ... -
Türk bankacılığı’nın dönüşümü: 2001 krizi öncesi neoliberal dönemin geriye dönük finansal bir değerlendirmesi
(2018)Türk Bankacılığı, teknik faaliyetleri ve finansal durumu bakımından 24 Ocak Kararları olarak bilinen standard IMF yapısal uyum ve istikrar programı sonrasında önemli bir dönüşüm geçirmiştir. Nitekim 1990’lara kadar denetimli ... -
Türk bankacılığı’nda faiz oranlarına genel bir bakış: politika ve uygulama
(2019)Para politikasının en önemli ve etkili aracı konumunda olan faiz oranları dışa açık ekonomilerde diğer para ve maliye politikası araçlarının göreli önemi ve etkisini kaybetmesinin ardından ulusal ekonomi yönetimlerinin ... -
Finansallaşmanın muhasebeye yansımaları
(2019)1970’lerden bugüne dünya ekonomisinin dönüşümü çerçevesinde hükümetlerin, dolayısıyla devletin, politikanın ve toplumun gücü ve işlevi azalırken piyasaların etki ve işlevi artmış, ulusal ve uluslararası finansal işlemler ... -
Social accounting: there is an alternative
(2019)In contrast to the mainstream western and liberal thinking in the discipline of accounting resting upon Pacioli as the founder and the Venetian Method, social accounting seems to have a greater explanatory power of the ... -
Amending the trips agreement: hegemonic struggle of social forces
(2013)With the Doha Ministerial Declaration on the TRIPs Agreement and Public Health adopted in November 2001, the Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights (TRIPS) was amended to facilitate trade in ... -
Searching for a positive ıntercultural transition between syrian refugees and turkish society
(2019)Existing studies on Syrian refugees in Turkey focused either on the difficulties refugees have been experiencing or on how refugee identities have been unilaterally transformed during their interaction with the host ... -
A Discourse-based constructivist analysis of the nuclear energy ‘reality’ in Turkey
(2014)After many failed attempts since the 1970s, Turkey has embarked on a nuclear power generation project, which is expected to install 10.000MWe nuclear capacity in the next decade. This nuclear commitment has intensified the ... -
The endurance of us-iranian enmity after the nuclear deal: a constructivist-based discourse analysis
(2015)After a decade of tough negotiations based on the principle of “nothing is agreed until everything is agreed”, Iran and the P5+1 countries (the United States (US), the United Kingdom, China, Russia, France, and Germany) ... -
Tracing the repeated failure of doha development trade round from a neo- gramscian perspective
(doha, 2012)This paper analyzes the repeated failure of the Doha Round talks in world trade since 2001 from a neo-Gramscian perspective. The lack of progress and breakdown of multilateral trade negotiations reflect an emerging new ... -
İş tatmini ve örgütsel bağlılığın tükenmişlik sendromu üzerindeki etkisi: bir sanayii kuruluşunda uygulama
(2017)İş tatmini, örgütsel bağlılık ve tükenmişlik konuları örgütsel davranış alanında pek çok araştırmaya konu olmuştur. Bu çalışmada özel sektör çalışanlarının iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeylerinin tükenmişlik düzeyleri ... -
Popüler kültür, batıl inançlar ve fal baktırmak: müşteri görüşlerinin belirlenmesi üzerine keşifsel bir çalışma
(2018)Superstitious belief -
Post modern tüketı̇m eksenı̇nde çocuk doğum günü kutlamaları: keşı̇fsel bı̇r araştırma
(2017)Günümüzde çocuk doğum günü partilerinin önemi daha da artarken içerik ve konseptlerinde de değişiklikler gözlenmektedir. Farklı şekillerde organize edilen doğum günü partileri önemli bir sektör haline gelmiştir. Özellikle ... -
Televizyon reklamlarında ünlü kullanımı: kaynağın çekiciliği, güvenilirliği ve uzmanlığının bireylerin davranışsal niyetleri (olumlu aap ve marka bağlılığı) üzerindeki etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı, kaynağın güvenilirliği ölçeğinde yer alan üç boyutun(güvenilirlik, çekicilik ve uzmanlık) televizyon reklamları izleyicilerinin davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. 332 lise ... -
Analyzing college students’ ethics perceptions: a pilot study at a foundation university in turkey
(2018)The purpose of this study is to analyze the perspectives of students towards business ethics. A survey focusing on business ethics and the ethical perceptions has been conducted at a foundation university in Turkey. Turkish ... -
Tüketicilerin çevre konusundaki bilinçlerinin eko – etiketli gıdalar için daha fazla ödeme isteklilikleri üzerindeki etkisi: adana ili örneklemi
(2019)Bu çalışmanın amacı, Adana’da yaşayan ve en az bir kez eko etiketli ve /veya organik ürün satın alma davranışı sergileyen tüketicilerin çevre konusundaki bilinçlerinin, eko – etiketli ve çevre dostu gıdalar için ödeme ...