Güncel Gönderiler: Fakülteler
Toplam kayıt 429, listelenen: 41-60
-
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SPOR AYAKKABI MARKA TERCİHLERİNDE ALGILADIKLARI MARKA DEĞERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ*
(2022)Tüketicilerin algıladıkları marka değerini etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Marka değerinin boyutları aracılığıyla tüketicilerin markalara ilişkin algılamaları etkili şekilde değerlendirilmektedir. Çalışmada ... -
PAYLAŞIMLI ELEKTRİKLİ SCOOTER (E-SCOOTER) KULLANIMI ÜZERİNE PİLOT BİR ÇALIŞMA
(2022)Sürdürülebilir kalkınmada önemli bir unsur olan akıllı hareketlilik yaklaşımı Dünya’da birçok kentte uygulanmakta ve giderek hız kazanmaktadır. Akıllı hareketlilik kapsamında kullanımı giderek artan paylaşımlı elektrikli ... -
Google’ın Kendi Anlatımından Çağdaş Yönetim Yaklaşımındaki Yeri
(2017)Giriş: Günümüzde teknolojideki ilerleme ve gelişmelerin küresel çapta meydana gelmesi ile bilgi odaklı ürünler ve hizmetler artarak ön plana çıkmakta, bilgi temelli ekonomiler ve ağlar yaygınlaşmaktadır. Hızla değişen ... -
Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi
(2019)Çalışmada Z kuşağı (1995 yılı ve sonrası doğan) tüketicilerinin olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 318 Z kuşağı tüketicisi ... -
Üniversite Öğrencilerinin Spor Ayakkabı Marka Tercihlerinde Algıladıkları Marka Değerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi
(2019)Tüketicilerin marka tercihlerindeki çeşitli algılamaları, marka değerinin belirlenmesinde rol oynamak tadır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin spor ayakkabısı satın alırken algıladıkları marka değerine etki eden ... -
Türkiye’de Pazarlama Alanında Yazılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi*
(2019)Teknoloji ile pazarlama anlayışının gelişmesi ve tüketici isteklerinin en uygun şekilde karşılanmasının gerekliliği, pazarlama faaliyetlerine verilen önemi arttırmış, dolayısıyla tüm bunları kapsayacak bir pazarlama ... -
Türkiye’de Sürdürülebilirlik Konusunda Yazılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi ile İncelenmesi1
(2021)Amaç: Yüksek Öğretim Kurumu’nun Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ)’deki lisansüstü tezleri çeşitli başlıklar altında inceleyen bu çalışma ile Sürdürülebilirlik alanındaki yazına dair genel bir bakış açısı sunmak amaçlanmıştır. ... -
TÜKETİCİLERİN İŞBİRLİKÇİ TÜKETİM ÇERÇEVESİNDE PAYLAŞIM NİYETLERİNİ ETKİLEYEN MOTİVASYONLARIN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA,
(2020)Modern bilgi teknolojisinin gelişmesi ve kıt kaynakların farkındalığı, gittikçe artan gelişmiş çözümlere, mobil araçlara sınırsız erişime ve tüketici davranışlarında değişikliklere neden olmaktadır. Tüketici ve üreticiler ... -
Teknoloji Çocuklarının Akıllı Perakendecilik Uygulamalarına İlişkin Deneyim ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Keşifsel Bir Çalışma
(2018)İçinde bulundukları rekabetsel çevrede perakendeciler, tüketicilerin alışveriş deneyimlerini çeşitlendirmek ve arttırmak için sürekli yenilik arayışı içindedirler. Özellikle, gelişen teknolojinin etkisiyle perakendecilikte ... -
SOSYAL İNOVASYON ALANINDAKİ YAYINLARIN GÖRSEL HARİTALAMA YÖNTEMİYLE BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
(2020)Günümüzde teknolojik yenilik ve gelişmeler sonucu ortaya çıkan inovasyon, toplumları ve sosyal yaşamı doğrudan etkilemektedir. Bu etkileşim, sosyal inovasyon kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Sosyal inovasyon, ... -
Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi1 Determining the Factors That Affect Negative Electronic Word of Mouth Marketing Communication: Sample of Generation Z
(2019)Çalışmada Z kuşağı (1995 yılı ve sonrası doğan) tüketicilerinin olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimlerine etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 318 Z kuşağı ... -
Determining the Factors that Affect Entrepreneurial Intention: A research on University Students
(2019)Entrepreneurial activities are important for the economy of Turkey as an upper-middle income country. The main purpose of this study was to determine the factors that affect entrepreneurial intention of higher education ... -
Avrupa Birliği'ne Aday ve Potansiyel Aday Ülkelerin Ekonomik Göstergelerinin TOPSIS Yöntemi ile Değerlendirilmesi
(2020)Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği’ne (AB) aday ve potansiyel aday ülkelerin ekonomik performanslarını değerlendirmektir. Bu kapsamda, AB’ye beş aday ve iki potansiyel aday olmak üzere toplam yedi ülkenin ekonomik ... -
Uşak ve Havalisinde Milli Egemenlik Düşüncesinin Yansıması ve Kurtuluş Mücadelesi
(2022)Özet: Yunanistan’ın İzmir’e asker çıkartarak işgal harekâtını Manisa ve Aydın’a kadar genişletmesi ve bu esnada yapmış olduğu zulüm ve baskılar neticesinde Türk halkında milli direniş ruhu uyanmaya başlamıştır. Atatürk’ün ... -
KIBRIS’IN STRATEJİK KONUMUNUN TÜRKİYE’NİN GÜVENLİĞİ VE EKONOMİK ÇIKARLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
(2022)ÖZ: Doğu Akdeniz’in en büyük, adası olan Kıbrıs, sahip olduğu ve Ada’ya adını veren bakır madeni zenginliği ve jeopolitik konumu nedeniyle tarih boyunca güç çekişmelerinin odağında yer almıştır. Anadolu, Ortadoğu ve Mısır ... -
A critical analysis of second language teaching education practices in Turkey
(2015)The world is quickly turning into a global village due to the advancements that have been made in science and technology. It has therefore become necessary for various cultures to learn languages other than their native ... -
An evaluation of two ESP coursebooks using revised Bloom Taxonomy
(2015)The choice of teaching materials and a coursebook that will be used in a language classroom is one of the crucial factors that may create significant differences in teaching and learning process. Hence, the teacher should ... -
Attitudes and Motivation of Turkish Undergraduate EFL Students towards Learning English Language
(2014)The purpose of this study is to investigate the attitudes and motivation of first-year Turkish undergraduates toward English language learning as a foreign language. The study was carried out with 90 students majoring ... -
Address Forms in Turkish Culture as a Reflection of Social Status
(2021)The study concerned itself with forms of communication and address in Turkish culture and seeks to study how they are today regarding how they have been developed historically. Many variables determine how one addresses ... -
Niğde yöresinden (dündarlı kasabası) derleme sözlüğü’ne katkılar II
(2021)Türkiye’de Halk Ağzından Derleme Sözlüğü uzun çalışmaların sonucunda ortaya çıkmış önemli bir kaynaktır. Kelime bakımından çok zengin bir içeriğe sahip olmasına rağmen pek çok söz varlığı çalışması ile bu önemli kaynağa ...