Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 377, listelenen: 301-320
-
The effects of formative assessment on students' participation in an English language program
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Biçimlendirici değerlendirmenin öğrenme üzerine önemli bir etkisi vardır. Hem öğretmenler hem de öğrenciler öğrenmeyi geliştirme amacıyla öğrenmeyle ilgili sürekli olarak veri toplarlar. Black ve Wiliam'ın da ifade ettiği ... -
An investigation on efl university students' perceived levels of foreign language anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma Niğde Üniversitesi Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının nedenlerini ve etkilerini incelemektedir. Niğde Üniversitesi Hazırlık Sınıfı'nda okuyan 297 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Veriler ... -
EFL instructors' causal attributions of student success and failure and their relationship to classroom practices
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında Yükleme Teorisinin önemi birçok araştırmacı tarafından kanıtlanmıştır. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki öneminin sebebi, yabancı dil öğrenmenin ilk evresinde bir kişinin ... -
Students' and teachers' attitudes towards interactive whiteboards used in english courses via Fatih Project and the effects of iwbs on speaking skill
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde birçok ülke eğitim sistemlerinde teknoloji kullanım seviyesini arttırmaktadır çünkü teknoloji eğitim kalitesi üzerinde önemli bir rol oynar. Bu bağlamda Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Türkiye çapında devlet ... -
Exploring the role of digital storytelling in vocabulary learning and retention: A case study at Harran University
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Hikaye anlatımı en eski öğretim biçimidir, fakat yabancı dil öğretiminde hala en güçlü yöntemlerden biridir çünkü herkes hikaye dinlemeyi sever. Ancak teknolojideki gelişmeler sonucunda hikayeler dijital hikayelere ... -
A case study: University students' conceptions of writing apprehension
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yabancı dil öğreniminde öğrencilerin yazma kaygısı üzerine birçok çalışma yapılmıştır ve bu çalışma da hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma kaygısı üzerine görüşlerini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, ... -
A study on computer assisted language learning and the development of learner autonomy
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı öğrencilerin özerklik gelişimi algıları hakkında iç görü kazanmak ve öğrencilerin Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi ortamında İngilizce öğrenme algılarını araştırmaktır. Öğrencilerin özerklik gelişimi ... -
My journey with fourth graders in search for raising interest in English courses
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu tez, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Türkiye'de bir devlet ilkokulunda, öğrencilerin İngilizce derslerine ilgilerini ve katılımlarını artırmak, derse karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini sağlamak üzere yapılmış bir ... -
Teaching vocabulary in cultural context to EFL students through multimedia
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, ögrencilere kültürel bağlamda multimedya kullanarak kelime öğretmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Osmaniye Korkutata Üniversitesinde yapılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 2012-2013 akademik eğitim ... -
Factors affecting academic success in foreign language learning classrooms in university setting
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma dilbilgisi öğrenme stratejileri, öz-yeterlilik ve öğrenen özerkliği faktörlerinin arasındaki ilişkiyi ve bu faktörlerin başarı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Üç faktörü birlikte incelemek sınıf içi ... -
Engaging efl students in group collaboration in speaking classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Çalışmanın amacı, akran işbirliği ile konuşma becerisi dersinde akran işbirliğinin öğrencilerin birlikte çalışma yolları bulmayı amaçlamıştır. Bu çalışma tanımlayıcı bir vaka çalışması olarak tasarlanmıştır. Akran işbirliği ... -
A study on using videos for vocabulary learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Dil öğrenimine ne kadar erken yaşta başlanırsa o kadar iyi olduğu günümüzde eğitimciler tarafından kabul edilmektedir. Dil öğrenimi pek çok alanı kapsasa da, temel alanın kelime öğrenimi olduğunu söyleyebiliriz. Son ... -
The attitudes of very young learners towards the use of games in language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı okul öncesi çocuklara İngilizce öğretmede oyunların etkilerini araştırmak ve bu çocukların kelime öğrenmede oyunlara gösterdikleri tutumların analizini yapmaktır. Dil öğrenmek farklı aşamalar, konular ... -
A case study examining the impact of scaffolding on the summary writing of 6th grade students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu alan araştırmasında, yabancı dilde altıncı sınıflara yönelik yazma becerilerinin öğretilmesinde scaffolding stratejileri kullanılması konusu ele alınmıştır. Bu çalışmada yazma becerinin geliştirilmesinde Vygotsky'nin ... -
The relationship among motivation, metacognition and academic achievement of university preparatory school students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu tez, hazırlık okulu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri, üst biliş düzeyleri ve İngilizce öğrenmedeki akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Ayrıca, katılımcıların motivasyon seviyeleri, üst bilişleri ve ... -
Second language word associations of Turkish adult learners of english
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma yetişkin Türk öğrencilerinin kelime çağrışımlarını sözcük bağlantıları ve sözcük türleri açısından araştırmaktadır. Diğer bir deyişle, bu araştırma ikinci dil öğrenenlerin kelime çağrışımlarının yapılarını ve ... -
EFL learners' conceptions of learner autonomy
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenildiği sınıflarda öğrenen özerkliğinin sağlanması eğitimin temel hedeflerinden biri haline gelmiştir. Ülkemiz eğitim sisteminin öğrencilerin özerk öğrenen davranışları geliştirmesine ... -
The relationship between students' success and their level of foreign language anxiety and the primary sources of foreign language speaking anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amaçlarından biri, öğrencilerin İngilizce başarı seviyeleri ile yabancı dil kaygı seviyeleri arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Başka bir deyişle, yabancı dil kaygı seviyelerinin, sınıftaki ... -
The effect of a selected graphic novel on reading comprehension
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)21. yüzyilda okuryazarlık gitgide gelişmektedir. Okuryazarlığı etkili bir şekilde öğretmek için, eğitimcilerin öğrencilerle ilişkili dilbilimsel, kültürel ve metinsel uygulamaları anlamış ve kavramış olması gerekir. Çizgi ... -
Attitudes and motivation of young Turkish adolescents towards learning English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı genç Türk ergen öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarını, motivasyonlarını, bu tutum ve motivasyonlara yol açan faktörleri araştırmaktır. Yabancı dil ve özellikle de İngilizce öğrenmenin her ...