Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 377, listelenen: 321-340
-
Implementation of writing portfolios at a preparatory school in a university context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma bir üniversite hazırlık okulunda yazma portföyünün kullanılmasını araştırmayı amaçlamıştır. 8 hafta süren bu çalışmaya Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nun 17 öğrencisi katılmıştır. Veriler araştırmacının ... -
Students attitudes towards collaborative tools in a virtual learning environment
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı üniversitedeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin Moodle programındaki işbirlikçi araçlara karşı tutumlarını incelemektir.Ayrıca öğrencilerin geleneksel aktivitelere ve işbirlikçi aktivitelere karşı ... -
English instructors' attitudes toward mobile assisted language learning: A descriptive study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu'nda çalışan İngilizce okutmanlarının mobil destekli dil eğitimine karşı tutumlarının ölçülmesidir. Çalışmanın bir diğer amacı da öğrencilerin, mobil ... -
Foreign language learning anxiety in preparatory school students contributing factors
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İngilizce öğrenmenin hayati bir öneme sahip olduğu günümüzde, lise ve üniversite öğrencileri İngilizce öğrenmek ya da İngilizcelerini geliştirmek adına bir çok çalışma içine girmişlerdir. Ancak bu öğrenme sürecinde onları ... -
An evaluation of English coursebooks used in Turkish high schools for learner autonomy: A descriptive study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Materyal değerlendirme alanında yapılan araştırmalar, gelecekte karşılaşacağımız materyalleri şekillendirmektedir. Her bir yeni çalışma ile öğrenim ve öğretim materyallerini öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlemek ... -
An action research on e-mentoring: A supplemental tool for professional development of EFL teachers working at MNE schools
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı okullarında görev yapan sekiz İngilizce öğretmeninin üzerinde yapılan bir online e-mentorluk eylem araştırma projesinde elde edilen bulguları rapor etmektedir. Çalışma e-mentorluk ... -
A descriptive study on self-concept and its relation to language learning strategy use
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışma 2014-2015 akademik yılında Osmaniye'de liselerde eğitim gören 95 lise öğrencisinin benlik kavramı algıları ve dil öğrenme stratejileri kullanımını araştırdı. Öğrencilerin benlik kavramı algıları ve öğrenme ... -
Disruptive student behaviors in university preparatory classes observed by teachers of English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıflarındaki İngilizce öğretmenleri tarafından gözlenen istenmeyen öğrenci davranışlarını belirlemektir. Öğretmenlerin, ?istenmeyen? olarak tanımlanan öğrenci davranışlarını ... -
EFL teachers' and students' perceptions towards the use of writing portfolios in language learning process
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada Turgut Özal Üniversitesi’nde (TOU) Türkçe eğitim veren bölümlerin, yabacı dil olarak İngilizce yazma becerilerinin öğretildiği yazma sınıflarında “yazma dosyalama tekniği” kullanımına yönelik öğretmen ve ... -
The English proficiency exam in EFL context: A validation study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İngilizce yeterlliik sınavının amacı öğrencilerin lisans programındaki öğretimi ve akademik çalışmaları başarıyla takip edecek düzeyde dil ve akademik becerilere sahip olup olmadıklarını ölçmektir. Bu çalışmada Çağ ... -
A content analysis study on the use of literary texts and multimodality in language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, edebi metinlerin ve çoklu öğrenme yönteminin dil sınıflarındaki etkinliğini araştırmaktır. Bu sebeple çalışmanın iki ana noktası vardır, ilki edebiyatın dil eğitimi üzerinde sağladığı avantajların ... -
The role of games in teaching vocabulary to fifth graders
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Çocuklara yabancı dil öğretiminde oyunların kullanılması her zaman popüler bir teknik olmuştur. İngilizce öğretmenleri çocuklara kelime bilgisi ve bazı basit yapıların öğretiminde oyunlardan faydalanmıştırlar. Bu çalışmanın ... -
A case study on ELT teachers' perceptions towards professional development activities
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Modern çağın gelişen ve değişim gösteren yapısının bir sonucu olarak, öğretmenlerin mesleki gelişimi önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumlarını ve mesleki ... -
Drama activities and anxiety in a Turkish secondary school English as a foreign language classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ilköğretim öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygılarını incelemek ve drama etkinliklerinin öğrencilerin yabancı dil kaygıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. ... -
The ways of increasing students' participation level in business english classes: Integrating multiple intelligence theory into teaching and using literature
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüz modern eğitim sistemi incelendiğinde, yaygın bağlamda geleneksel öğretmen merkezli yabancı dil öğretiminin yerini öğrenci merkezli öğretim sistemi almaya başlamıştır. Zekâ kavramanın kısıtlı, yetersiz bir şekilde ... -
The effect of metaphoric awareness on reading comprehension in an esp context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma mecaz farkındalığının okuma ve anlamadaki faydalarını incelemeyi ve öğrencilerin mecaz farkındalığının ve ekonomik bağlamdaki uygulamaların faydaları ile ilgili düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlar. Çalışma ... -
Enhancing EFL students' vocabulary knowledge by using web 2.0 tools
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Web 2.0 araçlarının kullanımındaki şaşkınlık yaratan düzeydeki artış, araştırmacıları bu potansiyelin eğitim amaçlı kullanımını da göz önünde bulundurmaya itmiştir. Mevcut literatürdeki çalışmalar çoğunlukla öğrencilerin ... -
Teaching vocabulary to sixth graders through games
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, altıncı sınıflara ingilizce öğretiminde kelime oyunlarının uygulanmasını ve bu yöntemin, öğrencilerin motivasyonlarındaki etkilerini araştırmıştır. İngilizcenin altıncı sınıflara kelime öğretiminde uygulanan ... -
A study on the evaluation and the development of computerized essay scoring rubrics in terms of reliability and validity
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma Zirve Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu?nda orta ve ileri orta seviyeler için kullanılan yazma dersi puanlama rubriklerinin güvenilirlik ve geçerlilik açısından değerlendirilmelerini ve geliştirilmelerini ... -
An investigation of the relationship between academic motivation and emotional intelligence levels of ELT students at a university in Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)İngiliz Dili Eğitimi bölümünde okuyan öğrenciler geleceğin öğretmen adaylarıdır. Eğitim ortamına ve akademik başarıya odaklanan psikologlar, eğitimciler ve araştırmacılar eğitim sürecinde bireysel farklılıklar yönünden en ...