Güncel Gönderiler: Yüksek Lisans
Toplam kayıt 377, listelenen: 341-360
-
Developing the reading skill objectives in accordance with Common European Framework
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, Avrupa Konseyi?nin dil eğitiminin standart bir düzeyde sürdürülebilmesi için yayımlamış olduğu Avrupa Ortak Dil Referansları: öğrenme, öğretme, ölçme (AODR) kapsamında yapılmıştır. AODR, Avrupa Birliği?ne üye ... -
Developing an effective learning environment in an EFL classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Değerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara ... -
Integrating comics into English lessons
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Görsellerin birçok açıdan öğrencilerin öğrenme sürecini zenginleştirmede etkili olduğu yaygın bir görüştür. Karikatürlerin anlamlı bir bütün oluşturan birbiriyle ilişkili görseller serisini içerdiğini göz önünde ... -
Success and failure attributions of academic staff studying for foreign language achievement tests
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada, Türkiye'de yapılan yabancı dil seviye tespit sınavlarına hazırlanan akademik personellerin başarı ve başarısızlıklarını nasıl kavramsallaştırdıkları araştırılmıştır. Bu çalışmaya, YDS'ye hazırlanan akademisyenler ... -
The evaluation of performance tasks given at primary education according to students' teachers' and parents' opinions /
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma İlköğretim okullarındaki İngilizce derslerinde verilen performans görevleri ile ilgili öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerini araştırmaktadır. Araştırma 2011-12 yılında Adana ili ve Tarsus ilçesinde bulunan özel ... -
An investigation into professional development perceptions of Turkish teachers of English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu nitel betimsel çalışmanın ana amacı İngilizce eğitimi veren Türk öğretmenlerin mesleki gelişim algılarını incelemekti. Bu bağlamda, bu öğretmenlerin mesleki gelişim aktiviteleri, etkili bir öğretmende bulunması gereken ... -
Washback effect of KET Exam in learning English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Günümüzde bir yabancı dil öğrenimi günlük hayatın gereklerinden biri olduğu için, bu öğrenme sürecinde öğrenciyi değerlendirmek için yapılan testler önemli bir rol oynar. Testlerin, bir dili öğretme ve öğrenme sürecindeki ... -
Attitudes towards learning English and English language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde İngilizce öğretimine ilişkin öğrenci tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırma, 2012-2013 öğretim yılında, Niğde Üniversitesinde yapılmıştır. Örneklem, üniversitenin mühendislik ... -
Relationship between ambiguity tolerance and learners' gender, anxiety levels and language learning strategies choice
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Belirsizlikler herhangi bir dilde doğal olarak bulunur ve yabancı dil öğrencileri, bir dili öğrenirken çok sayıda belirsiz durumla karşılaşırlar. Belirsizlik toleransı, yabancı dil öğrenimini etkileyebilen önemli bir kişilik ... -
The impact of the use of formative assessment on efl students' writing anxiety: An action research study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Biçimlendirici değerlendirme yönteminin önemi gün geçtikçe daha çok anlaşılmaktadır. Bu değerlendirme yöntemi öğretmenlere öğrencilerinin öğrenmelerinin daha etkin hale gelmesi konusunda bir veri toplama kaynağı olmuştur. ... -
Lojistik yapılanma modelleri, Samsun ve Mersin illeri için optimum lojistik yapılanma modeli önerileri
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada lojistik sektörünün gelişimi ve dünya genelinde lojistik sektörün gelişimine paralel ortaya çıkan lojistik yapılanmalar ele alınmıştır. Türkiye'nin lojistik potansiyeli çerçevesinde özellikle, Samsun ve Mersin ... -
Milli Eğitim Bakanlığında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi öğretmen gelişim programları hakkındaki görüşleri
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın amacı, devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi gelişim programlarıyla ilgili görüşlerini anlamak ve bu öğretmenleri hizmet içi gelişim programları almaya zorlayan faktörleri belirlemek ... -
The application of e-portfolio in speaking assessment and its contributions to students' attitudes towards speaking
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Elektronik portfolyo yabancı dil öğretiminde ve değerlendirilmesinde özellikle yazma becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Elektronik portfolyo, öğrencilerin kendi oluşturdukları ürünleri ... -
Teachers' and students' conceptions of assessment in a university EFL preparatory school context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, Üniversitenin Hazırlık Okulu Bölümündeki öğretmenlerinin ve öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme sürecine ilişkin kavrayışlarını araştırıp belirlemektir.Her bir grup için düzenlenen araştırma gereçleri ... -
Vocabulary retention: A collocational study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Gençlere İngilizce öğretimi uzun bir süredir eğitimcilerin ve araştırmacıların gündemindedir. Gençlere iyi bir dil öğretimi sağlamak amacıyla öğretim teknikleri üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Bir diğer taraftan ... -
The importance of motivational techniques from the perspective of prospective teachers
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)The purpose of this study is to discover the importance of motivational strategies as perceived by prospective teachers. The prospective teachers` perceptions of most and least important motivational strategies were examined. ... -
The role of teacher efficacy over English language teaching
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmanın temel amacı orta öğretimde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öz-yeterlik seviyelerini bulmaktır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin kendi İngilizce dil becerilerine yönelik inançları ve İngilizce öğretirken ... -
The effects of cooperative learning on students' writing performance
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, kubaşık öğrenmenin öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi başarısını geliştirmedeki etkilerini araştırdı. Araştırmanın amacı kontrol grubunda ve deney grubunda uygulanan ön test ve son test arasındaki ... -
Teachers' perceptions of increased appreciation and understanding of literature through literature circles
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, öğretmenlerin okuma çemberi uygulamalarını tercih etme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma, okuma çemberlerinin öğrencilere edebiyat ve dili kavramada yardımcı olup olmadığını ve ... -
The role of foreign language anxiety in english lessons of 8th grade students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Belirgin bir şekilde görülmektedir ki öğrencilerin olumlu ve olumsuz duyguları yabancı dil öğrenme süreci üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Olumsuz duyguların bir çok alanda negatif etkilere sahip olduğu gibi, dil öğrenme ...