Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 188, listelenen: 141-160
-
Adana il merkezindeki ilkokullarda görevli okul yöneticilerinin yönetim biçimleri
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın temel amacı Adana il merkezindeki ilkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin yönetim biçimleriyle ilgili olarak, okul idarecilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma betimsel modelde ... -
Kurumsal sürdürebilirliğin firma performansı üzerine etkisi: BİST yıldız pazarında imalat şirketleri üzerine bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada kurumsal sürdürebilirliğin firma performansı üzerindeki etkisinin ölçülmesi amacıyla Borsa İstanbul 100' e kayıtlı 38 imalat firmasının 2010-2015 dönemi için finansal tabloları kullanılarak firma karlılığı ... -
Sosyal medya ve ağlarda viral pazarlama etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüzde iletişim teknolojileri hızla gelişim göstermektedir. Gelişen teknoloji ile internetin sunduğu kolaylıklar ve yoğun internet kullanımı sosyal medya ve ağları vazgeçilmez hale getirmiştir. Günlük yapılan birçok ... -
Toplam kalite yönetimini hedefleyen firmalarda 360 derece performans değerlendirmesi ve bir sanayi kuruluşunda uygulanabilirliliği üzerine hazırlık çalışması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmayla, toplam kalite yönetimi, insan kaynakları ve 360 derece performans değerlendirme kavramları ele alındıktan sonra, modern performans değerlendirme yöntemlerinden olan 360 derece performans yöntemi bütün ... -
Türkiye Cumhuriyeti-Rusya Federasyonu dış ticareti: Rusya pazarı ve Güney Rusya bölgesi iş potansiyeli araştırması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Karadeniz komşumuz Rusya Federasyonu (RF), Türkiye ile tarihi, siyasi ve ticari ilişkilerimiz nedeniyle stratejik olarak en önemli ülkelerin başında gelmektedir. Rusya Federasyonu 2012 yılı verilerine göre 26.6 milyar ABD ... -
Second life sanal yaşam dünyasında girişimcilik: Avapreneurship (Avatar Girişimcilik)
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Girişimcilik, yeterli emek ve zaman ayırıp, mali, fiziksel ve sosyal riskleri göze alarak, parasal ödüller, kişisel tatmin ve bağımsızlık elde ederek yeni bir değer yaratma süreci olarak görülmektedir. Girişimcilik konusu ... -
Televizyon reklamlarında ünlü kullanımı ve y kuşağı tüketicilerinin satın alma niyetlerine etkisi: Mavi jeans örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Geleneksel medya araçlarından biri olan televizyon, şirketlerin çoğunluğunun kullandığı iyi bir reklam aracıdır. Televizyon reklamlarında öne çıkan uygulamalardan biri de ünlü kullanımıdır. Firmalar, tüketicilerin satın ... -
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM): Unlu mamüller işletmesinde bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Customer satisfaction is one of the important issues that many companies today. The firms want to have information about the customer satisfaction. The aim of this study is to investigate customer satisfaction in the fast ... -
Sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik stilleri ve kendi örgütsel bağlılıklarını algılamaları ile okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarını algılamaları arasındaki ilişki: Mersin ili Tarsus ilçesi örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma belirli bir yörede çalışan sınıf öğretmenlerinin birlikte çalıştığı okul müdürlerinin liderlik stillerini ve kendi okullarına bağlılıklarını algılamaları ile okul müdürlerinin sınıf öğretmenlerinin okula karşı ... -
Sağlık sektöründe aile hekimliği yeri ve önemi ile hizmetten yararlananların ve hizmet sunanların memnuniyet durumu konusunda bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Çağdaş sağlık sistemlerinin önde gelen amaçları arasında, birinci basamak sağlık hizmetlerine öncelik vererek, sağlık hizmetlerine ulaşılabilirliği ve bu hizmetlerden herkesin ihtiyacı oranında yararlanmasını sağlamak ve ... -
İşletmelerin ''genç kalması'' algısı: Adana-Mersin bölgesindeki işletmelerde bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın amacı, Adana-Mersin bölgesindeki farklı sektörlerden örgütlerin yöneticilerinin, bir şirketin "genç kalmasından" ne algıladıklarını belirlemektir. Tezin bir diğer amacı da, genç kalma algılamasının yöneticilerin ... -
Alışveriş merkezlerindeki giyim mağazacılığında satışgücü motivasyonunu etkileyen faktörler: Adana M1 alışveriş merkezi örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bütün örgütler işletmelerinin devamını sağlayabilmeleri, rekabet edebilmeleri, farkındalık yaratabilmeleri, kar edebilmeleri ve şirket amaçlarına ulaşabilmeleri için çalışanlarından mümkün olduğunca maksimum düzeyde ... -
Ortak girişim (joint venture) işbirliği modeli: Sorunlar ve kritik başarı faktörlerine ilişkin bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler küreselleşme sürecini hızlandırırken, sosyal, siyasal ve kültürel alanlar başta olmak üzere pek çok alanda bu sürecin etkisi görülmeye başlanmıştır. Küreselleşme ... -
Konaklama sektöründe çalışan Türk ve yabancı uyruklu iş görenlerin iş tatmini bakımından farkları: KKTC/Girne
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bütün sektörlerde olduğu gibi turizm sektörü de küreselleşmeden önemli ölçüde etkilenmektedir. Dolaysıyla, bu sektörde rekabet günden güne artmakta ve buna bağlı olarak da işletmeler iş görenlerin iş tatmin düzeyini ve ... -
Tüketicilerin organik ürünlerde yer alan eko – etiket işaretleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi: Adana ili örneklemi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dünya nüfusu arttıkça doğal kaynaklar aynı hızda azalmakta ve kirlenmektedir. Zaman içerisinde yaşanan doğa ve insan kaynaklı felaketler insanların bilinçlenmesinde büyük bir etkiye sahiptir. İnsanların doğal kaynakların ... -
Analitik hiyerarşi prosesi ile AR-GE projesi seçimi: İş makinaları sektöründe bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Pazar şartlarının gittikçe zorlaştığı ve rekabetin hat safhaya çıktığı günümüzde şirketlerin ayakta kalabilmesi için fark yaratan, kaliteli, düşük maliyetli, maksimum fayda sağlayan ürünleri meydana getirmesi gerekir. Bu ... -
Türkiye'deki üniversitelerde verilen lojistik eğitimi kapsamı gelişimi ve gelecek öngörüsü
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Ulusal ve uluslararası ticarette sürekli rekabet ön planda devam etmektedir. Bu durum karşısında firmalar devamlı olarak maliyet hesaplamasına gitmekte ve maliyetlerini azaltmak için hesaplamalar yapmaktadır. Bu hesaplamalarının ... -
Sağlık sektöründe kriz yönetimi kapsamında erken uyarı sistemi: Adana-Mersin illerinde bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, sağlık işletmelerinde kriz yönetimi kapsamında erken uyarı kavramından ne algılandığını ve erken uyarının kriz yönetimindeki rolünün ve öneminin ne derece farkında olunduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
İşyerinde psikolojik taciz ve yıldırmanın işten ayrılmalar üzerine etkisi: Bankacılık sektöründe bir inceleme
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Çalışma hayatında mobbing, bir kişiye veya bir gruba yönelik düşmanca tutumları ve davranışları içeren, her türlü yıldırma, sindirme, bastırma ve dışlama süreci şeklinde ele alınmaktadır. Çalışma hayatının aktif çalışanlarını, ... -
Uyum eğitiminin etkililiğinin değerlendirilmesi: Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Küreselleşen dünyada artan rekabet yoğunluğu, birçok şirketi ve kurumu personeline daha fazla özen göstermeye yönelik tedbirler almaya yönlendirmektedir. Şirketlerin personeline uyguladığı eğitimler her geçen gün artmaktadır. ...