Yazar "Yumru, Hülya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A case study: two teachers' reflections on the ELP in practice(Oxford Unıv Press, 2010) Sahinkarakas, Sehnaz; Yumru, Hülya; İnözü, JulideWe conducted an action research study with a group of EFL teachers in our local area in order to establish the grounds for the use of the European Language Portfolio (ELP) and the Common European Framework of Reference in local state schools. This paper reports on the way we conducted this study and the cycles we went through, specifically focusing on two teachers' experiences of the ELP in practice.Öğe An Action Research on Fostering Reflective Thinking for Writing Improvement(2006) İnözü, Jülide; Yumru, Hülya; Yumru, HülyaBu çalışma Çukurova Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerini yazma becerilerini geliştirme sürecinde sorumluluk almaya teşvik edebilmek için uyguladığımız yöntemleri içermektedir. Ayrıca makalede bu süreçte karşılaştığımız sorunlar ve üstesinden gelebilmek için yaptığımız uygulamalar tartışılmıştır.Öğe English language teachers' perspectives towards blended learning in English language teaching(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) İnce, Arzu; Yumru, HülyaBu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğretime bakış açılarını araştırmaktır. İngilizce öğretmenlerinin İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğretime bakış açıları araştırılırken iki farklı alan incelenmiştir. Bu alanlar şunlardır: (a) İngilizce öğretmenlerinin, İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğrenimin katkılarına dair algıları, (b) İngilizce öğretmenlerinin, İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğrenimin kullanılması sırasında karşılaşabileceklerini düşündükleri engeller. Belirtilen hedefe ulaşmak için 60 İngilizce öğretmeni çalışmaya dahil edilmiştir. Katılımcılar Batman ilinde çeşitli devlet okullarında, ilkokullarda, ortaokullarda ya da liselerde, görev yapmaktadırlar. Katılımcılara 3 bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket ile toplanan veri nicel analiz tekniğine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin çoğunluğu harmanlanmış öğrenimin İngiliz dili öğretimini olumlu yönde etkileyebileceğini düşünmektedir. Öğretmenlerin bakış açılarına göre harmanlanmış öğrenme, internet ve videolar, sesli iletişim araçları gibi pek çok kitle iletişim araçları vasıtasıyla öğrencilere gerek ders sırasında gerekse ders dışında istedikleri zamanda ve mekânda İngilizce öğrenme fırsatı sunar. Ayrıca, teknolojinin sağlamış olduğu imkânlar sayesinde öğretmen ve öğrencilerin teknolojiyi kullanma becerileri gelişir ve birbirleriyle hem sınıf içinde hem de sınıf dışında daha etkili iletişim kurabilirler. Ancak öğretmenlerin harmanlanmış dil öğretiminde bir takım engeller ile karşılaşabileceklerini düşündükleri de tespit edilmiştir. Öğretmenlere göre, okullarında yeterli teknolojik ekipmanlar ve güçlü internet bağlantısı bulunmamaktadır. Dahası, bazı okullarda bilgisayar ve internet bağlantısı hiç yoktur. Öğretmenlerin ve öğrencilerin teknolojik aletleri kullanmada yeterli bilgilerinin olmaması da bir başka olumsuz faktördür.Öğe LOOKING FOR A LEARNER-BASED WRITING COURSE SYLLABUS? TRY REPGRID(Çağ Üniversitesi, 2007) Yumru, Hülya; İnözü, JülideBu çalışmada öğrenci merkezli yazma dersi içeriğinin belirlenmesinde kavramsal algılama yönteminin kullanılması araştırılmıştır. Bu yöntemi kullanarak öğrencilerin kişisel gelişim ihtiyaçlarının ortaya çıkarılması ve bu bulguların ışığında yazma dersi içeriğinin belirlenmesi aşamaları ayrıntılı olarak incelenmiştir. Son olarak bu süreçte güz önünde bulundurulması gereken konular tartışılmıştırÖğe The influence of higher education experiences on ELT students' learning outcomes(2010) Şahinkarakas,Sehnaz; İnozu, Julide; Yumru, HülyaThis study identifies and discusses whether and to what extent the learning outcomes are achieved in ELT Departments of two Turkish Universities based on the following two frameworks: The European Profile for Language Teacher Education and Framework of Turkish Higher Education Competencies. Findings regarding the contributions of in or out of class experiences to these expected outcomes are also discussed. The analyses demonstrate that not all these outcomes have been achieved and that what happens outside the classroom needs to be focused more to give the trainee teachers access to essential learning opportunities during their education.