Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bozyiğit, Sezen" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 16 / 16
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ailenin rol model alınmasının ve aile desteg?inin u?niversite o?g?rencilerinin giris?imcilik eg?ilimlerine etkisi
    (2015) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen
    Girişimcilik son zamanlarda önem kazanan konuların başında gelmektedir. İçinde bulunduğumuz teknoloji ve bilişim çağında, girişimciler için yeni fırsatlar ortaya çıkmakta ve buna bağlı olarak da girişimci sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle, bireylerin girişimcilik eğilimlerinin ne gibi faktörlerden etkilendiğinin ortaya çıkarılması önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, ailenin rol model alınmasının ve aile desteğinin üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerine olan etkisini ortaya çıkartmaktır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin fırsat odaklılık, başarı ihtiyacı, risk alma, yenilikçilik ve kendine güven olmak üzere beş alt boyutta toplandığı görülmüştür. Farklılık testi sonuçlarına göre, bu beş alt boyut ile annenin mesleği ve ailenin çocuk yetiştirme tutumu arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Ailenin aylık gelir durumu ile başarı ihtiyacı ve risk alma, babanın mesleği ile yenilikçilik boyutu hariç diğer dört boyut ve ailede girişimci olması ile de beş girişimcilik boyutu arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmuştur
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Analyzing college students’ ethics perceptions: a pilot study at a foundation university in turkey
    (2018) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, Murat
    The purpose of this study is to analyze the perspectives of students towards business ethics. A survey focusing on business ethics and the ethical perceptions has been conducted at a foundation university in Turkey. Turkish students and their perceptions on 20 specific ethical behaviors and the relationships with demographic and basic variables were detailed. Ethical crisis usually occurs directly related to disciplines such as law, finance and management etc. Therefore, this study is surveyed to summer school students across 6 departments in Mersin region (n=275 & N=796). The relationship between students’ demographics and other related factors (such as age, gender, year in school, tobacco use, social media account usage, taking any business ethics course or lectures, time spent studying and being employed or trained before or current) were examined but no differences were found. After implementing a factor analysis on the retrieved data, 20 items were reduced to 13 items and classified under three factors entitled with business ethics, personal ethics and materiality ethics. The results show that students’ departments with business ethics factor and the study period of students with personal and materiality ethics factor have significant differences.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Araştırmacıların pazarlama alanına bilimsel katkıları: pazarlama konusunda yapılan lisansüstü tezlere ilişkin bir araştırma
    (2012) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen
    Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki üniversitelerde pazarlama alanında yapılmış kayıtlı ve ulaşılabilirliği olan lisansüstü tez çalışmalarının genel profilini ortaya çıkarmaktır. YÖK Elektronik Tez Arşivinde yer alan lisansüstü tezler araştırma evrenini oluştururken, örneklem pazarlama bilim dalı olarak belirlenmiştir. Araştırma, 2000 yılı sonrasında pazarlama bilim dalına kayıtlı 243 tezi kapsamakla beraber, bu tezlerin sadece 181 tanesine yazarları tarafından erişim izni verilmiştir. Çalışmaya konu olan toplam 243 tezin, 53 tanesini doktora, 190 tanesini de yüksek lisans tezleri oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmış ve elde edilen bulgular bir durum saptaması olarak sunulmuştur. Doktora tezlerinin (%33) ve yüksek lisans tezlerinin (%25) ağırlıklı olarak tüketici davranışları disiplininden yazıldığı görülmüştür. Doktora tezlerinin % 57’si nitel çalışmayla yürütülürken yüksek lisans tezleri için bu oran % 73 olarak ortaya çıkmıştır. her iki tez türü içinde en çok tercih edilen örnekleme metodu basit tesadüfi iken en çok tercih edilen analiz faktör analizi olarak belirlenmiştir.
  • [ X ]
    Öğe
    Çocukların Tüketici Olarak Sosyalleşme Süreci
    (Çağ Üniversitesi, 2013) Madran, Canan; Bozyiğit, Sezen
    Çocuklar alışveriş sırasında kullanacakları bilgi ve davranışları tüketici olarak sosyalleşme süreci içerisinde öğrenmektedirler. Bu süreç bireysel faktörler, sosyalleşme aracıları, öğrenme modelleri ve bunlar sonucunda çocukta oluşan davranışlardan meydana gelmektedir. Bu çalışmada çocuğun tüketici olarak sosyalleşme süreci, kavramsal bir çerçevede ele alınmaktadır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Determining motives of mothers who purchase healthy snacks for their children: a phenomenological study
    (2016) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, Murat
    Children mostly prefer eating snacks rather than eating healthier ones, although their mothers try to prevent them from wrong nutrition habits. Nowadays, depending on the consumption patterns of people obesity, overweight problems, and lots of illnesses start to occur at younger ages. In today’s competitive marketplace, a few of the companies are trying to understand what the motivational factors are and how mothers decide to purchase healthy snacks for their children. For this research, the phenomenological interviews were completed with 20 mothers by snowball sampling. Open ended questions were asked to identify their profiles, thoughts and behaviors. The purpose of this phenomenological study is to interview with conscious mothers who purchase functional and healthier snacks for their children.The results showed similarity to the results in the previous studies: educated and highincome level people are more precisely keen on healthier snack eating habits for their family members. They pay attention to the importance of the nutrition a lot especially after they become mothers
  • [ X ]
    Öğe
    Dış Ticaret ve Lojistik Eğitiminde Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme: Kavramsal Bir İnceleme
    (Çağ Üniversitesi, 2019) Süygün, M. Sami; Bozyiğit, Sezen
    Klasik eğitim metotları ile Y ve Z kuşaklarına hitap etmekte zorluk çeken eğitimciler için dijital oyunlar önemli fırsatlar sunmaktadır. Kısaca, öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunlarını oynayarak öğrenmeleri olarak adlandırılan Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme yaklaşımı, bu fırsatı değerlendirerek öğrencilerin, eğitsel bilgisayar oyunlarıyla bir taraftan eğlenirken diğer taraftan da öğrenme imkânına sahip olmalarını hedeflemektedir. Literatürde daha çok Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında rastlanan eğitsel bilgisayar oyunlarının Sosyal Bilimler alanında, özellikle de ticaret ve lojistik eğitiminde kullanılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Uluslararası ticaret ve lojistik eğitimi dinamik yapısı gereği sektörle ve sektördeki uygulamalarla etkileşim içinde olmayı ve süreçleri deneyimlemeyi gerektirmektedir. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme yaklaşımının dış ticaret ve lojistik eğitiminde uygulanması ile öğrencilere teorik dersler ile kazandırılması zor olan problem çözme, risk alma, örgütsel ve küresel düşünebilme, takım çalışmasına uyum, iletişim gibi yeteneklerin daha etkili şekilde aktarılabileceği düşünülmektedir. Bu kapsamda, bu çalışmada oyun tasarım modelleri hakkında bilgi verilip dış ticaret ve lojistik alanındaki oyunlar incelenerek bu alandaki dijital tabanlı öğrenmenin nasıl olması gerektiği hakkında tespitlerde bulunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Eğitim Hizmetleri Pazarlamasında Web Sitelerin Önemi: Türkiye'deki Devlet Üniversitelerinin İncelenmesi
    (Çağ Üniversitesi, 2014) Akkan, Erdem; Bozyiğit, Sezen
    Bilgi teknolojisi ve internetin yaygın kullanımı ile birlikte hem kamu kurumları hem de özel kurumlar açısından web sitelerine verilen önem gittikçe artmaktadır. Öğrenciler arasında artan internet kullanımı, web sitelerinin hızla güncelleştirilebilme kolaylığı, ekonomik olması, yedi gün yirmi dört saat dünyanın her yerinden erişimin sağlanabilmesi gibi avantajlar, web sitelerin üniversitelerin bulundukları bölge dışında tüm hedef kitleye ulaşmadaki etkili araçlardan biri olmasını sağlamıştır. Böylelikle üniversitelerin pazarlama yönlülüğünü artırmıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin web sitelerini çeşitli ölçütlere göre değerlendirmek ve web sitelerinde yer verilen bilgileri tespit etmektir. Bunun için deiçerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Üniversitelerin web sitelerinde yer alan bilgiler, mevcut ve gelecekteki öğrencilerle ilgili ölçütler, mevcut ve gelecekteki çalışanlarla ilgili ölçütler, dış paydaşlarla ilgili ölçütler ve üniversitelerin tanıtımı ve medya yönü ile ilgili ölçütler olmak üzere dört kategoride incelenmiştir. Çalışma sonucunda, üniversitelerin web sitelerinin birbirlerinden oldukça farklı bilgiler içerdikleri ve çoğu üniversitenin hedef kitlelerine sunduğu bilgilerin eksik olduğu görülmüştür. Ayrıca, üniversitelerin tanıtımı ve medya yönü ile ilgili ölçütlerin ortalaması en yüksek, dış paydaşlarla ilgili ölçütlerin ortalaması ise en düşük çıkmıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Instagramdan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri belirlemeye yönelik keşifsel bir çalışma
    (2015) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, Murat
    Son beş yıllık süreçte ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında ve tanıtılmasında en popüler iletişim kanallarının başında sosyal medya araçlarının geldiği göze çarpmaktadır (McCorkindale, 2010). Tüketicinin baktığı her noktada olabilmek için işletmeler artık geleneksel medyanın yanı sıra internet ve sosyal medya temelli mecraları da yoğun olarak kullanmaktadırlar. Özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler ve bireysel satışçılar (C2C) etkin bir pazarlama ve satış kanalı olarak Facebook, Twitter ve Instagram’dan faydalanmaktadır. Hem kullanıcı sayısı hem maliyetinin düşüklüğü hem de görsel öğelere yer verilebilmesi açı�- sından diğer mecralara göre Instagram’ın işletmeler tarafından tercih edilme olasılığı daha fazla olabilmektedir. Instagram’da, her gün 70 milyon fotoğraf paylaşılırken, 1,35 milyar kullanıcıya sahip olan Facebook’a ise bir günde yüklenen ortalama fotoğraf sayısı 300 milyon olarak kaydedilmiştir (Systrom, 2014). Instagramla ilgili olarak yapılan önceki birkaç çalışmada, sadece firmaların paylaştığı fotoğrafların ve videoların içerik analizi yapılmış olup tüketici profil ve tutumuna ilişkin bilimsel bir veriye rastlanmamıştır. Yeni bir online tanıtım, pazarlama ve satış mecrası olarak kabul edilen Instagram’dan ürün satın alan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarını belirlemek amacıyla bu çalışma tasarlanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma
    (2017) Özeltürkay Yaşa,Eda; Bozyiğit, Sezen; Gülmez, Murat
    Teknolojinin gelişmesi, tüketicilerin satın alma davranışlarında değişikliklerin yaşanmasına neden olmuştur. Tüketiciler, diğer geleneksel mecraların yanı sıra, internet ve sosyal medya gibi mecralardan da alışveriş yapmaya başlamışlardır. Bu yeni mecralardan birisi de Instagram’dır. Instagram, birçok tüketici için yeni bir mecra olmasına rağmen, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle, bu araştırmanın amacı, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin profillerini ve satın alma davranışlarını ortaya çıkartmaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan derinlemesine görüşme yöntemi kullanılmıştır. Adana’da oturan 22 katılımcı ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Bu katılımcılara, kartopu örneklem yöntemi vasıtasıyla ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Instagram’dan alışveriş yapan tüketicilerin büyük çoğunluğu kadındır. Katılımcıların yarısı 2 yıldır Instagram hesabına sahiptir ve gün içerisinde 10-15 defa Instagram hesabına bakmaktadırlar. Katılımcıların hepsi öncelikle, işletme ve işletmenin ürünleri hakkında bilgi sahibi olmak için hesapları takip etmekte ve genellikle Instagram’dan kıyafet, ayakkabı, takı ve saat almaktadırlar. Katılımcılar sırasıyla kapıda ödeme kolaylığı, ürün çeşitliliği, fiyatının uygun olması gibi özelliklerinden dolayı Instagram’dan alışveriş yapmayı tercih etmektedirler. Katılımcıların yaklaşık yarısı ürünün altında fiyatının yazmasını istemektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Post modern tu?ketı?m eksenı?nde c?ocuk dog?um gu?nu? kutlamaları: kes?ı?fsel bı?r aras?tırma
    (2017) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen
    Günümüzde çocuk doğum günü partilerinin önemi daha da artarken içerik ve konseptlerinde de değişiklikler gözlenmektedir. Farklı şekillerde organize edilen doğum günü partileri önemli bir sektör haline gelmiştir. Özellikle konsept çocuk doğum günlerini ev dışında bir mekânda kutlayan ebeveynlerin profillerini belirlemek ve bu durumla ilgili deneyimleri ve öncelikleri gibi hususları ortaya çıkarmak için tasarlanan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup veriler derinlemesine görüşme tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğu konukları özellikle daha iyi ağırlamak ve daha az yorucu olduğunu düşündükleri için bu hizmetleri dışarıdan organize olarak satın aldıklarını belirtmişlerdir. Bu mekânlarda aradıkları öncelikli özellikler arasında ise mekânın çocuklara yönelik oyun salonuna sahip olması, bahçesinin olması, yemeklerinin iyi olması, temiz olması gibi ölçütler yer almaktadır. Araştırmada, annelerin özellikle pasta, tema, mekân ve kimlerin davet edileceği konularında çocuklarının fikrini aldıkları da ortaya çıkmıştır. Doğum günü mekânına karar verirken ise özellikle daha önce gidilen bir mekân olması ve/veya arkadaş veya tanıdık tavsiyesinin önemli olduğu belirtilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Postmodern tüketim ekseninde çocuk doğum günü kutlamaları: keşifsel bir araştırma
    (2017) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen
    Günümüzde çocuk doğum günü partilerinin önemi daha da artarken içerik ve konseptlerinde de değişiklikler gözlenmektedir. Farklı şekillerde organize edilen doğum günü partileri önemli bir sektör haline gelmiştir. Özellikle konsept çocuk doğum günlerini ev dışında bir mekânda kutlayan ebeveynlerin profillerini belirlemek ve bu durumla ilgili deneyimleri ve öncelikleri gibi hususları ortaya çıkarmak için tasarlanan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup veriler derinlemesine görüşme tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğu konukları özellikle daha iyi ağırlamak ve daha az yorucu olduğunu düşündükleri için bu hizmetleri dışarıdan organize olarak satın aldıklarını belirtmişlerdir. Bu mekânlarda aradıkları öncelikli özellikler arasında ise mekânın çocuklara yönelik oyun salonuna sahip olması, bahçesinin olması, yemeklerinin iyi olması, temiz olması gibi ölçütler yer almaktadır. Araştırmada, annelerin özellikle pasta, tema, mekân ve kimlerin davet edileceği konularında çocuklarının fikrini aldıkları da ortaya çıkmıştır. Doğum günü mekânına karar verirken ise özellikle daha önce gidilen bir mekân olması ve/veya arkadaş veya tanıdık tavsiyesinin önemli olduğu belirtilmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Postmodern tüketim ekseninde çocuk doğum günü kutlamaları: Keşifsel bir araştırma
    (2017) Yaşa Özeltürkay, Eda; Bozyiğit, Sezen
    Günümüzde çocuk doğum günü partilerinin önemi daha da artarken içerik ve konseptlerinde de değişiklikler gözlenmektedir. Farklı şekillerde organize edilen doğum günü partileri önemli bir sektör haline gelmiştir. Özellikle konsept çocuk doğum günlerini ev dışında bir mekânda kutlayan ebeveynlerin profillerini belirlemek ve bu durumla ilgili deneyimleri ve öncelikleri gibi hususları ortaya çıkarmak için tasarlanan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup veriler derinlemesine görüşme tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğu konukları özellikle daha iyi ağırlamak ve daha az yorucu olduğunu düşündükleri için bu hizmetleri dışarıdan organize olarak satın aldıklarını belirtmişlerdir. Bu mekânlarda aradıkları öncelikli özellikler arasında ise mekânın çocuklara yönelik oyun salonuna sahip olması, bahçesinin olması, yemeklerinin iyi olması, temiz olması gibi ölçütler yer almaktadır. Araştırmada, annelerin özellikle pasta, tema, mekân ve kimlerin davet edileceği konularında çocuklarının fikrini aldıkları da ortaya çıkmıştır. Doğum günü mekânına karar verirken ise özellikle daha önce gidilen bir mekân olması ve/veya arkadaş veya tanıdık tavsiyesinin önemli olduğu belirtilmiştir
  • [ X ]
    Öğe
    Tüketici Etnosentrizmi ile Satın Alma Niyeti ve Otoriter Tutumla Yetiştirilme Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Pilot Bir Çalışma
    (Çağ Üniversitesi, 2011) Bozyiğit, Sezen; Akkan, Erdem
    Satın alma davranışını etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Tüketicilerin yabancı ürünleri reddedip, yerli ürünleri tercih etme eğilimi olarak tanımlanabilecek etnosentrizm de bu faktörlerden biridir. Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizm düzeyi ile cinsiyet, satın alma niyeti, siyasi düşünce, etnik köken ve otoriter tutumla yetiştirilme arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Bu maksatla Mersin Üniversitesi SBMYO öğrencileri olarak belirlenen evren içindeki 341 öğrenciye anket yapılmıştır. Gerçekleştirilen analizlerde etnosentrizmin 3 faktör altında toplanmış; tüketici etnosentrizm düzeyi ile siyasi görüş(H2), etnik köken(H3), satın alma niyeti(H4) ve otoriter tutumla(H5) yetiştirilme arasında ilişki bulunurken, cinsiyet(H1) ile etnosentrizm düzeyi arasında bir ilişki saptanmamıştır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Y Kuşağı tüketicilerinin cep telefonu ve gsm operatörleri tercihi: mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tercihlerini belirlemeye yönelik pilot bir araştırma
    (2012) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen
    Y Kuşağının deneyim alanlarının diğer kuşaklara göre daha geniş olması dolayısıyla tüketim faaliyetlerinde de farklılıklar oluşmaktadır. Özellikle iletişim kanallarını maksimum düzeyde kullanabilme eğilimleri bu farklılıkları daha açık olarak ifade etmektedir. Bu çalışma kapsamında, Türkiye nüfusunda % 25’lik bir orana sahip olan Y kuşağı tüketicilerinin cinsiyet ve gelir özellikleri ile iletişim aracı olarak kullandıkları cep telefonlarının ve tercih ettikleri GSM operatörlerinin ilişkisi incelenmiştir. Mersin ilindeki iki üniversitenin toplam 294 öğrenci ile yapılan anket çalışmasının sonuçlarına göre bireylerin cinsiyetleri-cep telefonu markası; cinsiyetleri- GSM operatörü ve gelir-GSM operatörü arasında anlamlı bir ilişki çıkmamasına rağmen deneklerin gelirleriyle kullandıkları cep telefonu markası arasında anlamlı bir ilişki çıkmıştır. Yani tüketiciler gelirleri arttıkça daha pahalı cep telefonu markalarını tercih etmektedirler. Test edilen bir diğer hipoteze göre cep telefonu markaları ile GSM operatörleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Çalışma sonuçlarına göre en çok tercih edilen GSM operatörü %46,6’lık bir pay ile Türkcell’e ait iken, en çok tercih edilen marka Nokia (%54,3)olmuştur. Cep telefonu satın alırken ilk sıradaki özellik, özelliklerine alışılan bir marka olmasıdır
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Y Kuşağı tüketicilerinin hediye verme güdüleri ile geleneksel ve dijital medyadaki reklamlardan etkilenmeleri arasındaki ilişki
    (2015) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen
    Bu araştırma, Y kuşağını bugünün pazar ortamında hediye vermeye iten güdüleri ortaya çıkarmak ve bu güdülerin medya araçlarındaki reklamlarla arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Adana ve Mersin’de yaşayan toplam 267 öğrencinin vermiş oldukları cevaplar istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Hediye verme davranışını tetikleyen ifadeler üç boyut altında toplanmış olup bu boyutlar deneyimsellik, zorunluluk ve pratiklik olarak belirlenmiştir. Her bir faktörün dijital ve geleneksel medya araçlarıyla arasındaki ilişki için korelâsyon analizi yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde, dijital medya araçlarının deneyimsellik (haber siteleri, mobil uygulamalar, kullanıcı blogları ve eposta) ve zorunluluk (mobil uygulamalar, özel şirket web siteleri, e-posta) faktörleri arasındaki ilişkilere dayanan hipotezler kısmen kabul edilmiş olup pratiklik faktörü ile olan ilişkiler tamamen reddedilmiştir. Geleneksel medya araçlarıyla deneyimsellik (gazete ve dergi) faktörü ve zorunluluk (dergi) faktörü arasında anlamlı ama zayıf bir ilişki çıkmıştır. Geleneksel medya ve pratiklik faktörü arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Y Kuşağı tüketicilerinin sms reklamlarına yönelik tutumları: mersin ilindeki üniversite öğrencilerinin tutumlarını belirlemeye yönelik pilot bir araştırma
    (2011) Özeltürkay, Eda Yaşa; Bozyiğit, Sezen; Özyörük, Deniz
    Bu çalışmada, 1977-1994 tarihleri arasında doğan ve şu an Türkiye nüfusunun % 25’ini oluşturan Y kuşağının Kısa Mesaj Hizmetlerine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Cep telefonları gibi mobil araçların hızla yaygınlaşması, pazarlama için yeni bir iletişim mecrası ortaya çıkarmıştır. Günümüzde cep telefonları ile çoğunlukla kısa mesaj reklâmcılığı yapılmaktadır. Mersin ilinde yaşayan ve Y kuşağına dâhil olan 294 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilen bu araştırmanın sonuçları cinsiyet değişkeni hariç, çoğunlukla önceki çalışmaları destekleyecek nitelikte çıkmıştır. Bu çalışmada cinsiyet bakımından anlamlı bir sonuç çıkmamıştır. Çalışmadaki hipotezleri test etmek için t testi, Pearson ve Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Ayrıca tutum boyutlarını ortaya çıkarmak için Faktör analizi yapılmıştır. Genç tüketicilerin SMS reklâmcılığına karşı tutumlarını belirleyen boyutlar ise katkı sırasıyla, bilgilendirme, eğlence, kişiselleştirme ve suiistimal etme içerikli olarak belirlenmiştir

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim