Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 377, listelenen: 181-200
-
The relationship between university students' self-efficacy beliefs and foreign language classroom anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın temel amacı üniversite hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin yabancı dil özyeterlik inançları, yabancı dil kaygısı ve akademik başarıları arasındaki ilişkisini incelemektir. Ayrıca katılımcıların akademik ... -
A study on the university students' perceived sources of foreign language anxiety
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yabancı dil kaygısı, araştırmacılar için her zaman bir ilgi kaynağı olmuştur. Dil öğrenim süreci üzerine yapılan çalışmaların son zamanlarda temel olarak öğrencilerin dil öğrenimine karşı tutum ve bakış açıları üzerinde ... -
An integration of metacognitive reading strategies in English language lessons
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)30 yıldan beri üstbilişsel stratejilerin öğrenme sürecindeki rolü tartışılmaktadır. Bu tez, okuduğunu anlamada üstbilişsel okuma stratejilerinin rolünü araştıran bir eylem çalışmasıdır. Çalışmanın asıl amacı, öğrencilerin ... -
An efl teacher training programme on adapting writing rubrics to evaluate university students' essays
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma Toros Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda kompozisyon yazımında ölçme aracı olarak kullanılan rubriğin geliştirilmesi çalışmasıdır. 6 haftadan oluşan bir çalıştay gerçekleştirilmiştir. Çalıştay süresince karşılıklı ... -
Teachers' code switching in English foreign language classrooms
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu tez yabancı dil sınıflarında öğretim veren İngilizce öğretmenlerinin İngilizceden Türkçeye yaptıkları düzenek değiştirme uygulamalarını ayrıntılı olarak araştırmayı amaçlamıştır. Çalışma Adana Çukurova üniversitesinde ... -
A case study of factors which affect eleventh-grade students' ability to speak english in a foreign language classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı 11. Sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerinde İngilizce konuşurken yaşadıkları problemleri incelemektir. Öğrencilerin İngilizce derslerinde İngilizce konuşurken yaşadıkları problemleri ölçmek için on ... -
The profile and the continuous professional development activity choice of english language teachers and the factors influencing their choice
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma Milli eğitim bünyesinde çalışmakta olan İngilizce öğretmenlerinin güncellenme, yansıtma ve işbirlikçi öğrenmelerine bağlı bir profil çalışmasıdır. Sürekli mesleki gelişim için hangi etkinlikler tercih ettikleri ... -
Use of arts and multimodality in learning and teaching English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma sanatın ve çoklu öğrenme yönteminin İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretimindeki ve öğrenimindeki önemini ve etkinliğini araştırmaktadır. Sanatın çoklu öğrenme modeli için kullanışlı bir araç olmasının yanısıra ... -
The use of literature in English language teaching
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, İngilizce derslerinde öğretmenlerin edebiyatı tercih etmelerinin ya da uzak durmalarının nedenlerini bulmaktır. Araştırmacı edebiyatın ve edebi eserlerin (drama, kısa-hikaye, roman ve şiir) dil ... -
An analysis of blended learning activities for learning management systems (LMSs) in efl course books
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, Pearson Education tarafından basılmış olan Choices Intermediate ve Oxford University Publishing tarafından basılmış olan Aim High Level 3 kitapları gibi yabancı dil İngilizceyi öğreten ders kitaplarının ... -
Candidate academicians' attitudes towards foreign language examination
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Yabancı Dil Sınavı, bir yüksek lisans veya doktora programına kabul edilmeyi hadefleyen ve Tıp alanında uzmanlaşmak için TUS'u (Tıpta Uzmanlaşma Sınavı) geçmeye çalışan pratisyen doktorlar tarafından alınan bir sınavdır. ... -
English language teachers' perspectives towards blended learning in English language teaching
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğretime bakış açılarını araştırmaktır. İngilizce öğretmenlerinin İngiliz dili öğretiminde harmanlanmış öğretime bakış açıları araştırılırken ... -
Assessment of instructor reactions to the performance management system at the preparatory program of a foundation university
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Öğrenci başarısını etkileyen birçok etken arasında kaliteli öğretimin ilk sırada gelmesi, ve kaliteli öğretimin de sadece kalifiye öğretmenlerle mümkün olacağından hareketle, eğitim kurumları öğretmenlerinin uzmanlaşması ... -
The role of portfolios in boosting young adult learners' writing skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Genç yetişkin öğrenciler farklı amaçlardaki çalışmaları yapmak için harika bir içgüdü ya da kapasiteye sahiptirler. Düşüncelerimizi ya da mesajlarımızı iletmek için hepimizin etkili yazma becerilerine ihtiyacı vardır. Bu ... -
Efl instructors' perceptions about authentic materials in English language teaching
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Dil sınıflarında otantik materyal kullanımı hem öğrenciler üzerinde hem de eğitim süreci üzerinde büyük bir öneme sahiptir. Otantik materyaller sayesinde, öğrenciler gerçek dili kullanabilirler ve sınıf ortamında daha ... -
Student and teacher attitudes towardrs the use of the mother tongue in English language classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Globalleşen dünya ile birlikte yabancı dil eğitimine olan ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Hiç şüphesiz bu ilgi birçok açıdan önemli bir yere sahip olan ülkemiz için de geçerlidir. Türk eğitim sistemi, tüm öğrencilere en az ... -
A comparison of efl teachers' perception of formative assessment in public and private schools
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Devlet okulunda çalışan bir İngilizce öğretmeni olarak Türkiye'deki devlet ve özel okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeyi nasıl algıladıkları ilgimi çeken bir konu olmuştur. Bu çalışma ... -
University preparatory students' perceptions towards native and non-native English speaking teachers
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı üniversite hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin ana dili İngilizce olan ve olmayan hocalara karşı tutumlarını ortaya koymaktır. Ayrıca bu çalışma motivasyon, iletişim ve eğitim/öğrenme açılarından ... -
EFL students' perceptions of pragmatics and their level of pragmatic competence
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma Muş Alparslan Üniversitesi öğrencilerinin edim bilim ile ilgili algıları ve öğrencilerin edim bilim yeterlilik seviyelerini araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmak için nicel bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. ... -
The use of multimedia in English language teaching classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Birçok teknolojik alet hayatımıza dahil olmaktadır. Gün geçtikçe biz teknolojiye daha çok bağımlı yaşıyoruz. Şu açıktır ki, teknoloji hayatımızın her parçasında etkilidir; mesela öğrenme ve öğretim sürecinde. Bundan dolayı ...