A case study of factors which affect eleventh-grade students' ability to speak english in a foreign language classroom
Özet
Bu çalışmanın amacı 11. Sınıf öğrencilerinin İngilizce derslerinde İngilizce konuşurken yaşadıkları problemleri incelemektir. Öğrencilerin İngilizce derslerinde İngilizce konuşurken yaşadıkları problemleri ölçmek için on yedi sorudan oluşan bir anket kullanıldı. Daha sonra bu anket yaşları 16 ile17 arasında olan 191 on birinci sınıf öğrencisine uygulandı. Ankette elde edilen veriler SPSS 20 paket programında analiz edildi. Veri dağılımını bulmak için faktör analizi ve betimsel analiz yapıldı ve frekans, yüzdelik ve ortalama hesaplandı. Ortalama ve standart sapma öğrencilerin İngilizce konuşma konusundaki algı oranlarını tam anlamıyla ölçmek için özgüven eksikliği, hata yapma korkusu, motivasyon eksikliği ve hazırlıktan oluşan dört faktör altında hesaplandı. Bu çalışma öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun özgüven eksikliği, hata yapma korkusu, motivasyon eksikliği konularında büyük problemler yaşadıklarını ortaya çıkardı. The aim of this study is to examine the 11th grade students' problems towards speaking English. A five-point Likert type scale consisting of 17 items was used to measure students' problems towards using the target language (English) in the classroom. The questionnaire, then, was administered on 191 eleventh grade students who are between 16 and 17. The data which was obtained from the questionnaire were analyzed by using SPSS 20 (Statistical Package for Social sciences). Factor analysis and descriptive analysis were carried out; for the data distribution, frequency, percentage and means were calculated. The means and standard deviations were calculated under four categories which are lack of confidence, fear of making mistakes, lack of motivation and readiness in order to describe the overall picture of how the students rated their perceptions on speaking English. The results of this study revealed that most of the students had problems such as fear of making mistakes, lack of motivation, readiness and lack of confidence towards speaking English. No significant difference was found out among the sub-scales in terms of gender.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]