University preparatory students' perceptions towards native and non-native English speaking teachers
Özet
Bu çalışmanın amacı üniversite hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin ana dili İngilizce olan ve olmayan hocalara karşı tutumlarını ortaya koymaktır. Ayrıca bu çalışma motivasyon, iletişim ve eğitim/öğrenme açılarından öğrencilerin ana dili İngilizce olan ve olmayan hocalardan ne kadar faydalandıklarını ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. Araştırmanın örneklemini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngiliz Dili ve Edebiyatı, İngilizce Öğretmenliği, İktisadi Bilimler Fakültesi ve Nanoteknoloji Mühendisliği bölümlerinin hazırlık sınıflarında öğrenim gören toplam 186 öğrenci oluşturmuştur. Bilgi toplama aracı olarak 34 sorudan oluşan 5 cevaplı Likert tipi anket kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistik için frekans, yüzdelik, ortalama ve standart sapma; çıkarımsal istatistik için ise bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü ANOVA testinden faydalanılmıştır. Bulgular bu istatistikler yolu ile tanımlanıp yorumlanmıştır. Bu sonuçlara göre, öğrenciler ana dili İngilizce olan ve olmayan hocalardan farklı yönlerden faydalanmaktadır. Öğrenciler ana dili İngilizce olan hocaların konuşma, dinleme ve telaffuz becerilerini öğretme konusunda daha iyi olduklarını düşünürken, ana dili İngilizce olmayan hocaların dilbilgisi ve yazma becerilerini öğretme konularında daha iyi olduklarına işaret etmektedirler. Bu çalışmanın çarpıcı sonuçlarından bir tanesi ise öğrenciler bu iki eğitmen grubunun bir arada çalışmasının daha faydalı olacağını düşünmeleridir. Ayrıca öğrencilerin cinsiyeti, öğrenim gördükleri bölüm ve İngilizce dil düzeyleri açısından eğitmenlere karşı algıları da incelenmiş ve farklılık olduğu görülmüştür. The aim of this study is to find out the thoughts and perceptions of university preparation class students who study at the Departments of English Language and Literature, English Language Teaching, Nanotechnology Engineering and the Faculty of Economics and Administrative Sciences towards NESTs and NNESTs. This study also tries to reveal how much students benefit from NESTs and NNESTs in terms of motivation, communication and teaching/learning. The population of this study contains 186 preparatory class students at Sivas Cumhuriyet University School of Foreign Languages. A five point Likert-type questionnaire with 34 items was employed as data collection instrument. Frequency, percentage, mean and standard variation was executed for the descriptive statistics, and independent samples t-test and one-way ANOVA were applied for the inferential statistics. According to the results, students benefit from NESTs and NNESTs from different aspects. They think NESTs are better at teaching speaking, listening and pronunciation while NNESTs are superior to their NEST counterparts in terms of teaching grammar and writing. One of the most outstanding results of this study is that students believe the collaboration of these two groups of instructors. Besides, students' perceptions towards NESTs and NNESTs were analyzed in terms of gender, major and language proficiency levels, and it was found out that there were differences for these variables.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]