Güncel Gönderiler: İşletme Yönetimi
Toplam kayıt 199, listelenen: 21-40
-
PANDEMİ DÖNEMİNDE ÇALIŞANLARIN YAŞAM TATMİNİNİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYİNE ETKİSİ: SUNAR GRUP ÜZERİNE BİR İNCELEME
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, OCAK 2022)Çin ‘in Wuhan kentinde 2019 aralık ayında ortaya çıkan Covid-19 virüsü hızlı yayılım göstererek kısa sürede pandemik hale gelmiştir. Covid-19 pandemisi, ekonomik ve sosyal kriz haline gelerek bireyleri, sosyal, psikolojik ... -
Akademik Personelin Finansal okuryazarlığının belirlenmesi: Çağ Üniversitesi Örneği
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Nisan 2022)Finansal okuryazarlık, sermaye piyasaları hakkında bilgi sahibi olma, bu bilgiyi yorumlayabilme ve bu hususta tasarruf sağlamaktır. Bireylerin kendi paralarını yönetme ve tasarrufta bulunma isteği finansal okuryazarlığın ... -
YATIRIMCI DUYARLILIĞININ PAY SENEDİ GETİRİLERİNE ETKİSİ: OECD ÜLKELERİ ÖRNEĞİ
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, HAZİRAN 20)Bu çalışmada OECD ülkelerinde yatırımcı duyarlılığının pay senedi getirilerine etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda 17 OECD ülkesine ait Şubat 2004-Ağustos 2021 dönemine ait borsa endeksleri ve yatırımcı duyarlılığını ... -
1970-2021 yılları arasında davranışsal finans temelinde bibliyometrik analiz; Scopus veri tabanı örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Davranışsal finans günümüzde birçok bilim dallarını etkileyerek bireyin yapacağı kararlarda bilişsel ve duygusal eğilim göstermesine neden olmaktadır. Birey hem bilişsel hem de duygusal eğilimleri doğru şekilde kullandığında ... -
Mental iyi oluş hâlinin online anlık satın alma davranışına etkisi: Covid-19 pandemi dönemi üzerine bir uygulama
(Mental iyi oluş hâlinin online anlık satın alma davranışına etkisi: Covid-19 pandemi dönemi üzerine bir uygulama, 2021)Teknolojinin son yıllardaki gelişimi ve internet kullanımının artmasıyla birlikte değişen dünyada, özellikle işletmeler ve insanlar açısından bu gelişmeler günlük hayatın bir parçası haline gelmiştir. Bunun yanında 2019 ... -
Artırılmış gerçeklik ile deneyimsel pazarlamanın tüketici satın alma niyetine etkisi: Turistik satın alma davranışı uygulaması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Gelişen teknoloji ve küreselleşen dünya ile birlikte işletmeler ürünlerini satmak için tüketiciye ulaşacak farklı stratejiler uygulamaya başlamışlardır. Tüketici için satın alma davranışının hazcı bir eylem olduğu göz önüne ... -
VUCA dünyasında çalışanların çevik liderlik algısı: Bir devlet üniversitesi'nde araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2021)Bu araştırmada, VUCA bileşenleri (değişkenlik, belirsizlik, karmaşıklık, muğlaklık) akademik ve idari kadroda görev yapan personel özelinde incelenerek bu kavram hakkında bilgi ve farkındalık seviyesinin arttırılması ve ... -
E-ticarette Covid 19 sürecinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2021)Covid-19 süreci bireylerin günlük yaşamını etkilemektedir. Covid-19 salgını ile meydana gelen korku ve endişeyle birlikte hükümetler ciddi tedbirler almaya başlamıştır. Sonuç olarak zorunlu uygulamalarla insanlar sosyal ... -
Covıd-19 sürecinde tüketicilerin onlıne kitap satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2021)İnternetin hayatımıza girmesi ve yaygınlaşmasıyla değişen tüketici davranışları ve alışkanlıklar işletmeleri internet üzerinden web sayfası oluşturmaya yönlendirmiş ve e-ticaret kavramı ortaya çıkmıştır. Markaların ... -
Covid-19 döneminde sanal dünyaların kâr amacı gütmeyen organizasyonlar üzerindeki etkisi: Second life örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2021)Çin'in Wuhan kentinde 2019 Aralık ayında ortaya çıkan Covid-19 virüsü hızlı yayılım göstererek kısa sürede pandemik hale gelmiştir. Covid-19 pandemisi, ekonomik ve sosyal kriz haline gelerek ülkeleri, sosyal, psikolojik ... -
Aile işletmelerinin kurumsallaşma sürecinin incelenmesi: Mersin ilinde bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2021)Bu çalışmada, Mersin ilinde seçilmiş olan aile işletmelerinin işletme anayasası, profesyonelleşme, örgüt yapısı, yetki devri ve yetkilendirme, yönetim anlayışı ve yönetime katılma, karar verme şekli, stratejik planlama ve ... -
Sosyal medyada elektronik ağızdan ağıza pazarlamada elde edilen bilginin kullanışlılığını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzün artan rekabet ortamında ve hızla gelişen teknolojik dünyada tüketiciler, satın alma kararlarında birçok bilgi kaynağından etkilenmektedirler. Bu bilgi kaynaklarından en önemlilerinden biri ise elektronik ağızdan ... -
İş ve yaşam tatmini arasındaki ilişkide sosyal medya kullanımı ve doyumunun etkisi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada turizm sektöründe yer alan konaklama işletmelerinin ön büro departmanında çalışan personelin performans ve verimliliğinin arttırılması için iş ve yaşam tatmini arasındaki ilişkide sosyal medya kullanımı ve ... -
Havayolu şirketlerinin TOPSIS ve oran analizi yöntemiyle performans ölçümü üzerine bir uygulama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırma ile, yarattığı gelir itibariyle en büyük 15 havayolu içinden, muhasebe dönemi ve iş modeli açısında homojen olarak seçilen 10 havayolu şirketinin, 2010-2019 yılları arasındaki 10 yıllık finansal performansları; ... -
Sermaye yapısına etki eden faktörler: Yabancı ortaklığı bağlamında Borsa İstanbul'da işlem gören firmalar üzerine panel veri analizi
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Üretim işletmeleri, yatırım aşamasında büyük arazi ve arsalar üzerine sabit varlık yatırımları ve bununla birlikte aynı zamanda makine ve teçhizat yatırımı gerektiren bu nedenle sermaye yoğun özellik gösteren işletmelerdir. ... -
Çalışanların iş stresi ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Adana Havalimanı örneği)
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Havacılık sektörü çalışma yoğunluğu ve hata kabul etmeyen yapısı ile iş stresi ve kaygının yüksek olduğu bir çalışma alanıdır. Bu araştırmada havalimanında çalışan bireylerin iş stresi ve kaygı düzeylerinin incelenmesi, ... -
Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde sosyal müşteri ilişkileri yönetim süreçlerinin berlirlenmesi: Adana ilinde nitel bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)İnternet kullanımının yaygınlaşması ile dünya üzerindeki sınırlar ortadan kalkmış ve dünya; her bölgeden, coğrafyadan insanların, işletmelerin pek çok konuda birbirlerinden etkilenebileceği ve iletişim kurabileceği bir köy ... -
Geleneksel medyadan yeni medyaya geçişin reklam ajansları ve reklamverenler açısından etkileri: Adana ili örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Reklam, bir ürün veya hizmetin tüketicilere satılması, kiralanması, tanıtılması veya marka bilinirliği oluşturulması amacıyla belli bir ücret karşılığında genellikle reklam ajansları aracığı ile zaman veya yer satın alarak ... -
Tüketicilerin akıllı satın alma davranışlarında etkili olan motivasyonların, kanal türlerine göre farklılıklarının belirlenmesi: Webrooming ve showrooming karşılaştırılması
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Tüketicilerin ihtiyaç ve istekleri gelişen teknoloji ile karşılanırken, tercih ettikleri dağıtım kanalları da farklılık göstermeye başlamıştır. Bütünleşik kanal stratejileri olarak bilinen webrooming ve showrooming kanal ... -
Döviz kurları ve dış ticaret ilişkisi: Türkiye örneği
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)24 Ocak 1980 Kararları ile adeta dönüm noktası yaşayan Türkiye ekonomisi, globalleşmenin etkisi, gelişen imkanlar, artan nüfus ve talep çeşitliliği gibi sebeplerden ötürü içe kapalı ticaret anlayışından 1980 itibari ile ...