Covıd-19 sürecinde tüketicilerin onlıne kitap satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi
Künye
Soycan, Deniz.(2021).Covıd-19 sürecinde tüketicilerin onlıne kitap satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi.Özet
İnternetin hayatımıza girmesi ve yaygınlaşmasıyla değişen tüketici davranışları ve alışkanlıklar işletmeleri internet üzerinden web sayfası oluşturmaya yönlendirmiş ve e-ticaret kavramı ortaya çıkmıştır. Markaların rakipleriyle rekabet içerisinde oldukları bir ortamda sürekliliklerini sağlamak için yeni alışveriş ve pazarlama stratejileri ortaya koymasında tüketici davranışları etkisini göstermektedir. Tüm dünyayı ve sektörleri etkileyen Covid-19 salgını ve yeni normal sürecinde tüketici online satın alma davranışları, markaların rekabet edilebilirliği, tüketici istek ve ihtiyaçlarına hızlı ve en uygun şekilde cevap verme ve işletmelerin eksik ve yetersiz yönlerini görmeleri açısından önem arz etmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı Covid 19 sürecinde online platformlarda tüketicilerin online kitap satın alma motivasyonlarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Yapılan çalışmada veriler, kolayda örnekleme yöntemiyle 395 katılımcıdan online anket formları aracılığıyla gönüllülük esasıyla toplanmış ve SPSS programı ile analiz edilmiştir. Tanımlayıcı istatistiki analizleri, faktör analizi ve güvenilirlik testleri ile test edilen ölçekteki değişkenler arası ilişki regresyon analizi ve t testi aracılığıyla yapılmıştır. Analizler sonucunda durumsal etkiler, hedonik ve faydacı motivasyonun online satın alma niyeti üzerinde bir etkisi olduğu doğrulanırken, cinsiyetin online satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. With the introduction and spread of the internet in our lives, changing consumer behaviors and habits have led businesses to create web pages on the internet and e-commerce has emerged. In an environment where brands are competing with their competitors, consumer behaviors have an effect on their new shopping and marketing strategies to ensure their continuityIn the Covid-19 epidemic, which affects the whole world and industries, and in the new normal process, consumer online purchasing behavior is important in terms of the competitiveness of brands, the fast and most appropriate response to consumer demands and needs, and for businesses to see their shortcomings and inadequacies. In this context, the purpose of this study is to determine the factors that affect the motivation of consumers to buy online books on online platforms in the process of Covid 19. In the study, data were collected on a voluntary basis from 395 participants through online questionnaires using the convenience sampling method and analyzed with the SPSS program. The relationship between variables in the scale tested with descriptive statistical analysis, factor analysis and reliability tests was performed through regression analysis and t test. As a result of the analysis, it was confirmed that situational effects, hedonic and utilitarian motivation have an effect on online purchasing intention, while it was determined that gender does not have an effect on online purchasing intention.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [189]