Yazar "Yumru, Hülya" için listeleme
-
An Action Research on Fostering Reflective Thinking for Writing Improvement
İnözü, Jülide; Yumru, Hülya; Yumru, Hülya (2006)Bu çalışma Çukurova Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerini yazma becerilerini geliştirme sürecinde sorumluluk almaya teşvik edebilmek için uyguladığımız yöntemleri içermektedir. Ayrıca makalede bu ... -
An action research study on designing multimedia focused reading classes
Şirinkaya, Ayça (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Teknoloji gelişen dünyada hayatın her alanında kaçınılmaz bir şekilde yer almaktadır. Bunun etkileri eğitim hayatında da açıkça görülebilmektedir. Dil öğrenimi alanında da teknolojiden yararlanmak için, sınıf ortamlarına ... -
An action research study on teacher development in a university context
Şakırgil, Laura Ellen (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Öğretmen gelişimi konusundaki bu eylem araştırma çalışmasının iki amacı vardır. Çalışmanın birinci amacı üniversitenin İngilizce hazırlık okulunda çalışmakta olan öğretmenlerin küçük ölçekli eylem araştırma çalışması yaparak ... -
The assessment methods used by efl teachers at the primary level in private schools
Çiçen, Mehtap (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma Gaziantep bölgesindeki özel okullarda ilköğretim seviyesinde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öğrencileri değerlendirme yöntemlerini ve neden bu yöntemleri kullandıklarını araştırmayı amaçlar. Bu çalışma ... -
A case study on a vocabulary development program based on multiple intelligence theory
Subaşı, Seçil (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)İngilizce Öğretimi günden güne daha önemli oluyor. Dahası, kelime öğretimi dil öğretiminde çok önemli bir şey, çünkü kelimler hislerimizi, duygularımızı ve fikirlerimizi göstermede önemli bir rol oynuyor. Bu yüzden, ... -
A case study on an integration of five domains of emotional intelligence in English language teaching
Hartoğlu, Zeliha (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın ana amacı Goleman'ın (2014) beş duygusal zeka alanı temel alınarak nasıl anlamlı bir İngilizce dil eğitim süreci oluşturulabileceğini incelemektir. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin İngilizce derslerinde ... -
A case study on collaborative group activities to reduce EFL learners' foreign langauge speaking anxiety in a university context
Kılıç, Nurseven (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Eğitimcilerin pek çoğu eğitim ortamlarındaki faktörlerden etkilenmektedir. Bu faktörler çoğunlukla öğrencilerin motivasyonu, tutumları ve başarılı dil öğrenme süreçlerini gerçekleştirmek için harcadıkları çabalar üzerinde ... -
A case study on critical reading strategy training
Aslan, Ezgi (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda Okuma Becerileri derslerinde eleştirel okuma stratejilerinin uygulanmasının faydalarını gözlemlemek ve araştırmak üzerine yapılmıştır. Çalışmanın amacı ... -
A case study on ELT teachers' perceptions towards professional development activities
Muyan, Emrah (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Modern çağın gelişen ve değişim gösteren yapısının bir sonucu olarak, öğretmenlerin mesleki gelişimi önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik tutumlarını ve mesleki ... -
A case study on increasing efl students' level of classroom participation through the use of communicative activities
Çanlıoğlu, Şeyma (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Çalışmanın amacı, iletişime yönelik aktivitelerin öğrencilerin derse katılım düzeyini nasıl artıracağını öğrenmektir. Bu çalışma tanımlayıcı bir vaka çalışması olarak tasarlanmıştır. Bu yöntemi iletişime yönelik aktiviteleri ... -
A case study on secondary school EFL learners' attitudes towards short story based reading lessons
Yılmaz, Şule (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yabancı dil öğrencilerinin pek çoğu, dil öğrenmeyi ister fakat nasıl ve hangi materyalleri kullanacağını bilemez. Uygun, özgün ve etkili bir materyal bulup, etkili bir ders planıyla öğrencilere sunmak, mesleki hayatımız ... -
A case study on the benefits of using songs in teaching vocabulary to young learners of English
Atilla, Filiz Sarı (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma çocuklara yabancı dil olarak İngilizce kelime öğretiminde şarkıların faydalarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bunun için 2. sınıf öğrencileri haftada 2 saat zorunlu İngilizce derslerinde altı hafta ... -
A case study: two teachers' reflections on the ELP in practice
Sahinkarakas, Sehnaz; Yumru, Hülya; İnözü, Julide (Oxford Unıv Press, 2010)We conducted an action research study with a group of EFL teachers in our local area in order to establish the grounds for the use of the European Language Portfolio (ELP) and the Common European Framework of Reference in ... -
A case study: University students' conceptions of writing apprehension
Yardımcı, Zeynep Taş (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yabancı dil öğreniminde öğrencilerin yazma kaygısı üzerine birçok çalışma yapılmıştır ve bu çalışma da hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma kaygısı üzerine görüşlerini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, ... -
Characteristics of an effective English language teacher: Students' and teachers' perceptions
Üstün, Didem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma etkili İngilizce öğretmeninin tanımını Erciyes Üniversitesinde çalışmakta olan 44 İngilizce öğretmeni ve hazırlık okulunda İngilizce öğrenmekte olan 235 öğrenci ile araştırmıştır. Araştırma öz bildirim ölçekli ... -
A comparative study on EFL instructors' attitudes towards professional development activities in State and Foundation universities
Sadıç, Faruk (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Eğitim-öğretim faaliyetlerinde son dönemde meydana gelen değişim ve ilerleme arayışları doğrultusunda, üniversitelerin yabancı dil hazırlık programlarında ders veren İngilizce okutmanlarının mesleki gelişimi önem kazanmıştır. ... -
A comparison of efl teachers' perception of formative assessment in public and private schools
Gökçe, Ömer Faruk (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Devlet okulunda çalışan bir İngilizce öğretmeni olarak Türkiye'deki devlet ve özel okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeyi nasıl algıladıkları ilgimi çeken bir konu olmuştur. Bu çalışma ... -
A comparison of private and state high school EFL teachers perceptions on the quality of English language education in Turkey
Çepik, Evindar (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada İngilizce öğretmenlerinin bulundukları okullardaki İngilizce öğretimi kalitesini nasıl algıladıklarını belirlenmesi ve devlet sektöründe ve özel sektörde çalışan öğretmenlerin görüşlerini karşılaştırılması ... -
Contribution of games in teaching English to young learners
Kurt, Mehmet (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)İngilizcenin önemi günden güne artmaktadır. Gerekliliğinin farkına ne kadar çok varılırsa, etkili bir öğretme ve öğrenme ortamı hazırlamanın önemi de bir o kadar artar. Oyunların derslerde kullanımıyla dil öğrenme rahat ... -
A descriptive study on self-concept and its relation to language learning strategy use
Bayındır, Ganime Cesur (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışma 2014-2015 akademik yılında Osmaniye'de liselerde eğitim gören 95 lise öğrencisinin benlik kavramı algıları ve dil öğrenme stratejileri kullanımını araştırdı. Öğrencilerin benlik kavramı algıları ve öğrenme ...