Characteristics of an effective English language teacher: Students' and teachers' perceptions
Özet
Bu çalışma etkili İngilizce öğretmeninin tanımını Erciyes Üniversitesinde çalışmakta olan 44 İngilizce öğretmeni ve hazırlık okulunda İngilizce öğrenmekte olan 235 öğrenci ile araştırmıştır. Araştırma öz bildirim ölçekli anket ile yapılmıştır. Sonuçlar bazı kategorilerde öğretmenlerin öğrencilerden önemli ölçüde farklı düşündüğünü göstermektedir. Öğretmenler etkin sosyal becerinin en az önemli özellik olduğunu düşünürken öğrenciler pedagojik bilgiyi en az önemli bulmuştur. Diğer yandan, bulgular öğretmen ve öğrencilerin İngilizce yeterliliğin en önemli özellik olduğu konusunda fikir birliğine vardıklarını göstermiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin ve öğretmenlerin etkili İngilizce öğretmen özellikleri hakkındaki düşüncelerinde farklılık olduğunu göstermiştir. The definition of an effective teacher is a recently debated topic among different subjects. This study researched into the characteristics of an effective English language teacher as perceived by 44 English language teachers and 235 students who study English in preparatory classes at Erciyes University in Turkey. The data of the research was collected through a self-report questionnaire. The data of the study was analyzed quantitatively. The results revealed that there is a significant difference between the teachers' and the students' perceptions regarding the characteristics of an effective English language teacher. We found out that the teachers believe socio-affective skills are the least important characteristics while the students think pedagogical knowledge is the least important one. On the other hand, English proficiency is considered as the most important characteristic of an effective English language teacher by both the teachers and the students.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]