Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorÜstün, Didem
dc.date.accessioned2019-07-24T10:33:29Z
dc.date.available2019-07-24T10:33:29Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/768
dc.description.abstractBu çalışma etkili İngilizce öğretmeninin tanımını Erciyes Üniversitesinde çalışmakta olan 44 İngilizce öğretmeni ve hazırlık okulunda İngilizce öğrenmekte olan 235 öğrenci ile araştırmıştır. Araştırma öz bildirim ölçekli anket ile yapılmıştır. Sonuçlar bazı kategorilerde öğretmenlerin öğrencilerden önemli ölçüde farklı düşündüğünü göstermektedir. Öğretmenler etkin sosyal becerinin en az önemli özellik olduğunu düşünürken öğrenciler pedagojik bilgiyi en az önemli bulmuştur. Diğer yandan, bulgular öğretmen ve öğrencilerin İngilizce yeterliliğin en önemli özellik olduğu konusunda fikir birliğine vardıklarını göstermiştir. Araştırma sonuçları öğrencilerin ve öğretmenlerin etkili İngilizce öğretmen özellikleri hakkındaki düşüncelerinde farklılık olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe definition of an effective teacher is a recently debated topic among different subjects. This study researched into the characteristics of an effective English language teacher as perceived by 44 English language teachers and 235 students who study English in preparatory classes at Erciyes University in Turkey. The data of the research was collected through a self-report questionnaire. The data of the study was analyzed quantitatively. The results revealed that there is a significant difference between the teachers' and the students' perceptions regarding the characteristics of an effective English language teacher. We found out that the teachers believe socio-affective skills are the least important characteristics while the students think pedagogical knowledge is the least important one. On the other hand, English proficiency is considered as the most important characteristic of an effective English language teacher by both the teachers and the students.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtkili İngilizce Öğretmen Özelliklerien_US
dc.subjectCharacteristics of Effective English Language Teachersen_US
dc.titleCharacteristics of an effective English language teacher: Students' and teachers' perceptionsen_US
dc.title.alternativeEtkili İngilizce öğretmeni özellikleri: Öğrenci ve öğretmen görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster