Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koç, Ayşe Şenay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Holokost’un Aktörleri
    (2020) Koç, Ayşe Şenay
    Gerçekte bir vahşet kültürünü oluşturmak, toplu yaşam ve sosyal tutarlılıktan başka bir şeye önem vermeyen, totaliter bir toplum inşa etmek demektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşyerinde Bağlanma, Duygusal Örgütsel Bağlılık ve Yazılı Olmayan Anlaşmalar
    (2021) Koç, Ayşe Şenay; Uğuz, Şükrü
    İş ilişkisi bağlamında her iki tarafın da sorumlulukları, yükümlülükleri ve beklentileri vardır. Ancak bu hususların tümünün resmi iş sözleşmelerinde belirtilmesi olası görünmemektedir. Resmi sözleşmelerdeki bu boşluğu doldurmak üzere alanyazına “psikolojik sözleşmeler” kavramı kazandırılmıştır. Alanyazında pek çok tanımı bulunmakla birlikte; çalışan ile işverenin tutum ve davranışlarını şekillendiren bu sözleşmelerle ilgili olarak algılar, beklentiler, inançlar, vaatler ve yükümlülükler gibi terimlere yoğunlaşıldığı görülmektedir (1). Öte yandan organizasyonel sonuçlar bağlamında, çalışanların bağlılığı, üzerinde durulması gereken diğer önemli bir konudur. Organizasyona bağlı olmaktan mutlu olan, onun amaç ve değerlerini benimseyen, onunla bütünleşen çalışanların organizasyona en yüksek faydayı sağlayacağına dair pek çok çalışmaya rastlamak mümkündür (2). Aynı zamanda, “bireyin organizasyona karşı geliştirdiği duygusal bağlanma biçimini açığa çıkaran organizasyonel bir boyuttur” ve bu bakış açısı da Bowlby’ın bağlanma biçimiyle ilgili ileri sürdüğü “insanoğlunun diğerlerine karşı güçlü sevgi bağları kurma eğilimi” tanımlamasıyla tutarlılık göstermektedir (3). Bu araştırmanın amacı çalışanların işyerindeki (yetişkin) bağlanma biçimleri, psikolojik sözleşme algıları ve duygusal örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşyerinde bağlanma, duygusal örgütsel bağlılık ve yazılı olmayan anlaşmalar
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Koç, Ayşe Şenay; Uğuz, Şükrü
    İş gören ve organizasyonların karşılıklı yükümlülüklerini belirleyen resmi sözleşmelerin yanında, bireysel algıya dayalı bir özellik taşıyan psikolojik sözleşmeler, çalışanların örgütsel bağlılığını da etkileyebilmektedir. Bu bağlılığın psikolojik mekanizmaları açıklamakta yararlı olabileceği öngörülen yetişkin bağlanma biçimlerinin de işle ilgili sonuçları etkileyebileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada yetişkin bağlanma biçimleriyle, çalışanların psikolojik sözleşme (hem işlemsel hem de ilişkisel) algıları ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çukurova Bölgesinde taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren bir organizasyonda 132 iş görenle gerçekleştirilen araştırmada, kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış; 4 bölüm ve 35 maddeden oluşan 3 ölçekli bir anket uygulanmıştır. Analizler sonucunda, hem psikolojik sözleşme ile örgütsel bağlılık arasında hem de saplantılı ve korkulu bağlanma biçimleri ile işlemsel sözleşme arasında pozitif yönlü çok düşük düzeyde ilişki bulunmuştur. Ayrıca, psikolojik sözleşmenin sadece korkulu bağlanma biçimi ile örgütsel bağlılık arasında kısmi aracı rolü üstlendiği gözlenmiştir. Bununla birlikte, regresyon sonuçlarına göre saplantılı ve korkulu bağlanma biçimlerinin, psikolojik sözleşmenin işlemsel alt boyutuna düşük düzeyde pozitif etki ettiği saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Measurement, Profiles, Prevalence, and Psychological Risk Factors of Problematic Gaming Among the Turkish Community: A Large-scale National Study
    (2020) Koç, Ayşe Şenay; Ünübol, Hüseyin; Sayar, Gökben Hızlı; Stavropoulos, Vasileios; Kircaburun, Kagan; Griffiths, Mark
    The present study investigated the prevalence, the potential different profiles, and the associated psychological factors of disordered gaming using data from a large-scale epidemiological study (TURBAHAR [Turkey’s Addiction and Mental Health Risk Profile Map Project]) carried out in Turkey in 2018 with 24,494 participants aged 18– 81 years. Participants completed a comprehensive survey comprising a demographic questionnaire, Gaming Addiction Risk Questionnaire, Brief Symptom Inventory, Personal Well-Being Index Adult Form, Positive and Negative Affect Schedule, Toronto Alexithymia Scale, and Experiences in Close Relationships-Revised Scale. Latent class analysis showed the existence of eight different game profiles, which differed in relation to the intensity and specific features of the behavior. Results showed that 1.6% of the participants were problematic gamers. Being male, being younger, lower education level, being single, using alcohol and cigarettes, psychiatric distress, positive and negative affect, and anxious adult attachment were positively associated with problematic gaming.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    My journey with fourth graders in search for raising interest in English courses
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Koç, Ayşe Şenay; Şahinkarakaş, Şehnaz
    Bu tez, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Türkiye'de bir devlet ilkokulunda, öğrencilerin İngilizce derslerine ilgilerini ve katılımlarını artırmak, derse karşı olumlu bir tutum geliştirmelerini sağlamak üzere yapılmış bir eylem araştırmasıdır. Araştırma, çeşitli etkinlikler kullanmanın genç öğrencilere nasıl katkıda bulunduğu sorusuna cevap bulmak amacıyla yapılmıştır. Tüm araştırma, gömülü teori yaklaşımıyla yürütülmüş ve triangülasyon için farklı araçlarla nitel veri toplanmıştır. Araştırmada seçilmiş kısa öyküler, ödüller, toplam fiziksel tepki yöntemi, seçmen şapka, öğrenci günlükleri, direkt katılımcı gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Öğrenci günlüklerindeki düşünceler betimsel olarak değerlendirilirken araştırmacının gözlemleri içerik analizi ile incelenmiş, yarı yapılandırılmış görüşmeler ise MAXQDA sosyal bilimler veri analiz programının 12. sürümü ile analiz edilmiştir. Kullanılan çeşitli materyal ve etkinliklerin bilginin kolaylıkla içselleştirilmesine, sınıfta ilginin artmasına ve etkileşimin desteklenmesine katkıda bulunduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pozitif Psikolojik Sermaye ve Stresle Başa Çıkma Stratejileri İlişkisi
    (2020) Koç, Ayşe Şenay; Yiter, Gülsüm; Koç, Murat
    Pozitif psikolojik sermaye son yıllarda önemi artan bir kavramdır ve temeli pozitif psikolojiye dayanmaktadır. Pozitif psikoloji; insanların yalnızca normal olmayan yönlerini değil güçlü ve olumlu yönlerini de anlayıp geliştirmeye çalışması gerektiğinde dikkat çekerek, psikoloji bulgularının insanları nasıl daha normal, daha mutlu, daha başarılı daha iyi olabileceklerini öğretmek için kullanılması gerekliliği ile doğmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Shared Emergent Norms Amidst Pandemic
    (2021) Koç, Ayşe Şenay
    Although we have bodies adapted to the 21st century, our brains still function to protect us against all kinds of threats, as they did millions of years ago. Pandemic perception includes the intuitive judgments, beliefs, and attitudes of individuals and societies that experienced the disaster. In addition to the danger faced, psychological, social and cultural components and their mutual interactions can create a great deal of uncertainty. The Spanish Flu, with a deep imprint in our collective memory, affected about a third of the world's population. Although our species tends to have control over events, the Covid-19 pandemic, which we are living 100 years later, broke our routines once again and reminded humanity of its weakness against nature. Individual isolation and social distances continue to make people more vulnerable. At the beginning of the epidemic, we experienced a global panic, but after many social events we have experienced with lockdowns and quarantines in about 2 years, we are experiencing a different situation today. The fearful reaction we initially gave to this natural threat gave way to an attempt to answer the question of how we can live a safe life with the virus, as we began to learn about the virus and with the availability of vaccines. Because pandemics are potentially devastating, they often create spaces for debate and conflict. Therefore, beyond just being a public health issue, they require a response through multidisciplinary studies. We cannot just accept the coronavirus pandemic as a biological invasion. People's social conditions are the major determinants of their susceptibility to disease, and they are politically shaped. In this global platform in which all humanity is under threat regardless of the rich or poor, trust in political power and institutions is tested and the problems experienced in accessing treatment continue to hurt people's sense of justice. The perception that the epidemic is not managed well and that the data regarding the epidemic are being concealed increases the tendency of the public towards scientific explanations rather than populist discourses in some countries. Since the states implemented decisions on their own in panic and distrust, they could not cooperate towards a solution that could save all humanity. The coronavirus has changed our daily routines and priorities in both individual and social contexts. We noticed the weaknesses of our health, economy and education systems. All these experiences will produce some cognitive and behavioural consequences over time. Every crisis generates new norms. It is considered that the coronavirus pandemic will also produce new psycho-social values and psycho-political norms in the coming years.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yabancı Dil Öğretiminde İlgiyi Artırmak İçin Dördüncü Sınıf Öğrencileriyle Yapılan Bir Eylem Araştırması
    (2020) Şahinkarakaş, Şehnaz; Koç, Ayşe Şenay
    İngilizce, küreselleşen dünyada evrensel iletişim kodu haline gelmiştir ve uluslar her açıdan bu dili öğretmek ve kullanmak zorunda kalmıştır. Bu gereksinimin üstesinden gelmede birçok zorluk yaşanmaktadır. Öğrencilerin öğrenme sürecinde etkin bir şekilde harekete geçirilmeleri gerekir. Araştırmalar motive olmuş, ders boyunca ilgisini sürdürebilen öğrencilerin, öğrendiklerini diğerlerinden daha iyi gösterdiklerini ortaya koymuştur (1), (2). Öğrencilerin motivasyonu göz ardı edilmemelidir ve bu görev öğreticilerin payına düşmektedir. Yabancı dil öğreticilerinin müfredatta belirlenenleri öğretmenin yanı sıra öğrencileri de motive etmek gibi önemli bir görevleri vardır, çünkü tüm öğrenciler kendi psikolojik bagajları ile öğreticinin karşısına gelirler.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim