Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kahraman, Erol" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    CAN READING BE TAUGHT MORE EFFECTIVELY IN AN EFL CLASS?
    (Çağ Üniversitesi, 2005) Kahraman, Erol
    Okuma/Okuduğunu anlama, okuyucunun metinle kurduğu iletişim sonucu ortaya çıkan bir üründür. İngilizce ders kitaplarında sunulan metinlerin genellikle hedef dilin konuşulduğu toplumun sosyo-kültürel yapısını yansıttığı görülmektedir. Metinler akademik veya özel amaçlı İngilizce’yi öğretmeyi hedefliyorsa, öğrencinin hem metnin kültürel yapısında hem de akademik konularda gerekli ön bilgisinin olması gerekmektedir. Öğrencinin alan bilgisinin yetersiz, sözcük bilgisinin sınırlı ve metnin gramer yapısının karmaşık olması durumunda, okuma-anlamada sorunlar ortaya çıkacaktır. Bu olumsuzluklarla birlikte, öğretmenin uyguladığı yöntemin de yetersiz olması durumunda, öğrencinin okuma becerisinin gelişmesi zorlaşacaktır. Bu makalede öğretim dili İngilizce olan üniversitelerde çok önemli görülen okuma-anlama becerisinin geliştirilmesine yönelik ders planı yapılmış ve etkin bir okuma-anlama için öğretmenin izleyebileceği yollar önerilmiştir
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect of listening to spoken reading exercises on pronunciation in English as a foreign language classes for state secondary school students
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Tarkan, Davut; Kahraman, Erol
    Bu çalışma, ilk olarak İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde telaffuz, dinleme ve sesli okuma hakkında kısa bilgi vermektedir. Aynı zamanda, bu terimler arasındaki ilişki ve İngilizce kelimelerin telaffuzunda yaşanan güçlüklerin olası kaynakları konularında bilgi verilmiştir. Çalışmanın amacı, Türkiye'de bulunan liselerde yapılan İngilizce kelimelerin telaffuz hatası türlerini ve sebeplerini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca, dinleme ve sesli okuma çalışmalarının İngilizce telaffuzu üzerindeki olası etkilerinin de ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada sesbirim(phoneme) üzerinde durulmuş olupsesbirimsel değişkeler (allophones), parçalar üstü özellikler (suprasegmentals) ve diğer yönler genelde dikkate alınmamıştır. Bu çalışma, Atışılanı Anadolu Lisesi'nde okuyan 15'i erkek ve 15'i kız olmak üzere toplam 30 öğrenciye uygulanmıştır. Katılımcılar 10. sınıf öğrencileridir ve yaşları 15 ile 17 arasında değişmektedir. Ders kitabı olarak Milli Eğitim Bakanlığının yürürlüğe koyduğu YesYou Can A1.2 kitabı kullanılmaktadır. Veriler ders kitabının 3., 4. ve 5. ünitelerinde yer alan 5 farklı okuma metininden seçilen 32 kelime ile toplanmıştır. Her bir okuma çalışması için öğrencilerin sesleri kaydedilmiştir. Bu ses kayıtları araştırmacı ve üç İngilizce öğretmeni çalışma arkadaşı tarafından incelenmiştir. Yanlış telaffuz edilen kelimeler birlikte çalışılarak tartışılmış ve kararlar verilmiştir. Öğrencilerin telaffuzları üzerindeki etkiyi ortaya çıkarması için, yanlış telaffuz edilen kelimelerin yer aldığı altı adet farklı dinleme etkinliği uygulanmıştır. Bu etkinlikler dinleme ve sesli okuma teknikleri kullanılarak uygulanmıştır. Bu etkinlikler tamamlandıktan sonra, katılımcılar ders kitabında bulunan okuma metinlerini tekrar okumuşlar ve kaydedilen gelişme bu ses kayıtları yardımıyla gözlemlenmiştir. Çalışma sonuçlarının analizi, dinleme ve sesli okuma çalışmaları sırasında bütün öğrencilerin kelimelerin tamamını doğru okuyabilmelerine rağmen, öğrencilerin yarısından fazlasının etkinlikler yapılmadan önce yanlış okudukları çoğu kelimeleri bu etkinlikler yapıldıktan sonra doğru okuyabildiklerini ortaya çıkarmıştır. Çalışma sonuçlarından, dinleme ve sesli okuma etkinliklerinin öğrencilerin telaffuzları üzerinde olumlu bir etki yarattığı açıkça gözlenmiştir. Ayrıca, çalışma sonuçlarından öğrencilerin yanlış telaffuzlarının türleri ve sebepleri de belirlenmiş ve bunların öğrencilerin çoğunda benzerlik gösterdiği sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmanın Türkiye'deki İngilizce öğretiminin, özellikle de İngilizce telaffuz eğitimi hususunda gelecekteki çalışmalarına yol gösterip katkıda bulunması, öğrencilerin sesletim yanlışlıklarının kaynaklarını bulabilme ve bu yanlışları düzeltme konusunda öğretmenlere yardımcı olması umulmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The relationship between English language teachers' critical thinking dispositions levels and their levels of utilizing critical thinking strategies
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Şahin, Ahmet; Kahraman, Erol
    Bu çalışmada orta öğretim kurumlarında görevli İngilizce öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri düzeyleri ile öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik strateji kullanma düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim yılında Adıyaman il merkezinde görev yapan toplam 72 öğretmen katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Kökdemir (2003) tarafından 51 maddeye indirilen Californiya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve Benjamin Bloom'un taksonomisine dayalı biliçsel alan ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 21.0 programı kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki korelasyon analizi sonucunda öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimleri düzeyleri ile eleştirel düşünme stratejilerini kullanma düzeyleri arasında pozitif yönde, anlamlı ancak orta seviyede ilişki bulunmuş olup (r=,357) konuyla ilgili başta mesleki gelişim eğitimi olmak üzere çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Vocabulary retention: A collocational study
    (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Kayıran, Muhammet Turgay; Kahraman, Erol
    Gençlere İngilizce öğretimi uzun bir süredir eğitimcilerin ve araştırmacıların gündemindedir. Gençlere iyi bir dil öğretimi sağlamak amacıyla öğretim teknikleri üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Bir diğer taraftan yabancı dil öğrenim sürecinde önemli bir rol oynayan kelime birçok yıldır ihmal edilmiştir. Ancak son zamanlarda kelime bilgisinin öneminin artmasıyla kelime öğretimi ve öğrenimiyle ilgili birçok teknik ve yaklaşım ortaya çıkmıştır. Kelime öğrenimine sözcük grubu edinimi olarak kabul eden sözdizimi kullanımı, kelime öğretiminde son zamanlarda kullanılan bir yoldur. Bu çalışmanın amacı, kelimeleri sözdizimi kullanarak öğretmenin, öğrencilerin kelime kazanımını arttırıp arttırmayacağını araştırmaktır. Bu çalışma Mezitli Kız Teknik ve Meslek Lisesi' nde yapılmıştır. Katılımcılar İngilizce öğreniminin başlangıç seviyesinde olan 33 kişiden oluşan 9. sınıf öğrencileridir. Çalışmanın başında 9. sınıfın müfredatına uygun 15 kelime seçilmiştir. Araştırmacı tarafından, her kelime için ayrı ayrı hazırlanmış ve onları farklı aktivitelerle sunan birer çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Çalışma 5 hafta sürmüştür. Bu araştırma için hem ön-test hem de son-test olarak uygulanan bir kelime testi, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmanın en sonunda ise öğrencilerle görüşmeler yapılıp, öğrencilerin uygulama hakkında ne düşündükleri sorulmuştur. Bu durum çalışmasının sonuçları, kelimeleri sözdizimi kullanarak öğretmenin, öğrencilerin kelimeleri akıllarında tutmalarında anlamlı bir etki yaptığını göstermiştir. Bu araştırmadan elde edilmiş bulgular doğrultusunda, sözdizimi kullanımı sonucunda genç öğrencilerin, kelime bilgilerini geliştirdiği belirlendi.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim