Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Engin, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Online eğitimin üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygıları ve psikolojik dayanıklılıklarıyla ilişkisinin incelenmesi
    (Çağ Üniversitesi, 2022) Engin, Ahmet; Tamam, Lut
    Bu araştırmanın amacı, Online eğitimin üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygıları ve psikolojik dayanıklılıklarıyla ilişkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Mersin ilinin Tarsus ilçesinde çeşitli liselerden mezun olmuş ve lise son sınıfta okuyup üniversite sınavına hazırlanan 119 kız (% 59,5), 81 erkek (%40,5) olmak üzere toplam 200 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerle yüz yüze görüşülerek, Kişisel Bilgi formu, Sınav Kaygısı ölçeği, Ergen Psikolojik Dayanıklılık ölçeği ve Web Tabanlı Eğitime Karşı Tutum ölçeği uygulanmıştır. Ölçek verilerinin analizinde IBM SPSS 25 programı kullanılmıştır. Normallik varsayımının sağlandığı durumlarda ANOVA (F testi), Brown-Forsthe ve 2 gruplu değişkenlerin analizinde, bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Normallik varsayımın sağlanmadığı durumlarda Mann-Whitney U testi, ölçekler arası korelasyonun incelenmesi için Pearson Korelasyon Analizi, kategorik değişkenlerin ilişkileri Ki-Kare ve Yate's istatistiği kullanılmıştır. Ayrıca çok değişkenli regresyon analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda online eğitim ile yüz yüze eğitimde öğrencilerin sınav kaygı düzeylerinde ve psikolojik dayanıklılıklarında bir farklılığa rastlanmamıştır. Cinsiyet değişkenine göre öğrenci-lerin sınav kaygısı (p<0.001) ve psikolojik dayanıklılıkları (p=0.003) farklılaşmaktadır. Öğrencilerin okul desteği alma durumuna (p=0.01) ve teknolojik imkânlarının olma durumlarına göre, sınav kaygısı (p=0.02) ve psikolojik dayanıklılıkları (p=0.02) farklılık göstermektedir. Öğrencilerin psikolojik dayanıklılık ve sınav kaygıları arasında anlamlı ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Sınav kaygısı ile psikolojik dayanıklılık arasında negatif korelasyon ilişki tespit edilmiştir (p<0.001). Diploma notlarına göre sınav kaygısı ve psikolojik dayanıklılık arasında anlamlı bir farklılık (p=0.001) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular literatür eşliğinde tartışılmıştır. Anahtar kelimeler: Online (Web tabanlı) eğitim, sınav kaygısı, psikolojik dayanıklılık

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim