Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirci, Beste" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Dijitalleşmenin İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamalarına Etkisi
    (Mehmet MECEK, 2022) Demirci, Beste; Atsan, Mustafa; Çetinkaya, Sultan; Öğüt, Emine
    Her geçen gün teknolojide yeni gelişmeler yaşanmaktadır. Teknolojide atılan büyük adımlarla beraber sadece bireyler değil kuruluşlar ve departmanları da köklü değişimler geçirmektedir. İçinde bulunulan çağ, “dijital çağ” olarak adlandırılmaktadır. Gündelik hayatı ve iş süreçleri önemli ölçüde etkileyen dijitalleşme, kurumsal işletmelerin olmazsa olmazlarından olarak görülen İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) departmanını ve uygulamalarını da etkilemektedir. Küreselleşme ile artan rekabet ortamında şirketler, hızlı ve güvenli bir şekilde karar alıp uygulamaya geçirme ihtiyacı hissetmektedir. Bu, dijitalleşmenin sağladığı imkanlar dâhilinde mümkün olmaktadır. Rakiplerin gerisinde kalmamak ve başarıya ulaşabilmek için, İKY uygulamalarına yeni teknolojilerin adapte edilmesi gerekmektedir. İlaveten, bütün bunları stratejik boyutta ele alacak birime ihtiyaç duyulmaktadır. Her konuda olduğu üzere dijitalleşmede de olumlu ve olumsuz etkiler mevcut bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijitalleşmenin İKY uygulamalarına etkisini incelemektir. Büyük oranda olumlu etkiler gözlemlenmiştir fakat bu bazı risklerin var olmadığı anlamına gelmemektedir. Bu amaç doğrultusunda geçmiş çalışmalar incelenmiştir ve farklı bir açıdan bakılarak mevcut literatüre katkı sağlanacağı düşünülmektedir.
  • [ X ]
    Öğe
    Metaverse Users' Purchase Intention in Second Life
    (Izmir Academy Association, 2024) Demirci, Beste; Yaşa Özeltürkay, Eda; Gülmez, Murat
    The Metaverse is a regenerated digital environment that fully immerses people in a virtual world experience. It is often referred to as the “internet of the future” and has drawn the interest of businesses and academics as well. An analysis was carried out utilizing Second Life as a platform in order to investigate this idea and comprehend consumers' motivations to purchase. 267 valid responses to a web-based survey using judgment and convenience sampling were obtained. The collected data was analyzed using SPSS 20 to assess the validity and reliability of the seven-dimension Technology Acceptance Model. Multiple regression modeling, validity and reliability analyses, and descriptive statistics have been carried out. The study's other hypotheses, such as the benefits of telepresence on trust, perceived usefulness, and enjoyment; perceived ease of use on perceived usefulness; perceived usefulness on attitudes; trust on attitudes; perceived social presence on trust and enjoyment; and enjoyment on attitudes in Second Life, were supported by the findings, even though the hypothesis that perceived social presence positively influenced perceived usefulness in Second Life was not supported. This research provides insights into the Metaverse and its users' virtual product purchase intentions, shedding light on its potential impact on future internet experiences. © 2024, Izmir Academy Association. All rights reserved.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim