Yazar "Birdir, Sevda Sahilli" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe FAYDA TEMELLİ BÖLÜMLENDİRME: ANTALYA ÖRNEĞİ(Çağ Üniversitesi, 2010) Birdir, Sevda Sahilli; Akdoğan, M ŞükrüAraştırmanın amacı; Antalya’yı ziyaret eden turist pazarını yaz tatilinden bekledikleri faydalara göre birbirine benzeyen gruplara ayırmak ve bekledikleri faydalar açısından farklı turist profillerini ortaya koymaktır. Araştırmada anket tekniğinden faydalanılmıştır. Anket, Almanca, Rusça, İngilizce ve Türkçe dillerinde, 20-23 Ağustos 2007’de, Antalya’da tatilini yapıp ülkesine dönen turistlere, Antalya Hava Limanında yüz yüze uygulanmıştır. Araştırmada yapılan faktör analizi sonucunda, 9 faktör elde edilmiştir. Kümeleme analizi, iki pazar bölümü üretmiştir. Yapılan t-testi analizi, iki pazar bölümünün arasında tüm faktörler itibariyle anlamlı (p<0.000) farklılık olduğunu ortaya koymuşturÖğe Karnavala Katılım Güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği(Çağ Üniversitesi, 2016) Birdir, Sevda Sahilli; Toksöz, Derya; Bak, ElifTürkiye’nin ilk karnavalı olan Adana Portakal Çiçeği Karnavalı, önceki yıllarda ülkenin farklı yerlerinden gelen konuklara ev sahipliği yapmıştır. Bu çalışmada 06-10 Nisan 2016 tarihlerinde Adana’da gerçekleştirilen IV. Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı katılımcılarının karnavala katılımlarını güdüleyen sebeplerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yerli ve yabancı katılımcılardan, literatüre dayalı olarak oluşturulan anket formu aracılığı ile veriler toplanmıştır. Anket, kolayda örnekleme yöntemi ile 202 kişiye yüz yüze uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre katılımcıların karnavala katılım güdüleri “etkinlik” “kaçış”, “sosyalleşme” ve “yenilik” olarak belirlenmiştir. Çalışma, karnavalın yerel halk ve katılımcılar arasında etkileşim sağlayarak Adana yerel kültürünün tanıtımına ve sürdürülebilirliğine katkı sağlaması açısından önem taşımaktadırÖğe Rus Turistlerin Turistik Ürün Tercihlerinde Satış Geliştirme Faaliyetlerinin Rolü(Çağ Üniversitesi, 2014) Birdir, Sevda SahilliBu çalışmanın amacı, Antalya’yı ziyaret eden Rus turistlerin turistik ürün tercihlerinde, satış geliştirme faaliyetlerinin rolünü belirlemeye yöneliktir. Anket, Temmuz-Ekim 2013 tarihleri arasında, Antalya’da tatilini yapıp ülkesine dönen Rus turistler üzerinde, Rusça dilinde, Antalya’nın farklı otellerine bırakılarak uygulanmıştır. Anketlerin uygulanmasında, yüz yüze uygulama yöntemlerinden biri olan bırak ve topla yöntemi kullanılmıştır. Toplam 205 kullanılabilir anket elde edilmiştir. Turistlerin ürün tercihlerinde satış geliştirme faaliyetlerine ilişkin özelliklere yapılan analiz sonucunda, en çok tercih edilen satış geliştirme faaliyeti “turistik işletmelerce sunulan ilave hizmetler (transfer, fazla konaklama v.b.) tercihlerimi etkiler (3,8763)” olarak belirlenmiştir. Ürün tercihlerinde satış geliştirme faaliyetleri ile “cinsiyete” göre yapılan t-testi sonucunda, turistik işletmelerce sunulan ilave hizmetlerin (örneğin, hediye çekleri, armağanlar…) ve ürünün markasının turist tercihlerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, ürün tercihlerinde satış geliştirme faaliyetleri ile turistlerin “mesleklerine” göre yapılan ANOVA analizine göre, promosyonların turistlerin planlanan tatil yerini değiştirmede etkili olduğu belirlenmiştirÖğe Turist Rehberlerinin İş ve Yaşam Doyumunun Mesleki Bağlılık Düzeylerine Etkisi(Çağ Üniversitesi, 2023) Ayyıldız, Seda Çiçekli; Birdir, Sevda SahilliÇalışmasının amacı, turist rehberlerinin iş ve yaşam doyumunun mesleki bağlılık düzeylerine etkisinin belirlenmesidir. Veriler anket aracılığı araştırmacı tarafından çevrimiçi ortam ve sosyal medya aracılığı ile Türkiye’deki profesyonel turist rehberlerinden toplanmıştır. Anket kolayda örnekleme yöntemi ile uygulanmıştır. Toplamda, 267 anket değerlendirilmeye alınmış ve analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, profesyonel turist rehberlerinin iş doyumlarının, gelir durumlarına ve rehberlik yaptıkları statülerine bağlı olarak anlamlı farklılıklara sahip oldukları bulunmuştur. Buna ek olarak, yaşam doyumlarının medeni durumlara, yaşlara, gelir durumlarına ve mesleği yaptıkları statülere göre anlamlı farklılıkları bulgulanmıştır. Mesleki bağlılıklarında ise; gelir durumlarına, mesleği yaptıkları sürelere ve rehberlik yaptıkları statülere göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bununla birlikte profesyonel turist rehberlerinin iş doyumlarının, mesleki bağlılığın üç alt boyutunu da (normatif, duygusal, devamlılık) pozitif yönde etkilediği; iş doyumları ile yaşam doyumları arasında ve aynı zamanda iş doyumları ile mesleki bağlıkları arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu; yaşam doyumları ile mesleki bağlılıkları arasında orta düzeyde pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulgulanmıştır.












