Yazar "Birdir, Kemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İŞ DOYUMU VE SEYAHAT ACENTALARINDA ÇALIŞAN PERSONELİN İŞ DOYUMUNUN ANALİZİ(Çağ Üniversitesi, 2007) Dönmez, Beril; Birdir, KemalTurizm endüstrisinin en önemli parçalarından birisi olan seyahat acentalarının, önemli özellikleri arasında emek-yoğun olmaları, kesintisiz ve yüzyüze hizmet vermeleri gelmektedir. Dolayısıyla seyahat acentalarının en temel üretim faktörü “emek” yani “insan kaynağı”dır ve buna bağlı olarak iş doyumu büyük önem taşımaktadır. İşgörenlerin işlerinden aldıkları doyum; etkinlik ve verimlilik, hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, işgören devir hızı gibi konuları doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, iş doyumunun öneminin vurgulanması, iş doyumunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi, doyum veya doyumsuzluk halinde ortaya çıkacak sonuçların ele alınması ve seyahat acentalarında çalışan işgörenlerin iş doyumunun, İş Tanımlama Ölçeği (Job Descriptive Index, JDI) kullanılarak değerlendirilmesidir. Çalışma, iş doyumunu açıklamadaki en önemli faktörlerin sırasıyla; işin yapısı, terfi olanakları ve ücret olduğunu ortaya koymaktadırÖğe JCI Akreditasyon Belgesine Sahip Olan Sağlık Kuruluşlarının WEB Sitelerinin Medikal Turizm Açısından Değerlendirilmesi(Çağ Üniversitesi, 2014) Birdir, Kemal; Buzcu, ZaferBu çalışmanın temel amacı Türkiye’de son yıllarda alternatif bir turizm türü olarak gelişmekte olan, genelde sağlık turizmi, özelde ise hızlı bir gelişme gösteren medikal turizmin Türkiye’deki durumunun irdelenmesi ve JCI akreditasyon belgesine sahip olan sağlık kuruluşlarının web sitelerinin incelenmesidir. Dünya genelinde internet üzerinden yapılan aramalar % 4,5 oranında sağlık ile ilgilidir. Sağlık kuruluşlarının web sitelerinin kalitesi medikal turizmin gelişmesi açısından önemlidir. Bu çalışmada JCI akreditasyon belgesine sahip sağlık kuruluşlarının web sitelerinin içerikleri Maifredi vd. (2010) tarafından geliştirilen ölçek ile analiz edilmiştir. Ölçek teknik faktörler, hastane bilgileri ve hizmetleri, kabul ve sağlık hizmetleri, interaktif çevrimiçi hizmetler ve dış faaliyetler olmak üzere beş boyut ve 85 sorudan oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçeğin 0,853 ile yüksek derece güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada dikkat çeken bazı önemli bulgular arasında yabancı dillerde hastanelerin web sitelerine girme oranı, hastanelerin konumları ve iletişim konularında bilgi verme oranı, anlaşmalı kurumların sunulması ve internet üzerinden randevu olanaklarının bulunması oranı yüksek bulunmuştur. Ancak hastanelerin, hizmetlerinin ücretleri ve maliyetleri konusunda bilgi vermedikleri görülmüştürÖğe The Relationship Between Tourist Satisfaction, Complaints and Their Tendency to Come Back: A Study on Tourists Visiting Antalya(Çağ Üniversitesi, 2013) Birdir, Kemal; Bal, ElifThe major aim of the present study was to examine tourists’ satisfaction, complaints and tendency to revisit Antalya. A questionnaire developed by the reserachers was employed and 600 usable questionnaires were collected from the tourists leaving Antalya International Airport. These 600 questionnaires where statistically analyzed benefiting from ANOVA and t-tests, Factor and Cluster analysis, MultipleCorrespondence and Correlation analysis. It was found that what satisfy tourists most were sea-sand-sun, climate, hospitality and cuisine in Antalya. On the other hand, the factors that contributes to the dissatisfaction were found to be street sellers insistent behaviour, high prices and plans to visit other places. Majority of the tourist indicated that they want to revisit and will recommend AntalyaÖğe Toplum Temelli Turizm Projelerinde Katılım ve Paylaşım: Misi Köyü Örneği(Çağ Üniversitesi, 2016) Karacaoğlu, Sıla; Yolal, Medet; Birdir, KemalAz gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde toplum temelli turizme (TTT) odaklanan sürdürülebilir program ve projelerin arttığı gözlemlenmektedir. Ancak TTT girişimlerinin çok azı başarılı olabilmektedir. TTT girişimleri genellikle küçük ölçekli olup büyük topluluklarda bütün bireylerin katılımlarının sağlanması ve fayda elde etmeleri mümkün değildir. Maalesef bu durum turizm gelişiminden elde edilen faydaların adaletsiz dağıtılmasıyla sonuçlanmaktadır. Bu noktadan hareketle bu çalışmada Bursa’nın Misi Köyü’nde başlatılan TTT projesinin algılanan fayda ve maliyetlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı da TTT projesinin yaratığı fayda ve maliyetlerin topluluk üyeleri arasında nasıl paylaşıldığının ortaya konulmasıdır. Çalışma amaçlarının gerçekleştirilmesi için yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile veriler toplanmış ve betimsel olarak incelenmiştir. Çalışma sonuçları topluluktaki herkesin turizm gelişiminden fayda sağlamadığını göstermektedir. Benzer şekilde turizm gelişiminden fayda sağlayanların projeye daha olumlu yaklaştıkları görülmektedirÖğe Turizm Sektöründe Yaşanan Krizin İstanbul'da Faaliyet Gösteren 3, 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerine Etkileri ve Çözüm Önerileri(Çağ Üniversitesi, 2017) Toksöz, Derya; Dalgıç, Ali; Birdir, KemalKriz, bir örgütün, bölgenin ya da ülkenin içsel veya dışsal çevresinde oluşan olumsuz gelişmelerden dolayı ortaya çıkan, faaliyetleri sekteye uğratan, insanları fiziksel ve zihinsel olarak tehdit eden, normal yönetsel yöntemleri kullanarak aşılması zor görülen ve planlı olmayan bir olaydır. Birçok sektörü olumsuz olarak etkileyen kriz, talep yönüyle kırılgan olan turizm sektörünü derinden etkileyen birçok olumsuz sonuca neden olmaktadır. Turizm sektöründe yaşanan büyük krizlerin yarattığı en olumsuz sonuçların, ekonomik kayıplar, turizm sektörüyle bağlantılı olan sektörlerin yaşadığı olumsuzluklar, istihdamda yaşanan kayıplar olduğu söylenebilir. Bu bağlamda, bu çalışmada İstanbul’da faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otellerin yapmış oldukları kriz yöntemi uygulamaları ve olumlu-olumsuz beklentileri araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, konaklama işletmelerinin en çok pazarlama ve insan kaynakları yönetimi alanlarıyla ilgili uygulamalar yaptıkları bulgulanmıştır












