Yazar "İnözü, Julide" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A case study on the implementation of content and language integrated learning in teaching vocabulary to young learners(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Nebioğlugil, Metin; İnözü, JulideGünümüzde çocuklara İngilizce öğretimi programlarına olan ilgi hızlı bir şekilde artmakta ve be nedenle birçok veli çocuklarına daha iyi eğitim fırsatı sunmak istemekte bunun bir sonucu olarak yabancı dil öğretimi daha erken yaşlara kadar inmektedir. Bu ilgi okul, dil kursları ve eğitimcileri daha yeni bilgi ve becerilere ulaşmak zorunda bırakmaktadır. "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme" yönteminin yaklaşık 15 yıldır Avrupa'da bir çok okulda erken yaşta yabancı dil öğrenimini etkin hale getirmek için kullanıldığı görülmektedir. Araştırmalar "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme" nin yabancı dil öğreniminde etkin ve önemli sonuçlara ulaştığını doğrulamaktadır. Bu konuda Coyle, Holmes and King, 2009 "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme"nin okul çağındaki çocukların yabancı dil öğrenimine ilgi, isteklendirme ve kelime bilgilerini artıran bir yöntem olduğu görüşünü savunmaktadır. Türkiye bağlamında, çocuklara etkin pedagojik yaklaşımlar yoluyla İngilizce öğretimi halen çözülmeyi bekleyen konular arasındadır. Bu araştırmanın amacı, Adana, Özel Burç Vural Ortaokulu 5. sınıflarda, "Dil ve İçerik Bütünleşik Öğrenme" uygulaması ile çocukların kelime öğrenimine nasıl gerçekleştiğini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada veri toplama araçları olarak Kelime Bilgisi Ölçeği, Sınıf Gözlemleri ve resmi olmayan görüşmeler kullanılmıştır. Sonuçlar içerik analizi ve yinelenmiş ölçümler için varyans analizi (ANOVA) ile değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler uygulamanın olumlu sonuçlarını bize göstermiştir.Öğe A case study: two teachers' reflections on the ELP in practice(Oxford Unıv Press, 2010) Sahinkarakas, Sehnaz; Yumru, Hülya; İnözü, JulideWe conducted an action research study with a group of EFL teachers in our local area in order to establish the grounds for the use of the European Language Portfolio (ELP) and the Common European Framework of Reference in local state schools. This paper reports on the way we conducted this study and the cycles we went through, specifically focusing on two teachers' experiences of the ELP in practice.Öğe The influence of efl context on the teacher beliefs of a native english-speaking teacher(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Demir, Adnan; İnözü, Julide1970'ler dil öğrenimi ve öğretimi alanındaki araştırmada odağın süreç-sonuç yaklaşımından uzaklaşıp öğretmenlerin ve onların bilişlerinin çalışmasına kaydığı bir paradigma değimine tanık oldu. Bu değişim öğretimin yalnızca davranışsal olarak değil aynı zamanda bir bilişsel süreç ve öğretmenlerin de "dış reçetelerin mekanik uygulayıcıları" (Borg, 2006, s. 7) değil de sınıftaki karar vericiler olarak görülmesine sebep oldu. Öğretmen bilişi öğretmenlerin ne bildiği, ne düşündüğü ve neye inandığını araştıran ayrı bir araştırma alanı olarak ortaya çıktı. Takip eden on yıllarda öğretmen inanışlarının doğası, nasıl gelişip değiştikleri ve öğretmen inanışları ile uygulamaları arasındaki ilişkiyi konu alan artan sayıda araştırma yapıldı. Öğretim ortamı öğretmen inanışları ve bu inanışların uygulanmasını etkileyen faktörlerden biridir. Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce bağlamının ana dili İngilizce olan bir öğretmenin öğretmen inanışları üzerindeki etkisini anlamaya çalışmaktadır. Bu amaçla, Türkiye'de çalışan ana dili İngilizce olan bir öğretmen amaçlı örnekleme yoluyla seçildi. Veri toplama altı aylık bir süre boyunca gözlem, yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme, anlatı, ev ziyareti ve günlük tutma gibi veri toplama araçları kullanılarak yapıldı. Gözlem ve görüşmeler kaydedildi, çözümlendi ve ilgili ve yinelenen temalar için kodlandı. Veriler açık, eksensel ve seçici kodlama aşamaları kullanılarak analiz edildi (Strauss & Corbin, 1998). Açık kodlama aşamasında, veriler paragraf paragraf bağlamın katılımcının öğretmen inanışlarının oluşumu ve sınıf uygulamaları üzerindeki etkisini gösteren örnekleri tespit etmek amacıyla kodlandı. Eksensel kodlama evresinde, veriler kodlama paradigması kullanılarak yeni şekillerde birleştirildi. Elde edilen temalar benzerlikler, sebep-sonuç ilişkileri vs. tespit etmek amacıyla yeniden analiz edildi. Açık kodlama aşamasında ulaşılan alt kategoriler özellik ve boyut tespiti için analiz edilerek eksensel kodlama aşamasında ana kategorilere ulaşıldı. Son aşama olan seçici kodlama evresinde temel kategori tanımlandı ve diğer kategorilerle ilişkisi sistematik bir yolla yapıldı. Bu işlem eksensel kodlama evresinde ulaşılan ana kategorilerin ortak özellikleri, sonuçları, ilişkileri vs. göz önünde bulundurularak yapıldı. Mevcut çalışma bağlamın öğretmenlerin inanışları ve onların pedagojik uygulamaları üzerinde belli bir etkiye sahip olduğunu buldu. Çalışma aynı zamanda katılımcı öğretmenin inanışlarında meydana gelen değişimin bilişsel olmaktan çok davranışsal olduğu ve bağlamın etkisinin öğretmenlerin hangi inanışları uygulama koyduğu konusunda daha belirgin olduğu sonucuna vardı.