EFL teachers' preferences for teacher learning activities in a professional development course
Özet
The Turkish Ministry of National Education (MEB) renewed English language teaching programs for the primary and the secondary state schools in Turkey (MEB, 2013). This renewal requires teachers to employ new approaches to teaching English. Several in-service teacher-training (INSETT) programs are organized by MEB to help EFL teachers to cope with the requirements of the recently prepared language teaching reform. This study was designed to express secondary state school EFL teachers' expectations from the INSETT programs by identifying their perceptions of the most influential teacher learning activities that contribute to their learning and their suggestions related to the improvement of INSETT policies. The findings indicated that the teachers value practical and experiential activities that help them to learn how to observe and assess their teaching practices and themselves as teachers. The findings also covered the teachers' suggestions regarding INSETT guidelines to be set in areas such as the identification of teacher needs; the organizational features; matching the content focus of the programs to the strategies used by the trainers; establishing a culture of empowerment at schools; and building local teacher networks.
Kaynak
Proceedıngs of the 1st globelt conference on teachıng and learnıng englısh as an addıtıonal languageCilt
199Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Characteristics of an effective English language teacher: Students' and teachers' perceptions
Üstün, Didem (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma etkili İngilizce öğretmeninin tanımını Erciyes Üniversitesinde çalışmakta olan 44 İngilizce öğretmeni ve hazırlık okulunda İngilizce öğrenmekte olan 235 öğrenci ile araştırmıştır. Araştırma öz bildirim ölçekli ... -
Teachers' perceptions of reliablity and validity in teacher made examinations
Şahin, Ayşe (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, öğretmenlerin öğretmenler tarafından hazırlanan sınavların geçerliliği ve güvenirliliği ile ilgili algılarını incelemiştir. Bu çalışma ayrıca öğretmenlerin sınav hazırlarken güvenilirliği ve geçerliliği sağlamak ... -
Intercultural competence and foreign language teachers: a case study of three teachers in a Turkish high school
Koç, Gamze (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, kültürlerarası iletişim becerisini öğretmeye yönelik olumlu tutum sergileyen İngiliz dili öğretmenlerini incelemek. Araştırma, toplu vaka çalışması olarak dizayn edilmiş olup, araştırmanın katılımcıları ...