dc.contributor.author | Öncel, Selda | |
dc.date.accessioned | 2021-09-21T13:22:16Z | |
dc.date.available | 2021-09-21T13:22:16Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-01-25 | |
dc.identifier.citation | Öncel, Selda.(2021).The needs of secondary school EFL teachers for an in-service teacher training program. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1603 | |
dc.description.abstract | This study was carried out to determine EFL teachers' needs for INSET programs. Specifically, this study intends to find out secondary school EFL teachers' needs for INSET programs concerning aspects of adaptation of teaching methods, emphasis on language skills, technology utilization, classroom environment, instructional practices and material development. Finally, the study aims to inquire whether there is a significant difference in secondary school EFL teachers' needs for INSET programs in respect of gender, working at state or private secondary school, age, years of experience and education level. The data in the present study were collected from 129 EFL teachers working in secondary schools in Diyarbakır. Both qualitative and quantitative research methodologies were used in the study. In this mixed research design, the data was collected through the English Teachers' Need Assessment Questionnaire and semi-structured interview. The collected quantitative data were analyzed using descriptive analysis and was supported by qualitative analysis of the semi-structured interviews through pattern coding. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına saptamak için yürütüldü. Bu çalışma özellikle ortaöğretim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin öğretim yöntemlerinin uyarlanması, dil becerilerinin uygulanması, teknoloji kullanımı, sınıf ortamı, sınıf uygulamaları ve materyal geliştirme üzerine hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemeyi hedeflemektedir. Bu çalışmada son olarak, ortaöğretim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarında cinsiyet, çalışılan okul türü, yaş, mesleki tecrübe ve mezun olunan lisans programı açısından önemli bir farklılık olup olmadığı araştırılmaktadır. Bu çalışmadaki veriler Diyarbakır'da ortaöğretim kurumlarında çalışan 129 İngilizce öğretmeninden toplanmıştır. Çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma metotları kullanılmıştır. Bu karma araştırma yönteminde veriler İngilizce öğretmenlerinin İhtiyaç Değerlendirme Anketi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Toplanan nicel veriler SPPS ile analiz edilirken, nitel veriler kodlama yöntemi ile analiz edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | In-service teacher training programs | en_US |
dc.subject | Teachers' needs | en_US |
dc.subject | Secondary school EFL teachers | en_US |
dc.subject | Professional development | en_US |
dc.subject | Hizmet içi öğretmen eğitim programları | en_US |
dc.subject | öğretmenlerin ihtiyaçları | en_US |
dc.title | The needs of secondary school EFL teachers for an in-service teacher training program | en_US |
dc.title.alternative | Ortaöğretim kurumlarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |