Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 377, listelenen: 261-280
-
Contribution of games in teaching English to young learners
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)İngilizcenin önemi günden güne artmaktadır. Gerekliliğinin farkına ne kadar çok varılırsa, etkili bir öğretme ve öğrenme ortamı hazırlamanın önemi de bir o kadar artar. Oyunların derslerde kullanımıyla dil öğrenme rahat ... -
Examining the influence of flipped classroom on students learning English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı İngilizceyi yabancıdil olarak öğrenen yüksek öğretimdeki öğrencilerin tersine eğitimden nasıl etkilen diğini ve bu eğitim hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Bu çalışma ayrıca tersine eğitim koşulları ... -
The perspectives of the students who live in locationally disadvantaged area on cultural and intercultural elements
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Son yıllarda kültürel ve kültürlerarası öğeler oldukça vurgulanmaktadır. Söz konusu değerli öğeleri öğrenmek, samimi ve başarılı iletişim için bir anahtar görevindedir. Yaygın bir dil öğrenmek ise, dünya çapındaki arkadaşlık ... -
English teachers' classroom assessment practices and their vi̇ews about the ethics of classroom assessment practices
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin sınıf değerlendirme alıştırmaları ve sınıf değerlendirme çalışmalarının etik boyutu hakkındaki görüşlerini, öğretmenlerin çalıştıkları eğitim seviyesi, öğretmenlik deneyimleri, çalıştıkları ... -
The use of songs in teaching vocabulary to young learners in a foreign language teaching classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma öğrencilerin şarkılar aracılığı ile nasıl kelime öğrendiklerini ve öğrencilerin şarkılarla kelime öğrenimine nasıl tepki verdiklerini de bulmayı hedeflemiştir. Çalışma ekimden nisana kadar yedi aylık bir süreci ... -
Foreign language anxiety in English language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma, yabancı dil kaygısı sorununu hem yabancı dil öğrencilerinin hem de öğretmenlerinin bakış açısından inceleyerek literatüre katkı sağlar. Bu çalışma aynı zamanda hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizce derslerindeki ... -
Intercultural competence and its reflection in the beliefs of Turkish teachers of English with regard to their teaching practices
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin kültürlerarası edinç hakkındaki görüşleri ile bunun öğretim uygulamalarına yansımasını ortaya çıkarmaktır. Çalışmaya 52 kadın ve 24 erkek olmak üzere toplam 76 ... -
The students' perceptions of literary texts in university level reading courses
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın temel amacı, üniversitelerdeki okuma derslerinde edebi metinlerin kullanımının ne derece etkili ve faydalı olabileceğini ortaya çıkartmaktır. Ayrıca bu çalışma, İngilizce Eğitimi'nde edebi metinlerin kullanımının ... -
An investigation of causes of Turkish EFL students' reticence in foreign language classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Son yıllarda yabancı dil eğitiminde, dilbilgisi temelli eğitimden dili iletişim amaçlı kullanmaya yönelik bir eğitime doğru bir değişim gerçekleşmektedir. Bu bağlamda bir dili konuşabilmek ve o dili iletişim ihtiyaçlarını ... -
An investigation of motivational self system of students learning English as a foreign language at a university context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışma, ikinci dilde öz-motivasyon kapsamında üniversite öğrencilerinin İngilizce dil motivasyonunu analiz edip anlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, veri toplamak için Taguchi, Magid and Papi'nin (2009) geliştirdiği ... -
Investigating pragmatic information in an efl coursebook: A case of "yes you can"
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu niceliksel çalışma söz eylemlerin iletişimsel işlevi üzerine odaklanmayı amaçlamıştır ve bu çerçevede Türkiye' de lise düzeyindeki okullarda kullanılmak üzere hazırlanan Yes You Can A1.1 ve Yes You Can A2.1 ders ... -
Teacher beliefs and perceptions about creative writing in EFL classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu araştırma bir hazırlık okulunda çalışan İngilizce okutmanlarının yaratıcı yazmayı nasıl tanımladıklarını ortaya çıkarmak üzere yapılmıştır. Bu araştırmanın temelindeki varsayım okutmanların inançları arkasında farklı ... -
An investigation on the effects of using cognitive and metacognitive strategies to enhance university students' reading skills
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı öğrencilerin İngilizce bir metni okurken strateji kullanımındaki mevcut durumlarını anlamak, ayrıca bilişsel ve üst bilişsel strateji eğitimi sonrası strateji kullanımlarında ne ölçüde artış olduğunu ... -
Impact of games on teaching vocabulary: A case study with sixth grade Turkish students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Birçok kişi bir yabancı dili öğrenmeyi zaman alıcı, zor ve sıkıcı bulur fakat bu, bu şekilde olmak zorunda değildir. Oyunların derslere dahil edilmesiyle dil öğrenme rahat bir ortamda keyifli ve verimli olabilir. Bu tez, ... -
Learning strategies of foreign language learners in an EFL classroom
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın temel amacı İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından kullanılan yabancı dil öğrenme stratejilerini bulmaktı. Ayrıca, bu çalışma en çok ve en az sıklıkla kullanılan yabancı dil öğrenme ... -
A case study: Gamification and its effect on motivation of learners of English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma oyunlaştırma yönteminin öğrencilerin genel dil motivasyonlarına etkide bulunup bulunmayacağını ve bu yönteme karşı öğrencilerin tutumlarını araştırmayı amaçlar. Bu çalışma Zirve Üniversitesi Yabancı Diller ... -
Promoting speaking strategies in ESP through drama
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı mesleki ingilizce eğitimi alan Fizyoterapi ve Beslenme Diyetetik bölümü üçüncü sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini incelemek ve tiyatro yöntemi kullanarak bu öğrencilerin konuşma becerilerini ... -
A case study on a vocabulary development program based on multiple intelligence theory
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)İngilizce Öğretimi günden güne daha önemli oluyor. Dahası, kelime öğretimi dil öğretiminde çok önemli bir şey, çünkü kelimler hislerimizi, duygularımızı ve fikirlerimizi göstermede önemli bir rol oynuyor. Bu yüzden, ... -
A case study on collaborative group activities to reduce EFL learners' foreign langauge speaking anxiety in a university context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Eğitimcilerin pek çoğu eğitim ortamlarındaki faktörlerden etkilenmektedir. Bu faktörler çoğunlukla öğrencilerin motivasyonu, tutumları ve başarılı dil öğrenme süreçlerini gerçekleştirmek için harcadıkları çabalar üzerinde ... -
Effect of bilingualism on foreign language skills: A comparison of bilinguals and monolinguals
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bir bireyin günlük yaşamında iki dili aktif bir şekilde kullanması veya iki dil üzerinde kontrolü olan iki dillilik kavramı, küreselleşme ve bunun sonucu olarak insanların göç etmesinin sonucu olabilir. Bu kavram araştırmacılar ...