An investigation on the effects of using cognitive and metacognitive strategies to enhance university students' reading skills
Özet
Bu çalışmanın amacı öğrencilerin İngilizce bir metni okurken strateji kullanımındaki mevcut durumlarını anlamak, ayrıca bilişsel ve üst bilişsel strateji eğitimi sonrası strateji kullanımlarında ne ölçüde artış olduğunu incelemektir. Katılımcılar 18 ve 21 yaş arası 27 hazırlık sınıfı öğrencileridir. Çalışma Malatya, Türkiye'deki İnönü Üniversitesinde yürütülmüştür. Veri toplama prosedürü iki dönemden oluşmaktadır. Birinci dönem, 2015-2016 akademik yılının ilk yarısı son dört haftasında, ikinci dönem, 2015-2016 akademik yılının ilk dört haftasında gerçekleşmiştir. Araştırmacı, okuma stratejisi eğitiminde birinci dönem daha çok bilişsel strateji eğitimine, ikinci dönemde ise üst bilişsel strateji eğitimine odaklanmıştır. Bu çalışmadaki metodolojik yaklaşım olgu çalışmasına dayalı karma metottur. Veri triangülasyonu için hem nicel hem de nitel metot izlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, sesli düşünme protokolü, öğrenci ve araştırmacı günlükleri yolu ile toplanan niteliksel veriler betimsel olarak değerlendirilmiştir. Niceliksel veriler SPSS 2.0 versiyonuna yüklenerek istatiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular, sekiz haftalık bir strateji eğitimi sonrasında öğrencilerin strateji kullanımlarını arttırdıklarını ortaya koymuştur. Sonraki üst bilişsel okuma stratejileri araştırmalarının daha uzun bir zamanda yürütülmesi önerilmiştir. This study aimed to find out the students' current situation regarding their use of reading strategies while they read texts written in English, and to investigate to what extent cognitive and metacognitive strategy training increases the students' reading strategy use. The Participants were 27 preparatory class students aged between 18 and 21 years old. The study was conducted at Inonu University in Malatya, Turkey. The data collection procedure consisted of two periods. The first period was carried out during the last four weeks of the first semester in 2015-2016 academic year. The second period was completed during the first four weeks of the second semester in 2015-2016 academic year. In the first period of the reading strategy instruction, the researcher mainly focused on cognitive strategy training and in the second period on metacognitive reading strategies. The methodological approach taken in the study was a mixed methodology based on a case study. In order to triangulate the data, both quantitative and qualitative methods were used. Qualitative data collected from the follow-up semi-structured interviews, think-aloud protocol, learner and researcher's diaries were descriptively analyzed. Quantitative data were imported into SPSS version 2.0, and then statistically analyzed. The findings of the study revealed that the students increased their strategy use after an eight-week strategy training program. A future study investigating metacognitive reading strategies was suggested to be conducted over a longer period of time.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]