Teacher beliefs and perceptions about creative writing in EFL classes
Özet
Bu araştırma bir hazırlık okulunda çalışan İngilizce okutmanlarının yaratıcı yazmayı nasıl tanımladıklarını ortaya çıkarmak üzere yapılmıştır. Bu araştırmanın temelindeki varsayım okutmanların inançları arkasında farklı algıların var olmasıdır. Çalışmaya on üç İngilizce okutmanı katılmıştır. Bu çalışmada, dört farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. İlk olarak, İngilizce okutmanlarının inançları hakkında genel bir fikir edinmek için yarı yapılandırılmış röportajlar aracılığıyla veri toplanmıştır. İkinci olarak, okutmanların algılarını detaylı anlamak için kontrol listesi verilmiştir. Ve sonra, daha önce toplanan verilerin ışığında sirkülasyonu sağlamak için hedef grup röportajı yapılmıştır. Son olarak, gerektiğinde alan notları kullanılmıştır. Çalışmanın doğası gereği, ortaya çıkan temaları belirlemek için içerik çözümlemesi yapılmıştır. Sistematik sınıflandırmadan sonra içerik tanımlanmıştır. Farklı araçlardan elde edilen veri eşleştirilmiş ve kıyaslanmıştır. Sonuçlar, İngilizce okutmanları arasındaki öğretmen inanışları hakkındaki benzerlikleri ve farklılıkları açık bir şekilde yansıtabilmek için literatürle karşılaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen inanışları, algılar, yazma, yaratıcı yazma, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflar, İngilizce okutmanları This exploratory research was carried out so as to discover how EFL instructors working at a preparatory school at a state university define creative writing. The underlying assumption behind this exploratory research was that different perceptions existed behind the instructors' beliefs. Thirteen EFL instructors participated in the study. In this study, four types of instruments were used for the data collection. First of all, the data was gathered through semi-structured interviews to have a general idea about EFL instructors' beliefs. Secondly, they were given a checklist to have a deeper understanding of their perceptions. And then, a focus group interview was applied in the light of the previous data for the circulation. Finally, field notes were used when it was necessary. Due to the nature of the study, content analysis was conducted to identify the emerging themes. After the systematic classification, the content was described. The data gathered by different tools was matched and compared. The results were compared to the literature to be able to reflect the similarities and differences about teacher beliefs among EFL instructors explicitly. Keywords: Teacher beliefs, perceptions, writing, creative writing, EFL classes, EFL instructors.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]