Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorBuğra, Cemile
dc.date.accessioned2019-07-23T06:26:27Z
dc.date.available2019-07-23T06:26:27Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/705
dc.description.abstractBu araştırma bir hazırlık okulunda çalışan İngilizce okutmanlarının yaratıcı yazmayı nasıl tanımladıklarını ortaya çıkarmak üzere yapılmıştır. Bu araştırmanın temelindeki varsayım okutmanların inançları arkasında farklı algıların var olmasıdır. Çalışmaya on üç İngilizce okutmanı katılmıştır. Bu çalışmada, dört farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. İlk olarak, İngilizce okutmanlarının inançları hakkında genel bir fikir edinmek için yarı yapılandırılmış röportajlar aracılığıyla veri toplanmıştır. İkinci olarak, okutmanların algılarını detaylı anlamak için kontrol listesi verilmiştir. Ve sonra, daha önce toplanan verilerin ışığında sirkülasyonu sağlamak için hedef grup röportajı yapılmıştır. Son olarak, gerektiğinde alan notları kullanılmıştır. Çalışmanın doğası gereği, ortaya çıkan temaları belirlemek için içerik çözümlemesi yapılmıştır. Sistematik sınıflandırmadan sonra içerik tanımlanmıştır. Farklı araçlardan elde edilen veri eşleştirilmiş ve kıyaslanmıştır. Sonuçlar, İngilizce okutmanları arasındaki öğretmen inanışları hakkındaki benzerlikleri ve farklılıkları açık bir şekilde yansıtabilmek için literatürle karşılaştırılmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen inanışları, algılar, yazma, yaratıcı yazma, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflar, İngilizce okutmanlarıen_US
dc.description.abstractThis exploratory research was carried out so as to discover how EFL instructors working at a preparatory school at a state university define creative writing. The underlying assumption behind this exploratory research was that different perceptions existed behind the instructors' beliefs. Thirteen EFL instructors participated in the study. In this study, four types of instruments were used for the data collection. First of all, the data was gathered through semi-structured interviews to have a general idea about EFL instructors' beliefs. Secondly, they were given a checklist to have a deeper understanding of their perceptions. And then, a focus group interview was applied in the light of the previous data for the circulation. Finally, field notes were used when it was necessary. Due to the nature of the study, content analysis was conducted to identify the emerging themes. After the systematic classification, the content was described. The data gathered by different tools was matched and compared. The results were compared to the literature to be able to reflect the similarities and differences about teacher beliefs among EFL instructors explicitly. Keywords: Teacher beliefs, perceptions, writing, creative writing, EFL classes, EFL instructors.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce okutmanlarıen_US
dc.subjectİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflaren_US
dc.subjectyaratıcı yazmaen_US
dc.subjectÖğretmen inanışlarıen_US
dc.subjectalgılaren_US
dc.subjectyazmaen_US
dc.subjectTeacher beliefsen_US
dc.subjectperceptionsen_US
dc.subjectEFL instructorsen_US
dc.subjectwritingen_US
dc.subjectcreative writingen_US
dc.subjectEFL classesen_US
dc.titleTeacher beliefs and perceptions about creative writing in EFL classesen_US
dc.title.alternativeİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda yaratıcı yazmaya dair öğretmenlerin inançları ve algılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster