Güncel Gönderiler: İngiliz Dili Eğitimi
Toplam kayıt 388, listelenen: 241-260
-
Developing efl instructors' reflective teaching through collaborative action research and peer observation
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma özellikle ortak eylem araştırması ve akran gözlemi programlarına katılmanın İngilizce okutmanlarının yansıtıcı öğretim uygulamalarına katkısı ile ilgilidir. Bir çok profesyonel gelişim programı eğitimcilerin ... -
English language instructors' views and practices of intercultural competence activities at university contexts
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)21. yy ile birlikte tüm dünyada hakim olan küreselleşmenin bir yansıması olarak günümüzde gerek ticaret gerek eğitim gibi bir çok alanda uluslararasılaşma terimi daha sık kullanılmaya başlanmıştır. Ticaret, eğitim ya da ... -
The contributions of using key-pal as A communication tool for english as A foreign language secondary school students
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırma bir klavye arkadaşına sahip olmanın bir Türk ortaokulunda 7. Sınıf öğrenciler için İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme sürecindeki katkılarının ne olduğunu bulmak için yapılmıştır. On ortaokul öğrencisinin ... -
Teaching grammar structures through songs
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Dil öğretiminde şarkıların kullanımı geniş ölçüde araştırılmış ve araştırmacılar şarkıların dil öğretimi üzerinde olumlu etkisi olduğunu ortaya koymuşlardır. Şarkıların dil bilgisi yapılarını öğretme üzerindeki etkilerini ... -
Intercultural competence and foreign language teachers: a case study of three teachers in a Turkish high school
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, kültürlerarası iletişim becerisini öğretmeye yönelik olumlu tutum sergileyen İngiliz dili öğretmenlerini incelemek. Araştırma, toplu vaka çalışması olarak dizayn edilmiş olup, araştırmanın katılımcıları ... -
An investigation of Turkish police officers' motivational variables in learning English as a foreign language
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Küreselleşme ile birlikte ülkelerin kendilerini içe kapatma ve dış dünyadaki gelişmelere duyarsız kalma düşünceleri ortadan kalkmıştır. Bunun bir sonucu olarak insanların çağa ayak uydurma, yurtdışında çalışma, eğitim alma ... -
A case study on critical reading strategy training
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda Okuma Becerileri derslerinde eleştirel okuma stratejilerinin uygulanmasının faydalarını gözlemlemek ve araştırmak üzerine yapılmıştır. Çalışmanın amacı ... -
The use of gamification in teaching foreign language vocabulary for beginners
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Hiç şüphe yok ki, bugünün dünyasında teknoloji hayatımızda hatırı sayılır bir yer tutmaktadır. Teknolojinin artan kullanımı ile öğretmenler oyunlaştırmaya ve oyun mekaniklerine derslerinde yer vermeye başladılar. Yabancı ... -
The reasons for undesirable behaviors among English language learners
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma ilk olarak yüksek öğretimdeki dil sınıflarında genel olarak karşılaşılan istenmeyen davranışları ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Çalışmanın ikinci amacı, dil öğrenme sürecinden kaynaklanan istenmeyen davranışları ... -
The relationship between university students' epistemological and foreign language learning beliefs
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin epistemolojik ve yabancı dil öğrenimine dair inançları araştırılmıştır. Bu doğrultuda, Şırnak Üniversitesinde okuyan 157 kız 145 erkek olmak üzere 302 birinci sınıf öğrencisi çalışmaya ... -
The implementation of cooperative learning strategies in English language teaching classes
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın temel amacı İngilizce okutmanlarının işbirlikli öğrenmeyi uygulama kararlarını etkileyen faktörleri incelemektir.İşbirlikli öğrenme yöntemi en verimli öğrenme yöntemlerinden biri olarak değerlendirilmektedi ... -
Olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine etki eden faktörler: Z kuşağı tüketicilerinin görüşlerini belirlemeye yönelik bir araştırma
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Teknolojik alandaki hızlı gelişmelere bağlı olarak tüketicilerin satın alma süreçlerinde etkilendikleri bilgi kaynakları da çeşitlenmiştir. Bu kaynaklar arasında yaygın olarak kullanılan ağızdan ağıza pazarlama yöntemi ... -
Foreign language speaking test anxiety and the investigation of potential underlying sources
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma, Harran Üniversitesi'nde isteğe bağlı hazırlık programı eğitimi gören öğrencilerin yabancı dil konuşma sınavı kaygısı hissedip hissetmediklerini ve eğer hissediyorlarsa, bu kaygının altında yatan sebepleri ortaya ... -
A case study: factors affecting EFL self-concept formation regarding the role of social comparison
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu örnek vaka çalışması, 10. sınıf bir lise öğrencisinin yabancı dil olarak İngilizce benlik kavramının oluşumunu etkileyen faktörleri ve sosyal karşılaştırmaların İngilizce benlik kavramının oluşumundaki rolünü araştırmak ... -
An evaluation of a course book in the development of intercultural competence
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Türkiye Avrupa Ortak Yabancı Dil Kriterleri Çerçevesine dayalı olan yeni bir Yabancı Dil Öğretme Programına başlamıştır. Bu programın amaçlarından bir tanesi yabancı dil derslerinde öğrencilerde kültürlerarası beceriyi ... -
An investigation on the implementation of project based learning in ELT
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Teknolojik gelişmelerden dolayı ve küreselleşmenin bir sonucu olarak, bilginin önemi son on yıl içerisinde artarak değişim göstermiştir. Eğitim bilginin ve öğrenmenin temel aracı olduğu için, bu değişiklikler aynı zamanda ... -
Understanding the complex nature of language learner autonomy
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu nitel çalışma, üç örnek vakanın özerkliğini araştırmak için yürütülmüştür. Araştırma Tassinari tarafından 2012 yılında geliştirilen Öğrenen Özerkliği Dinamik Model'ine dayandırılmıştır. Bu model öğrenen özerkliğinin ... -
Professional development of secondary EFL teachers: Lessons from Turkey
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Öğretmenlerin mesleki gelişimiyle ilgili çalışmalar artmaktadır. Bununla birlikte, öğretmenlerin mesleki gelişiminde kültürler arası deneyimler detaylı bir şekilde incelenmelidir. Son yıllarda, hükümetler bu alanda başarı ... -
An investigation on the problems EFL students experience in language learning process
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Değişen ve gelişen dünyanın aksine ülkemizde özellikle yabancı dil öğretimi ve öğrenimi konusunda yaşanan sorunlar ile bu sürece karşı olan algı ve tutumlar değişme göstermemektedir. Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce ... -
The effects of peer tutoring in learning English as a foreign language at a secondary school
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Sosyal öğrenme teorisi olarak, akran öğretimi, öğrencilerin öğreterek öğrenmelerine imkân verir. Öğrenciler okulda öğretim uygulamak için doğal bir çalışma alanına sahiptirler. Öğretmeye çalışır ve öğrenmeyi inceleyerek ...