The relationship between university students' epistemological and foreign language learning beliefs
Özet
Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin epistemolojik ve yabancı dil öğrenimine dair inançları araştırılmıştır. Bu doğrultuda, Şırnak Üniversitesinde okuyan 157 kız 145 erkek olmak üzere 302 birinci sınıf öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Nicel very toplama aracları olarak BALLI ve EBQ anketleri; nitel veri toplamak amacıyla görüşme yöntemi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, yüzdelikler, ortalamalar; öğrencilerin epistemolojik ve yabancı dil öğrenimine ilişkin inançlarının, cinsiyet ve alan değişkenlerine göre karşılaştırılmasında t-Testi; epistemolojik ve yabancı dil öğrenimine dair inançları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson r. Korelasyon Testi kullanılmıştır. Çalışmada, üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançların öğrenmenin çaba ve yeteneğe bağlı olduğu alt boyutlarında gelişmiş inançlara sahip oldukları, tek bir doğrunun olduğuna dair inanç boyutunda ise kararsız oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin yabancı dil öğrenimine ilişkin ise birçok inança sahip oldukları gösterilmiştir. Öğrencilerin epistemolojik ve yabancı dil inançları arasında zayıf fakat anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin öğrenmenin yeteneğe bağlı olduğuna yönelik olarak erkek öğrencilere göre nispeten daha gelişmiş inançlara, yabancı dil öğrenimine ilişkin ise kız ve erkek öğrencilerin benzer inançlara sahip oldukları bulunmuştur. Sosyal alan öğrencilerinin epistemolojik inançların öğrenmenin çabaya ve yeteneğe bağlı olduğu boyutlarında pozitif bilim alanları öğrencilerine göre nispeten daha gelişmiş inançlara sahip oldukları, yabancı dil öğrenmeye dair inançların öğrenmenin doğası boyutuyla ilgili yine sosyal alan öğrencilerin daha duyarlı oldukları ortaya çıkarılmıştır. In this study, the relationship between epistemological and foreign language learning beliefs of university students in a Turkish university context was investigated. The study also analysed the students' beliefs regarding gender and field of study variables. In this regard, 157 males and 145 female freshmen studying at Şırnak University participated in the study. To collect data, the EBQ and the BALLI questionnaires and interviews were used. Descriptive statistics, frequencies, means, independent sample t-test to reveal the differences between the variables, and Pearson correlations were used to analyse the relationship between the participants' epistemological and FLL beliefs, while coding and content-analysis techniques utilized to analyse qualitative data. The results revealed that university students had sophisticated epistemological beliefs in terms of learning depends on effort and ability dimensions of the EBQ, while they were uncertain about one single truth dimension. The study also revealed that the participants held various beliefs related to foreign language learning. There was a significant and slight relationship between students' epistemological and FLL beliefs. The students' epistemological beliefs differed slightly regarding learning depends on ability dimension of the EBQ in favour of females, but they did not differ in terms of their FLL beliefs. The students of social science had more sophisticated beliefs in terms of learning depends on effort and ability dimensions than the students of hard science, but they had similar beliefs concerning one single truth dimension of the EBQ. Their beliefs only differed in terms of the nature of language learning dimension of the BALLI.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]