Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zeren, Deniz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Dijital Pazarlama: Ulusal Yazının Bibliyometrik Analizi
    (Çağ Üniversitesi, 2020) Zeren, Deniz; Kaya, Nagihan
    Dijital pazarlama hem tüketici davranışlarında hem de işletmelerin yeni davranış kalıplarını ele alış yöntemlerinde dramatik değişimlere sebep olmuştur. Bu nedenle dijital pazarlama, yaklaşık son 20 yıldır akademik alanda da artan ilgi görmektedir. Bu çalışmanın amacı, dijital pazarlama alanında ulusal yazında yapılan çalışmaları sistematik bir literatür taramasıyla incelemektir. Bu amaçla TR Dizin ve Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) taranarak başlığında, özetinde veya anahtar kelimelerinde dijital pazarlama kavramları geçen toplam 334 çalışma araştırmaya dahil edilerek bibliyometrik analize tabi tutulmuştur. Sonuçlar ulusal yazında 2003 yılından itibaren dijital pazarlama alanında yapılan çalışmaların her geçen yıl yükselen bir ivmeyle arttığını göstermektedir. Dijital pazarlama alanında yapılan çalışmalarda en sık kullanılan anahtar kelimeler dijital pazarlama, sosyal medya pazarlama, mobil pazarlama, dijital içerik pazarlaması, elektronik ağızdan ağıza iletişim ve fenomen pazarlamadır. Sonuçlar ayrıca araştırmaya dahil edilen çalışmalarda sıklıkla kullanılan araştırma yöntemleri, veri toplama yöntemleri, veri analiz yöntemleri, örneklem hacmi, dergilerin yayın performansı, üniversitelerin tez yayımlama performansı ve yıllara göre anahtar kelimelerin değişimi gibi alanları ele alarak gelecek çalışmalara kaynak sunmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Küresel Doğan İşletmelerin Ulusal ve Uluslararası Alan Yazınında Bibliyometrik Analizi
    (Çağ Üniversitesi, 2024) Peker, Danyal; Zeren, Deniz; Güler, Gülay
    Teknolojik gelişmelerin, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemelerinin ve küreselleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan içinde yaşadığımız dijital çağ her şeyi radikal şekilde değiştirmiş, ekonomik hayatta bundan nasibini almıştır. Sanayi toplumunun genel kabulleri artık bilgi toplumunda genel geçerliğini yitirmiş durumdadır. Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ), girişimcilik, dijitalleşme, uluslararasılaşma, yenilikçilik, yalınlık, esneklik, entelektüel sermaye (soyut varlıklar) vb. terimler bu yeni dönemin önemli kavramlarındır. 1990’lı yıllarda ortaya çıkan “Küresel Doğan İşletmeler” (KDİ) kavramı; küçük ve orta büyüklükteki işletmeciliğin, girişimciliğin, uluslararasılaşmanın, yenilikçiliğin ve dijitalleşmenin tam keşişim noktasında yer almaktadır. Bu önemli konum, kavramın akademik açıdan da ilgi görmesine neden olmuştur. Uluslararasılaşma, girişimcilik, yenilikçilik ve dijitalleşmeye olan ilgi sürdükçe kavrama olan ilginin de artarak sürmesi öngörülmektedir. Bu nedenle bu çalışma ile küresel doğan işletmeler kavramının alan yazındaki tarihsel genel gelişimi anlaşılmaya çalışılmış, kavram üzerine yapılan akademik yayınlar hem uluslararası hem de ulusal bazda listenmiş, tasnif edilmiş, analiz edilerek ileride yapılacak çalışmalara referans oluşturması amaçlanmıştır. Bu bağlamda, çalışma kapsamında küresel doğan işletmelerin uluslararası ve ulusal alan yazında bibliyometrik bir analizi yapılmıştır. Uluslararası yazında Scopus veri tabanında taranan, 1997-2024 yılları arasındaki 692 akademik çalışma ele alınırken, ulusal yazında YÖKTEZ ve Dergipark veri tabanında 2024 yılına kadar incelenen doktora/yüksek lisans tezi ve akademik çalışmalardan oluşan 36 yayınlık bir koleksiyona ulaşılmıştır. Sonuçlar teorik ve yönetimsel açıdan yorumlanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    METAVERSE: ULUSAL YAZININ BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
    (2024) Güler, Gülay; Zeren, Deniz
    Metaverse tüketicileri ve işletmeleri heyecanlandırarak iş yapış şekillerinde çığır açan bir yenilik olarak gündeme gelen bir kavramdır. Bildiğimiz internetin, bilmediğimiz yönlerine ışık tutan Metaverse, son yıllarda akademik alanda da ilgi görmektedir. Bu çalışmanın amacı, Metaverse alanında ulusal yazında yapılan çalışmaları bibliyometrik analizle incelemektir. Bu amaçla TR Dizin ve Ulusal Tez Merkezi (YÖKTEZ) taranarak, bu veri tabanlarında yer alan ve başlığında, özetinde veya anahtar kelimelerinde Metaverse kavramı geçen toplam 154 çalışma araştırmaya dahil edilerek bibliyometrik analize tabi tutulmuştur. Sonuçlar, ulusal yazında Metaverse ile ilgili ilk çalışmanın 2021 yılında yapıldığını göstermektedir. İzleyen yıllarda kavramın her yıl yükselen bir ivmeyle araştırıldığı anlaşılmaktadır. Metaverse alanında yapılan çalışmalarda en sık kullanılan anahtar kelimeler sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, blok zinciri, NFT, dijitalleşmedir. Sonuçlar ayrıca araştırmaya dahil edilen çalışmalarda sıklıkla kullanılan araştırma yöntemlerinin, veri toplama yöntemlerinin, analiz yöntemlerini ortaya koyarken, dergilerin ve üniversitelerin yayın performansı ve yıllara göre dağılımı gibi alanları da ele alarak gelecek çalışmalara katkı sunmaktadır. Gelecekteki araştırmacıların, Birleşmiş Milletler tarafından belirlenen Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını (SKA) yol haritası oluşturmada kullanmaları tavsiye edilmektedir. Bu bağlamda çalışmada ulusal yazında ihtiyaç duyulan araştırma soruları dört başlık altında (toplumsal ve ekonomik kalkınma, sürdürülebilirlik, küresel işbirliği ve güvenlik, Metaverse endüstrisi ve yeni nesil tüketiciler) toplanmıştır. Geliştirilen araştırma sorularıyla gelecekteki çalışmalara ve literatüre katkı sağlamak amaçlanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Tutundurma Aracı Olarak Fuarlar ve İşletmelerin Fuar Performansına Etki Eden Faktörler
    (Çağ Üniversitesi, 2019) Zeren, Deniz; Bükülmez, Tuğba
    Fuarlar firmaların mevcut ilişkilerini geliştirme, yeni ticari ilişkiler kurma, ürünlerini tanıtma, rekabet ortamı hakkında bilgi toplama ve bilinirliğini artırma imkânı olan belirli bir zaman aralığında gerçekleştirilen ticari etkinliklerdir. Buna karşılık fuarlar sık çalışılan bir araştırma düzlemi değildir. Bu çalışmanın amacı uluslararası tutundurma karması elemanı olarak bu fuarların önemini anlamak, açıklamak ve fuar öncesinde, sırasında ve sonrasında gerçekleştirilen firma faaliyetlerin fuar performansına olan etkisinin ortaya koyabilmektir. Bu amaçla e-posta anketleri yoluyla Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren ve düzenli olarak fuarlara katıldığını belirten 103 firmadan toplanan veriler regresyon analizine tabi tutulmuştur. Bulgular fuar öncesi, sırasında ve sonrasında gerçekleştirilen faaliyetlerin fuar performansı üzerinde pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Sonuçlar işletmeler ve teori açısından değerlendirilmiştir.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim