Yazar "Yalçintaş, Deniz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Review on The Use of Artificial Intelligence and Machine Learning Technologies in The Logistics Sector(2024) Oğuz, Suzan; Yalçintaş, DenizIn recent years, developments in Artificial Intelligence (AI) and MachineLearning (ML) technologies have had profound effects on all sectors. The logistics industry has also become a sector where these technologies are being used to a significant extent. The emergence of intelligent logistics systems offers several opportunities for the advancement of this sector by facilitating digital transformation in supply chain and logistics. The aim of this study is to provide a comprehensive review of recent studies examining the use of AI and ML systems in the logistics industry. In this study, which is designed as a systematic study, firstly, based on the existing literature, the basic concepts, trends, researchers and countries working on AI and ML systems in the logistics sector are examined by bibliometric analysis method. Then, information about the prominent AI and ML systems in logistics is given. It is seen that the most frequently used AI and ML technologies in logistics are Deep Learning, Optimization, Internet of Things (IoT), Data Mining and Predictive Models. The methodologies presented in the study have a practical importance in increasing efficiency, transparency and planning in the logistics.Öğe ANALYSIS OF STUDIES IN THE FIELD OF SUSTAINABLE LOGISTICS WITH VISUAL MAPPING(2024) Oğuz, Suzan; Yalçintaş, DenizIn contemporary society, the notion of \"sustainability\" is progressively assuming significance due to the mounting issues of global warming, drought, uncontrolled industrialization, and insufficient government regulations pertaining to these matters. This research aims to examine the literature on sustainability in logistics from 2007 to 2021, utilizing the VOSviewer visual mapping method. In this direction, a review of recent publications in the relevant field was conducted to determine the terms for searching, leading to the inclusion of concepts such as \"green logistics,\" \"sustainable logistics,\" \"environmental logistics,\" and \"ecological logistics\" in the search query within the Web of Science database. The search yielded a total of 881 publications. The analysis revealed that the highest number of publications (133 publications) was observed in 2019 and the most frequently employed keyword was \"green logistics\". Furthermore, the author with the most publications and highest number of citations was found to be \"Syed Abdul Rehman Khan\" with 814 citations. Concerning the countries' contributions, China emerged as the leading nation with 271 publications. China also claimed the highest number of citations among the countries examined.Öğe Beşeri Sermayenin Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi: AB Ülkeleri ve Türkiye için Ekonometrik Bir Analiz(2024) Oğuz, Suzan; Yalçintaş, DenizBu çalışmanın amacı, 1999-2019 dönem verileri ile Avrupa Birliği ülkeleri ve Türkiye’de beşeri sermayenin ekonomik büyüme ile ilişkisini panel veri analizi yöntemi ile incelemektir. Çalışma kapsamında kurulan model için gerekli olan tüm testler “Arellano, Froot ve Rogers Tahmincisi” modelinin kullanılmasının uygun olduğunu göstermiştir. Yapılan analizler sonrası bulgular, beşeri sermaye ile ekonomik büyüme arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Eğitim harcamalarındaki meydana gelen 1 birimlik bir artış ekonomik büyüme üzerinde 0.5 birimlik artışa neden olurken; sağlık harcamalarında meydana gelen 1 birimlik bir artış ekonomik büyümede 0.15 birimlik bir artış meydana getirmektedir. Çalışmanın bulguları, beşeri sermayenin ekonomik büyüme üzerindeki etkisi ve bu yönde ülkelere örnek olması bakımından önem arz etmektedir.Öğe SOSYAL İNOVASYON ALANINDAKİ YAYINLARIN GÖRSEL HARİTALAMA YÖNTEMİYLE BİBLİYOMETRİK ANALİZİ(2020) Gülmez, Murat; Oğuz, Suzan; Yalçintaş, DenizGünümüzde teknolojik yenilik ve gelişmeler sonucu ortaya çıkan inovasyon, toplumları ve sosyal yaşamı doğrudanetkilemektedir. Bu etkileşim, sosyal inovasyon kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Sosyal inovasyon,sosyal ilerlemeyi desteklemek amacıyla sosyal ve çevresel sorunlara etkili çözümler geliştirme ve uygulamasürecidir. Bu çalışmanın amacı, son yıllarda öne çıkan sosyal inovasyon kavramı ile ilgili yapılmış araştırmalarıbibliyometrik analiz yöntemi ile incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Web of Science veritabanında sosyalinovasyon kavramı kullanılarak 2010-2019 yılları arası baz alınarak tarama yapılmış ve toplamda 579 yayınaulaşılmıştır. Yayınlar, VOSviewer haritalama yöntemi ile görselleştirilmiştir. Analiz sonrası incelenençalışmalarda en sık kullanılan anahtar kelimenin “sosyal inovasyon” olduğu, en fazla yayın yapan ve en fazla ortakyazarlığı olan yazarın Antonius Schröder olduğu ve en fazla atıf alan yazarın Frances R. Westley olduğugörülmektedir. Ayrıca en fazla yayın yapan ülkenin İspanya (90 yayın), en fazla atıf alan ülkenin ise İngiltere (915atıf) olduğu bulgular arasındadır.Öğe TÜKETİCİLERİN İŞBİRLİKÇİ TÜKETİM ÇERÇEVESİNDE PAYLAŞIMNİYETLERİNİ ETKİLEYEN MOTİVASYONLARIN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2020) Yalçintaş, Deniz; Doğrul, Ümit; Özeltürkay, Eda YaşaModern bilgi teknolojisinin gelişmesi ve kıt kaynakların farkındalığı, gittikçe artan gelişmiş çözümlere, mobil araçlara sınırsız erişime ve tüketici davranışlarında değişikliklere neden olmaktadır. Tüketici ve üreticiler arasındaki sınırların kaybolmasıyla birlikte işbirliğine ve paylaşıma dönüştürülen geleneksel tüketim modelinde değişiklikler gözlenmiş ve yeni bir paylaşım olgusu ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı son zamanlarda gelişmiş ekonomiler başta olmak üzere artan bir tüketim eğilimi olarak işbirlikçi (ortak) tüketim yapma niyetini etkileyen faktörlerin tespit edilmesidir. Bu doğrultuda, oluşturulan anketler 187 kişiye uygulanmış ve araştırma kapsamında geliştirilen hipotezler, kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi (PLS-SEM) ile test edilmiştir. Analizler sonuçlarına göre sadece materyalizmin parasal motivasyonu olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ahlaki motivasyonu etkileyen faktörlerin ise gönüllülük ve girişkenliktir. Materyalizm, gönüllülük ve girişkenliğin sosyal motivasyon üzerine etkisi olduğu da saptanmıştır. Her üç motivasyon faktörü işbirlikçi tüketime yönelik tutumu olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca tutumun ise paylaşma niyetine olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir.