Yazar "Ulu, Yasin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi 3-6 yaş grubu çocuklarının davranış problemleri ve anne-baba tutumlarının incelenmesi(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Ulu, Yasin; Ayna, Yunus EmreOkul öncesi 3-6 yaş grubu çocukların davranışları üzerine yurt içi ve yurt dışında birçok çalışma yapılmıştır. Bu davranış problemlerine karşı anne ve babalar farklı şekillerde hareket etmektedirler. Anne-babalar yaşadıkları ortam, aldıkları kültür, eğitimlerine göre davranış problemlerine karşı farklı tutumlar göstermektedirler. Bu nedenle okul öncesi 3-6 yaş grubu çocukların davranış problemlerine anne-baba tutumlarının ilişkisinin incelenmesi amacıyla bu araştırma yapılmıştır. Bu araştırma Karaman il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 10 adet okul öncesi eğitim kurumu arasından, çalışmanın yapıldığı yaz tatilinde açık bulunan 5 okul öncesi eğitim kurumunun toplam 432 öğrencisi içinden 3-6 yaş arasındaki 207 çocuk ve bu çocukların anne babaları üzerinde yapılmıştır. Araştırmada çocukların davranış problemlerine anne-baba tutumlarının ilişkisi "Okul Öncesi Davranış Sorunları Tarama Ölçeği" (OÖDSTÖ) ve "Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği" (PARI)'ne göre belirlenmiştir. OÖDSTÖ'ye göre çocukların "Kendilerine Ait Odası" değişkeniyle, sadece "Düşmanlık-Saldırganlık" toplam puanı arasında sınırda anlamlılık saptanmıştır. PARI'ya göre ise "Ailenin Ekonomik Durumu", çocuğun "Cinsiyeti" ve "Kardeş Sayısı" değişkenleri ile sadece "Demokratik Davranma ve Eşitlik" arasında; Annenin "Eğitim Durumu" ve "Medeni Durumu" ile sadece "Annenin Ev Kadınlığını Reddetmesi" arasında; babanın "Medeni Durumu" ile sadece "Karı Koca Geçimsizliği" arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Sonuç olarak 3-6 yaş çocuklarda kendisine ait odasının olması saldırgan davranışları değiştirebileceği, annenin ev kadınlığını reddetme ve demokratik olma duygusunun eğitime ve boşanmaya bağlı olarak farklılaşabileceği düşünülmüştür.












