Yazar "Tuncel, Filiz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An integration of metacognitive reading strategies in English language lessons(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Tuncel, Filiz; Yumru, Hülya30 yıldan beri üstbilişsel stratejilerin öğrenme sürecindeki rolü tartışılmaktadır. Bu tez, okuduğunu anlamada üstbilişsel okuma stratejilerinin rolünü araştıran bir eylem çalışmasıdır. Çalışmanın asıl amacı, öğrencilerin okuma ödevlerini yaparken, düşünme süreçlerinde farkındalık yaratmak için üstbilişsel strateji eğitimi vermektir. Çalışma, 2013-2014 akademik eğitim döneminde, Adana'da Mehmet Akif Orta Okulunda yapılmıştır. Katılımcı öğrenciler, kolay örnekleme stratejisi kullanılarak seçilmiştir. Çalışma 26 orta seviye İngilizce bilgisine sahip, 13-14 yaş ortalamasında olan 8.sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmacı günlüğü, yarı yapılandırılmış görüşme ve Okuma Stratejileri Anketi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışma sonuçları, üstbilişsel okuma stratejilerinin İngilizce derslerine entegrasyonunun öğrencilere okuduğunu anlamada yardımcı olduğunu ve böylece metinleri kolaylıkla anladıklarını ortaya koymuştur.












