Yazar "Tekeli, Sena" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The effects of cooperative learning on students' writing performance(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) Tekeli, Sena; Kahraman, ErolBu araştırma, kubaşık öğrenmenin öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi başarısını geliştirmedeki etkilerini araştırdı. Araştırmanın amacı kontrol grubunda ve deney grubunda uygulanan ön test ve son test arasındaki farkları bulmak ve ön testler ve son testler sonucunda elde edilen öğrenci başarı puanlarını dikkate alarak kontrol grubunu ve deney grubunu öğrencilerin yazma ve dilbilgisi başarısı açısından karşılaştırmaktı. Örneklem, Tarsus'ta bulunan bir meslek lisesinde eğitim gören 50 öğrencinin bulunduğu iki tane onuncu sınıftan oluşmaktadır. Çalışma 12 hafta sürdü. Deney grubunda bir kubaşık öğrenme yöntemi olan STAD uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi uygulandı. Öğrencilerin yazma becerilerini ve dilbilgisi becerilerini değerlendirmek için, öğrenciler ön test ve son test olarak öyküleyici bir kompozisyon yazmakla görevlendirildi. Öğrencilerin ön testte yaptıkları yanlışlar dikkate alınarak ders planı hazırlandı. Bütün kompozisyonlar iki öğretmen tarafından değerlendirildi. Ön test ve son test sonucundan elde edilen öğrenci başarı puanları SPSS 17 kullanılarak analiz edildi. Analizler sonucunda, yazma becerisi ve dilbilgisi gelişimi açısından deney grubunun ön test ve son test sonuçları arasında önemli farklar bulunurken, kontrol grubunun ön test ve son test sonuçları arasında önemli farklar bulunmadı. Araştırma sonuncunda kubaşık öğrenmenin öğrencilerinin genel yazma becerilerini ve yazmadaki dilbilgisi başarılarını geliştirmede etkili olduğu bulundu.












