Yazar "Tasa, Seyyid Sami" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The impact of technology on enhancing adult efl learner vocabulary(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Tasa, Seyyid SamiKelime bilgisi, İngilizceyi ikinci/yabancı dil olarak (ESL/EFL) öğrenenlerin dil becerilerine hâkim olmalarında önemli bir rol oynar. Başarılı bir yabancı dil öğrencisi olabilmek için yeterli bir kelime dağarcığına sahip olmak gerekir. Bu çalışma, çevrimiçi bir platform olan Kahoot!'un, Konya'da bulunan bir vakıf üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu'nda öğrenim gören yetişkin EFL öğrencilerinin kelime bilgisinin artırılmasına olan etkisini araştırmaktadır. Bu çalışma özellikle, Türk yetişkin EFL öğrencilerinin Kahoot! kullanmanın etkilerine dönük bakış açılarını, Kahoot! oynamanın kendi kendini düzenleyen öğrenme üzerindeki etkilerini ve Kahoot!'un kelime geliştirme açısından deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark yaratıp yaratmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma 2019-2020 akademik yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Nitel ve nicel veriler toplanırken bir ön test, bir son test ve mülakatlar kullanılarak yarı deneysel bir araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu araştırmanın katılımcıları, her biri 25 öğrenciden oluşan, yaş ortalaması 19 olan ve benzer düzeyde İngilizce yeterliliğine sahip iki grup yetişkin öğrencidir. Gruplardan biri kontrol grubu, diğeri deney grubu olarak kabul edilmiş ve başlangıçta tüm katılımcılara bir ön test uygulanmıştır. Daha sonra, deney grubuna altı hafta süren bir müdahale uygulanmıştır. Deney grubunda, Kahoot! öğrencilerin haftalık kelime oyunu olarak oynadığı sınıf dışı bir öğrenme etkinliği olarak ortama dâhil edilmiştir. Altı haftalık uygulamanın sonunda, müdahalenin olası etkisini belirlemek için hem kontrol hem de deney gruplarına bir son test uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ön-test ve son-testten elde edilen nicel verilerin analizinde tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin Kahoot!'u "motive edici" ve "eğlenceli" ve aynı zamanda kelime öğrenmede "yardımcı" olarak algıladıklarını göstermektedir. Ayrıca öğrenciler Kahoot!'un sınıf içinde öğrenilen kelimeleri pekiştirmeye ve hatırlamaya yardımcı olduğunu ifade etmişlerdir. Kahoot!, öğrencilerin kendi kendini düzenleyen öğrenmelerine katkıda bulunmuştur. Bunun yanı sıra, öğrenciler Kahoot! oynamanın, sınıfta ya da sınıf dışında oynanmasına bakılmaksızın, faydalı olduğunu kabul etmişlerdir. Son olarak, ön-test ve son-test puanları açısından kontrol grubu ile deney grubu arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Bu da Kahoot!'un İngilizceyi yabancı bir dil olarak öğrenen yetişkin öğrencilerin sınıf dışında kelime bilgisini geliştirme potansiyeli olduğunu göstermektedir.












