Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tabak, Akif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Eğitimciler Açısından İzlenim Yönetimi Stratejileri
    (Çağ Üniversitesi, 2011) Sığrı, Ünsal; Tabak, Akif; Türköz, Tolga
    Bireyler diğer insanları etkilemek için değişik yöntemler kullanırlar. Bu yöntemleri iyi kullanarak çevresindekileri etkileyebilen ve harekete geçirebilen kişi davranışlarının, karşı taraf ile etkileşimi sonucunda kişiler üzerinde çeşitli izlenimler oluşmaktadır. Bu izlenimlerin uygun kullanımları, bireyler arasındaki ilişkilerin gelişmesinde ve hatta bireylerin davranışlarında değişikliklere neden olabilmektedir. Bu nedenle bireyler veya organizasyonlar hakkında edinilen izlenimler çok önemlidir. Bireylerin ve örgütlerin değişik taktikler kullanarak çevrelerini etkilemeye çalıştıkları bu süreç “İzlenim Yönetimi” olarak adlandırılmaktadır (Bolino ve Turnley, 1999). Bu çalışma Kayseri ve Ankara illerinde rasgele seçilen öğretmenler arasında yapılmıştır. Emekli öğretmenler ile çalışan öğretmenlerin izlenim yönetimi taktiklerini kullanma ilişkileri araştırılmıştır. Çalışma kapsamında; 73 emekli ve 82 halen çalışan olmak üzere toplam 155 öğretmene anket uygulanmıştır. Çalışmada emekli ve çalışan öğretmenlerin demografik farklılıkları ile izlenim yönetimi taktiklerini kullanma dereceleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Emekli öğretmenlerin en çok “iş deneyimi veya eğitiminden gururla söz etme” maddesine (X=3.96), çalışan öğretmenlerin ise en çok “vazifenin yapılmasını engelleyen bir meslektaş ile karşılaşıldığında güçlü bir şekilde mücadele etme” maddesine olumlu yanıt verdikleri (X=3.22) tespit edilmiştir. Uygulanması pratik ve basit olan izlenim yönetimi taktiklerinin, öğretmenlere öğretim elemanı yetiştirme derslerinin verildiği dönemlerde bilinçli olarak bilinçlendirilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır
  • [ X ]
    Öğe
    Türkiye'de Örtük Liderlik Kuramı: İçeriği ve Yapısı
    (Çağ Üniversitesi, 2010) Tabak, Akif; Kızıloğlu, Ali; Polat, Mustafa
    Örtük liderlik kuramı, insanların çocukluklarından itibaren birçok farklı girdinin etkisiyle zihinlerinde şekillendirdiği ve içselleştirdiği lider modelini ifade etmektedir. İnsanlar genelikle zihnindeki modele uygun kişileri lider olarak kabul etme eğilimindedirler. Bu bağlamda araştırmada Türk insanının içselleştirdiği lider modelinin ne olduğuna ilişkin ilk ipuçlarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Çalışma iki aşamalı yürütülmüş, ilk aşamada değişik statü ve meslek grubuna dâhil olan 117 kişinin fikirlerinden yola çıkılarak Türk tipi örtük lidere ilişkin bir nitelik havuzu oluşturulmuştur. Ardından bu niteliklerden en çok ifade edilenler bir araya getirilmiş ve 88 maddeden oluşan örtük liderlik anketi geliştirilmiş ve farklı il ve statülerden 384 kişiye uygulanmıştır. Yapılan keşfedici faktör analizi neticesinde, benzerlik içeren ve anlamsız bulunan 58 madde ölçekten çıkarılmış, kalan 30 madde ile tekrar keşfedici faktör analizi yapılmıştır. Sonuç olarak Türkiye’de örtük liderliği açıklayan 6 faktörlü bir yapı elde edilmiştir

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim