Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "TORAMAN, Can" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OLUMLU ÇOCUKLUK YAŞANTILARI İLE ÖZ DUYARLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
    (ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) TORAMAN, Can
    Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin olumlu çocukluk yaşantıları ve öz duyarlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmanın örneklemi Hatay ili merkez ve ilçelerinde yer alan 321 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çerçevede 2021-2022 yılı eğitim öğretim yılında Hatay ilinde görev yapmakta olan 243 kadın (% 75,2) ve 80 erkek (% 24,8) öğretmene ölçekler uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında literatür doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, Bethell ve diğerleri (2019) tarafından geliştirilen Çiçek ve Çeri (2021) tarafından Türkçeye uyarlanan “Olumlu Çocukluk Yaşantılar Ölçeği”, Neff (2003b) tarafından geliştirilen, Akın vd. (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öz Duyarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 paket programında analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterdiği görüldükten sonra Pearson Korelâsyon analizi, t testi analizi ve anova tekniği kullanılmıştır. Pearson korelasyon analizine göre Okul Öncesi Öğretmenlerinin olumlu çocukluk yaşantıları ile öz duyarlık puanları arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucu bulunmuştur. Anova sonuçlarında ise doğum sıralamasına göre, tek çocuk olan katılımcıların küçük, ortanca ve büyük kardeş olan katılımcılara göre Öz duyarlığın alt boyutlarından paylaşımların bilincinde olma kategorisinde daha düşük puana sahip olduğu görülmüştür.

| Çağ Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Mersin, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim